استان ها

«طرح طیب» غذای دانشگاه‌های استان تهران را تأمین می‌کند/ اخذ مجوز آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و انعقاد 24 طرح پژوهشی

خبرگزاری آنا گروه مارز- به حسین اوگابین؛ شعبه وار امین از مرکز تحقیقات و فناوری مواد غذایی دانشگاه آزاد اسلامی ، که در سال 1994 با هدف استفاده از فناوری های جدید در زمینه تولید مواد غذایی سالم تأسیس شد ، اقدامات مناسبی را در این راستا انجام داده و دستاوردهای خوبی داشته است.


بیشتر بخوانید:

اجرای برنامه خودارزیابی آزمایشگاه ها و مرکز تحقیقات فناوری مواد غذایی سالم

آغاز مجموعه آموزشی ، تحقیقاتی و تولید “غذای خوب” شمارش معکوس


اخذ مجوز برای آزمایشگاههای تحقیقاتی نگهداري نوآوران در زمينه كشاورزي و ايمني مواد غذايي ، تكميل آزمايشات غذايي مواد شيميايي لازم براي ايمني مواد غذايي من امضاي تفاهم نامه سه جانبه با سازمان و غيره از جمله دانشگاه آزاد اسلامي و كسب غذاي سالم و اقدامات: این ورامین است.

علیرضا شهاب لواسانی

به همین مناسبت ، برای تشریح فعالیت ها و دستاوردهای مرکز فناوری مطالعات غذای سالم دانشگاه آزاد اسلامی ، واحد “وار امین” ، خبرنگار خبرگزاری “آنا” با مدیر این مرکز تحقیقاتی علیرضا شاهابوالواسانی صحبت کرد که با هم می خوانیم.

آنا: تاکنون چه کارهایی در شعبه وار امین مرکز تحقیقات و فناوری مواد غذایی رایگان دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده است؟ از ابتدا تاکنون موفقیت ها و دستاوردهای تأسیس این مرکز چیست؟

شهاب‌لواسانی: اولین دستاورد مهم ما در مرکز تحقیقات فناوری مواد غذایی جدید سالم ، اخذ مجوز آزمایشگاه های تحقیقاتی بود که با تأمین قراردادهای مختلف با شهرهای مختلف صنعتی ، کارخانه ها ، دانشگاه ها برای تأمین درآمد دانشگاه و ارائه خدمات به دانشجویان ما.

آزمایشگاه ها را تجهیز کنید مواد شیمیایی مورد نیاز برای آزمایش مواد غذایی را تکمیل کنید ایمنی مواد غذایی یک اقدام بسیار مهم این مرکز تحقیقاتی انجام شد.

با توجه به اينكه در دانشگاه آزاد ورامين پيشوا يك مطالعه امكان پذيري وجود دارد كه مي توانيم از نظر توليد قارچ خودكفايي داشته باشيم ، اقدامات لازم توسط متخصصان و زيرساخت ها و براي توليد قارچ و بذر صورت گرفته است.

در گروه دانشگاه های ورامین-پیشوا مزارع پسته ، ذرت و جو وجود دارد ، اولین محصول پسته برداشت شده است و ما آنها را به سایر بخش های دانشگاه پیشنهاد داده ایم. سطح محصول آنها در زمینه جو ذرت بسیار قابل توجه است ، و برای هر هکتار حدود 100 تن جمع آوری می کنیم که می توان از آن در زمینه دامپروری برای مزارع دانشگاهی استفاده کرد.

24 پروژه تحقیقاتی نهایی

نکته بعدی ، پروژه های فوق برنامه است ، تاکنون 24 پروژه تحقیقاتی را در قالب پروژه های فوق برنامه با ABFA به اتمام رسانده ایم که تعداد قابل توجهی است و می تواند درآمد قابل توجهی را به دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین پیشوا تزریق کند.

ما همچنین به دلیل شیوع بیماری های قلبی عروقی یک برنامه مهارت در دبیرستان داریم و باید برخی از این دوره ها را در قالب وبینارها انجام دهیم.

مجوز نخستین استارت آپ جدید در زمینه کشاورزی و ایمنی مواد غذایی سال گذشته از سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی تهران گرفته شد. ما همه امکانات و امکانات مورد نیاز برای این استارت آپ فوق العاده را فراهم کرده ایم و دوره های آموزشی و حتی دوره های آموزشی را برگزار کردیم که از 14 تا 16 اسفند 98 برگزار می شود. اما به دلیل ممنوعیت سمینارها و همایش های ستاد ملی مبارزه با فساد ، این استارتاپ ها برگزار نشده است که این یکی از اصلی ترین برنامه های دانشگاه است که ما در پاییز سال 1999 برگزار خواهیم کرد ، به محض ناپدید شدن اوضاع در تهران.

ما قصد داریم به محض رسیدن به شرایط مطلوب ، دومین سمینار ملی ایمنی مواد غذایی و غذایی را که در پاییز برگزار خواهیم کرد ، برگزار کنیم. همچنین با سازمان نظام مهندسی ماشین آلات کشاورزی استان تهران تفاهم نامه امضا کردیم که برای ما یک دستاورد بسیار مهم است.

پذیرایی به بخشهای دانشگاه تهران

با توجه به اینکه گروهی از فارغ التحصیلان کشاورزی عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان تهران هستند ، ما با این سازمان تفاهم نامه همکاری امضا کردیم تا امکانات آزمایشگاهی را برای کارهای تحقیقاتی فراهم کنیم. برای: و در قالب یک برنامه تحقیقاتی برای انجام وظایف خود در آزمایشگاه های مجهز این مرکز ، با ارائه نتایج.

پروژه تحت عنوان “طائب” که در استان تهران پیشنهاد شده است ، یکی از دستاوردهای بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی در تأمین غذا به همه بخش های این دانشگاه است. ما مجوز این برنامه را دریافت کرده ایم و بودجه لازم را ارائه داده ایم تا بتوانیم در آینده ای نزدیک یک آشپزخانه مرکزی در دانشگاه کار کنیم. دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین پیشوا به منظور تهیه غذا برای کلیه گروه های دانشگاه آزاد اسلامی تهران.

آنا آیا در دوره کرونا ، آیا شعبه ورامین مرکز تحقیقات و فناوری مواد غذایی سالم دانشگاه آزاد اسلامی محصولاتی را برای مبارزه با ویروس تولید کرده است؟

شهاب‌لواسانی: قبل از تعطیلات نوامبر ، ما توانستیم سه محصول را با اعضای هیات علمی از شعبه ورامین دانشکده شیمی دانشگاه آزاد اسلامی تولید کنیم که آنها نیز تولید کننده بودند. ژل ضد عفونی کننده اولین محصولاتی است که در این بخش دانشگاه تولید شده است. مواد شوینده ، پاک کننده ها ، ضد باکتری ها و الکل های مورد نیاز برای تهیه مواد ضد عفونی کننده و ژل ها سه محصول آزمایشگاه تحقیقاتی دانشگاه هستند.

آنا چه تعداد از این محصولات تولید شده است؟

شهاب‌لواسانی: این کار با حدود دو تن قدرت کم شروع شد. اما به طور کلی ، ما این محصولات را در آزمایشگاه تولید کردیم. همه این محصولات دارای مجوز هستند. بیشتر تلاش می کنیم ظرفیت تولید را افزایش دهیم. هنوز به مرحله تجاری سازی نرسیده است و اکنون یکی از دستاوردهای مرکز تحقیقات است. امکان سنجی و جایگاه ویژه ای برای تولید آنها و تجهیزات لازم را فراهم کرده ایم و به زودی ظرفیت تولید را افزایش می دهیم تا بتوانیم آن را به بازار عرضه کنیم. در حقیقت ، ما در حال حاضر نمونه های اولیه از آن محصول را داریم (نمونه های اولیه ، نمونه های اولیه: نمونه های اولیه).

انتهای پیام / 4121/4062 / صفحه