علمی و پزشکی

استفاده زیاد از تلفن همراه باعث “سندرم گردن پیامکی” می‌شود

نتایج یک بررسی از مطالعه نشان داد که استفاده طولانی مدت از تلفن همراه باعث سردرد ، شانه های گرد ، درد مزمن در گردن ، شانه ها ، بازوها و انگشتان می شود.

به گزارش سرگرمی برای همه ، امروزه برنامه های مختلف موبایل این دستگاه را در هر لحظه از زندگی افراد مجهز کرده اند. هنگام استفاده از تلفن همراه ، بدن از حالت طبیعی خود خارج می شود ، بنابراین این تغییر موقعیت خطر ناهنجاری های اسکلتی عضلانی و عضلانی را به همراه دارد.

یکی از اختلالات ناشی از خم کردن گردن برای استفاده از تلفن همراه است. این “سندرم گردن پیامک” است. وقتی سر خم شده به جلو ، وزن آن روی گردن افزایش می یابد.

محققان دانشگاه بوعلی سینا در همدان یک مطالعه منظم در مورد اختلالات مربوط به سندرم گردن پیامک انجام دادند. محققان گروه آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی ، حسین احمدی ، علی یلفانی و بهنام غلامی برونجی محققانی که در این مطالعه همکاری داشته اند.

این مطالعه مروری از سال 2010 تا 2019 با جستجوی جامع مقالات منتشر شده در پایگاههای داده PubMed ، Science Direct و Google Scholar انجام شد ، 10 مقاله در نهایت مورد بررسی قرار گرفت.

از بين مقالات تجديدنظر شده ، پنج مقاله به شكل پرسشنامه از نوع مقطع ، سه مقاله و دو مقاله چهارگوشه بود.

مطالعات نشان داده است که استفاده از تلفن همراه ، مرور تعداد پیامک در روز می تواند عاملی برای اختلالات اسکلتی عضلانی باشد. استفاده مداوم از این وسیله می تواند باعث درد مزمن در قسمت جلوی سر ، شانه های گرد و همچنین در گردن ، شانه ها ، بازوها و انگشتان شود.

در این مقاله به تکنیک عملی و ساده درمان سندرم گردن پیامک اشاره شده است.

– هر 30-40 دقیقه بعد از استفاده از تلفن همراه ، ماهیچه های گردن خود را با چند تمرین کوتاه گرم کنید – حداقل 10 بار این کار را تکرار کنید. (چرخش سر ، تغییر جهت یا موقعیت)
– کشش عضلات گردن ، مانند بالابر شانه و عضلات گردن جلو (10 تا 30 ثانیه)
ورزش با پنیر (نوعی تمرین گردن) و نزدیک کردن آن به شانه ها (نگه داشتن 20 تا 30 ثانیه) به تقویت و تثبیت ماهیچه های گردن کمک می کند.
– کمتر گزارش کنید و بیشتر صحبت کنید.

با توجه به استفاده گسترده از تلفن های همراه ، محققان پیشنهاد می کنند: وی ادامه داد: بهداشت حرفه ای ، فیزیوتراپی ، کاردرمانی ، ارگونومی ، متخصصان علوم ورزشی با آموزش تلفنی اصول صحیح و پاسخ های مناسب را به مددجویان خود و همچنین رسانه توصیه می کنند. “با هم برای افزایش آگاهی عمومی.”

نتایج این مطالعه تابستان (2016) به عنوان مقاله پژوهشی در مجله فیض ، که متعلق به دانشگاه علوم پزشکی کاشان است ، منتشر شد.

انتهای پیام: