فرهنگ و هنر

اضافه شدن جانبازان زیر ۲۵ درصد به پوشش مددکاری بنیاد

مدیرکل صندوق حمایت از ایثارگران گفت: “اصل رازداری در مراکز مشاوره بنیاد یک اصل اساسی است: و مشاوران کارکنان انتخاب می شوند و متخصصان.”

به گزارش سرگرمی برای همه، حجت الله فرهادی درباره «برنامه شکرگزاری» که با تجلیل و تجلیل از جامعه ایثارگری برگزار می شود، گفت.

فرهاد ادامه داد. هر ساله از ظرفیت های اجرایی و بنیاد شهید و امور ایثارگران برای دیدار با خانواده های قربانیان و همچنین نیازسنجی و آسیب شناسی خانواده های قربانیان در این طرح استفاده می شود.

مدیرکل مشاوره بنیاد حمایت از ایثارگران با اشاره به اینکه ارتباط تلفنی با آسیب دیدگان در زمان اپیدمی کرونا برای جلوگیری از دوری آنها از جامعه در دستور کار قرار گرفت، افزود. ایثار مردم در طرح جلسه استان سهمیه مناطق تعیین می شود. بر اساس سیاست ابلاغی رئیس بنیاد شهید امور ایثارگران، دیدار با خانواده شهدا باید سالی یک بار برگزار شود.

فرهاد با اشاره به این موضوع که معاون اول رئیس جمهور به تمامی دستگاه های اجرایی ابلاغ کرد، ادامه داد. V آمار برنامه‌هایی را که ما در اختیار دستگاه‌ها قرار می‌دهیم تا این قرارها را تنظیم کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص شرایط استفاده از مراکز مشاوره بنیاد گفت: «در حال حاضر 84 مرکز مشاوره در کشور وجود دارد؛ تخصص های مختلفی تعریف شده است: مشاوره خانواده، روانشناسی، مشاوره تحصیلی- مذهبی. این سوالات بر اساس نیازهای موجود اطلاع رسانی می شود، جانبازان با توجه به نیاز خود به مراکز مشاوره مراجعه می کنند.

وی از راه اندازی 104 دفتر در شهرستان های فاقد مرکز مشاوره خبر داد و افزود: «این دفاتر برای جانبازانی که محل سکونتشان دور از مرکز مشاوره است ایجاد شده است. اصل رازداری در مراکز مشاوره یکی از مهمترین اصول است و مشاوران شاغل برگزیده و متخصص هستند.

مدیرکل صندوق حمایت از ایثارگران گفت: بخشی از مشاوره در قالب طرح تشکر انجام شد که طی آن افراد به مراکز مشاوره معرفی می شوند و سامانه خانواده آنلاین را تقویت کرده ایم. ورود به مراکز مشاوره در هر زمان و مکانی که بتوانند از خدمات مشاوره استفاده کنند.

فرهاد افزود. سال گذشته ایثارگران 25 درصد بیشتر تحت پوشش قرار گرفتند اما امروز همه جانبازان و همچنین همسر و فرزندان جانبازان فوت شده نیز مشمول این طرح هستند.

انتهای پیام: