استان ها

استقبال از مشارکت مردم در حوزه فقرستیزی/ جنگل ها را به بهانه آبادانی تخریب نکنید

سرگرمی برای همه/ گلستان رئیس جمهور مبارزه با فقر را یکی از برنامه های جدی دولت خواند. فقر به هیچ وجه زیبنده حکومت نیست ما از مشارکت مردم در مبارزه با فقر استقبال می کنیم.

آیت الله سید ابراهیم رایس امشب در جمع “مردم” نخبگان و خانواده شهدای استان گلستان گفت. همه باید قدردان این وحدت باشند.

وی یاد و خاطره دلاورمردان استان گلستان از میرداماد میرفندرسکی تا حکیم جرجان و سرداران رشید اسلام، مدافعان حرم و 4000 شهید را گرامی داشت. همه ما باید در مقابل خانواده قربانیان تعظیم کنیم.

رئیس جمهور با یادآوری خاطره آیت الله طاهری خاطرنشان کرد. استان گلستان با رجز خوانی به پاسداری از ارزش های انقلاب اسلامی، تقدیم شهدا از ملیت ها و مذاهب مختلف از فارس، ترکمن، سیستان، بلوچ و… از آزمون های گوناگون بیرون آمده است. از جلوه های زیبای گاور، گلستان گلستان یکی از استان هایی است که من به مردم آن بسیار علاقه مند هستم، فکر می کنم مردم این استان نیز به ما ارادت دارند.

رایس به نعمت های خدادادی فراوان در استان گلستان اشاره کرد. ما باید از نعمت های خدادادی برای پیشرفت و توسعه استفاده کنیم، انسان در این دنیاست تا زمین را توسعه دهد، در این باید از توانایی های خود استفاده کند.» هوا و زمین، اما جنگل زدایی، طمع، آلودگی محیط زیست، اسراف و مواردی از این دست مخالف توسعه هستند. ما باید حفاظت از محیط زیست را در حین توسعه در نظر بگیریم و اگر استقرار یک گیاه به جنگل آسیب می رساند، نباید ایجاد شود. زیرا حفاظت از جنگل وظیفه همه ماست.

اقتصاد روستا را فعال کنیم

وی گلستان را قطب کشاورزی خواند، یادآور شد. «حمایت از کشاورزی مشکل بزرگ استان گلستان است. اگر بخش دامداری و کشاورزی روستاها را به عنوان یک کارخانه بزرگ فعال کنیم، روستاییان دیگر در حاشیه شهرها زندگی نمی کنند. اقتصاد روستا باید فعال باشد، تسهیلات بدهد، بازار فروش محصولات روستایی را تضمین کند، جذابیت زندگی را ایجاد کند. وی از اهالی روستا خواست تا در روستاها زندگی کنند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه فعال شدن اقتصاد دریایی موجب رونق اشتغال و تولید می شود، تصریح کرد. گلستان از نعمت نخل برخوردار است، امروز به همراه استاندار از بندر ترکمنستان و جزیره آشوراده دیدن کرد. به مسائل پیچیده اداری

رایس به راهروی شمال به جنوب اشاره کرد و گفت: «هنگام بازدید از منطقه برون، به قدرت بزرگ این مکان پی بردم. همکاری منطقه آزاد برون و بازارچه مرزی با کشورهای همسایه چگونه باید گسترش یابد؟ کشورهای همسایه خواهان توسعه هستند.» روابط تجاری و اقتصادی با ما است و پس از اقدامات انجام شده امروز، روابط تجاری ما با ترکمنستان و تاجیکستان رشد کرده است.

وی با اشاره به آسیب های اجتماعی افزود. کارشناسان فرهنگی منطقه باید تاکید کنند: کاهش آسیب های اجتماعی می تواند بسیاری از مشکلات را کاهش دهد.

تاکید بر مدیریت صحیح آب

رئیس جمهور بر مدیریت صحیح منابع آب تاکید کرد. وی ادامه داد: با توجه به اینکه بارندگی کمتری داریم، مدیریت صحیح می تواند آب شرب کشاورزی و دامداری را تامین کند، از سوی دیگر برخی مناطق می تواند مشکل آب را حل کند. کمبود “.

رایس با بیان اینکه استان گلستان باید در حوزه اقتصادی به جایگاه واقعی خود برسد، گفت: ما الان در مقطعی هستیم اما این نقطه جای قانع کردن ما نیست، استان گلستان ظرفیت بالایی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. قطعاً کارهای زیادی برای انجام دادن در منطقه وجود دارد که باید برنامه ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه باید نظام مشکلات منطقه تعریف شود، برای حل آن راهکارهای علمی داده شود، افزود: “دانشگاه ها به عنوان یک مرکز مغز باید در حل مشکل کمک کنند، اگر دانشگاه ها بتوانند در این مسیر نقش آفرینی کنند، از آنها استقبال خواهیم کرد.”

بی عدالتی اجتماعی، اقتصادی، سیاسی زیبنده حکومت نیست

رئیس جمهور مبارزه با فقر را یکی از برنامه های جدی دولت خواند. ما نباید فقر داشته باشیم مخصوصا فقر مطلق، فقر به هیچ وجه زیبنده حکومت نیست و باید با آن مبارزه کنیم، از توانایی مردم استقبال می کنیم. در مبارزه با فقر، از آنجایی که موسسات خیریه در ایام کرونا تلاش زیادی کرده اند، مردم در ایام کرونا به آرامش رسیده اند. از سوی دیگر حمایت از گروه های جهادی یکی از برنامه های ماست. گروه های جهادی در مناطق دور افتاده روستایی تلاش می کنند. برای کاهش درد و رنج مردم، دولت در کنار آنهاست.

رایس خاطرنشان کرد: در سفر خود به گلستان، وظایف اولویت دار کشور برای آنها پیش بینی شد که در جلسه شورای اداری استان گلستان به تصویب خواهد رسید. همچنین یکی از برنامه های جدی دولت سیزدهم در استان گلستان تقویت صنعت تبدیلی در سایر استان های کشور است.

وی با تاکید بر اینکه حاکم در نظام اسلامی باید در کنار مردم باشد، مردم باید آن را احساس کنند، بر لزوم حضور پررنگ حاکمان در مساجد تاکید کرد. در اتاق استانداری باید به جلو باز باشد. مردم باید به ارزش های انقلاب اسلامی توجه داشته باشند، هر کار زشتی در جامعه باید برای دولتمردان زشت تر باشد، هر کار خیری باید برای دولتمردان بهتر باشد، بی عدالتی اجتماعی، اقتصادی و سیاسی زیبنده نیست. : دولت و مردم کار خود را به موقع انجام می دهند، عدالت و فساد اداری باید مبنای کار دستگاه های اجرایی باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه مرکز استان گلستان جنگل ها، معادن، کشاورزی، ظرفیت های فراوان موجود است، اما نیروی جوان تحصیل کرده و آماده بزرگترین سرمایه کشور است که باید همواره مورد توجه قرار گیرد، یادآور شد. این اتحاد، همبستگی و امنیت است.

انتهای پیام: