استراتژی و تکنیک های حرفه ای سئو

با استفاده از روش های سئو می توانید جایگاه سایت خود را در گوگل تثبیت کنید و درآمد بیشتری کسب کنید. انواع مختلفی از تکنیک های سئو وجود دارد که همه آنها در کنار هم می توانند به بهبود رتبه سایت شما کمک کنند. در ادامه جدیدترین تکنیک های سئو را برای شما آماده کرده ایم.

استراتژی

بررسی تکنیک های کاربردی سئو

اگر از خواندن کتاب ها و مقالات طولانی درباره سئو برای بهینه سازی وب سایت خود خسته شده اید، با ما همراه باشید تا در کوتاه ترین زمان ممکن، تکنیک های سئو را برای شما شرح دهیم:

  1.  تحقیق کلمات کلیدی

با توجه به تغییرات اخیر گوگل، تحقیقات کلمات کلیدی دستخوش تغییراتی شده است که باید برای سئو مورد توجه قرار گیرد. معرفی ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی نیز در این بحث گنجانده خواهد شد. ایجاد محتوا برای وب سایت یا وبلاگ شما بدون شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند بیهوده است. بدون هدف گذاری، تاثیر فعالیت های شما بسیار کم خواهد بود و حتی قبل از تولید محتوا باید کلمات هدف را شناسایی کنید. برای انتخاب بهترین کلمات، باید سه سوال اساسی از خود بپرسید:

  1. کاربران چه کلماتی را بیشتر جستجو می کنند؟
  2. این کلمات چقدر برای شما درآمد دارند؟
  3. در هر کلمه چقدر رقابت وجود دارد؟

ابزارهای مختلفی برای شناسایی کلمات هدف و میزان جستجوی هر یک از آنها وجود دارد، اما در حال حاضر این روند کمی پیچیده و دشوار شده است.

تیم ما سعی دارد بهترین تکنیک های موجود برای شناسایی کلمات هدف و مهم ترین اشتباهات رایج در استفاده از این کلمات را به شما معرفی کند.

  1. منشن کنید

ذکر برند در وب سایت ها و شبکه های اجتماعی و … که تکیه بر تبلیغات نه بر اساس لینک دادن بلکه بر اساس میزان تعریف برند در کمپین های مختلف تبلیغاتی است. در این روش با تکیه بر افزایش رضایت کاربران در شبکه های اجتماعی سعی بر این است که کاربران به سایت خود مراجعه کنند.

استراتژی

  1. در شبکه های اجتماعی به دنبال کلمات کلیدی بگردید

احتمالاً متوجه شده است که هر چند وقت یکبار یک محتوا و موضوع در شبکه های اجتماعی تبدیل به ترند می شود یا مردم به این موضوع علاقه نشان می دهند. به عنوان مثال، می بینید که یک محصول جدید در شرف عرضه است، مردم به اخبار افراد مشهور یا هزاران موضوع دیگر علاقه مند هستند. می توانید محتوای جدیدی برای سایت خود پیدا کنید.

نکته جالب این است که گاهی اوقات می توانید به سادگی مطالب خود را در میان پست های کاربران یا کانال های مختلف پیدا کنید. همچنین می توانید از نظرات مختلف کاربران و واکنش آنها به این موضوع در مطالب خود استفاده کنید.

  1. به پیشنهاد های گوگل هنگام جستجو توجه کنید

یکی از راه های یافتن کلمات ارزشمند، جستجوی عبارت مورد نظر خود در گوگل است. هنگامی که جستجو را شروع می کنید، گوگل پیشنهادات مربوط به عبارت جستجوی شما را نشان می دهد. این پیشنهادات بر اساس جستجوهای انجام شده توسط اکثر کاربران در گوگل است. به عبارت دیگر پیشنهادات گوگل محبوب ترین عبارت های جستجو در گوگل هستند و باید جدی گرفته شوند!

انواع روش های سئو

سئو داخلی سایت

یکی از انواع ترفندهای سئو سایت سئو و بهینه سازی داخلی است. در این روش سعی می شود ساختار داخلی یک سایت را برای درک بهتر گوگل و کاربر بهبود بخشند. در سئوی داخلی یک سایت، لیست کلمات کلیدی مرتبط با سایت، عنوان صفحات، تصاویر، مطالب سایت و … بررسی و بهینه سازی می شود.

سئو خارجی سایت

هدف از سئو خارجی یک سایت افزایش اعتبار یک سایت در گوگل و جلب اعتماد کاربران به سایت است. در واقع در سئوی خارجی سایت سعی می شود از بیرون سایتی پشتیبانی شود تا در نتایج قرار گیرد. از اقدامات مهم در سئوی خارجی سایت می توان به دریافت بک لینک، خرید رپورتاژ آگهی و فعال بودن در شبکه های اجتماعی اشاره کرد.

سئو تکنیکال یا فنی

سئو فنی به اقداماتی گفته می شود که برای بهینه سازی سایت فنی انجام می شود. اصولا سئوی فنی سایت باید از زمان طراحی روی سایت پیاده سازی شود. از جمله اقداماتی که در زمینه سئو فنی سایت انجام می دهند می توان به بهینه سازی کدها، افزایش سرعت سایت، تنظیمات اولیه سایت و … اشاره کرد.

نحوه رتبه‌بندی سایت توسط گوگل

یکی از مواردی که برای استراتژی سئو باید بدانید این است که گوگل سایت ها را بر اساس چه چیزی رتبه بندی می کند. اگر این عوامل را بشناسید، بهتر می توانید رتبه بالاتری کسب کنید. این عوامل عبارتند از:

  1. مستقیماً به وب سایت مراجعه کنید
  2. نرخ کلیک
  3. زمان صرف شده کاربر در سایت
  4. نرخ پرش (هرچه نرخ پرش کمتر باشد، عملکرد سایت بهتر است.)
  5. تعداد و کیفیت بک لینک ها
  6. استفاده از پروتکل امنیتی (HTTPS)
  7. ارتباط کلی محتوا و استفاده از کلمه کلیدی
  8. اندازه فونت بخش های اصلی سایت
  9. تعداد تصاویر
  10. کلیه فعالیت ها در شبکه های اجتماعی

هر چه یک سایت فاکتورهای بیشتری داشته باشد، رتبه بالاتری دارد.

استراتژی

اگر می‌خواهید فاکتورهای بیشتری را مطالعه کنید و از به‌روزرسانی‌های جدید گوگل آگاه شوید و یک قدم از رقبای خود جلوتر باشید، سایت‌هایی را به شما معرفی می‌کنم که می‌توانید این فاکتورها را در آنها بخوانید:

  • عوامل رتبه‌بندی در SEMrush:

https://www.semrush.com/ranking-factors/

  • عوامل رتبه‌بندی گوگل

https://www.searchmetrics.com/knowledge-base/ranking-factors/

  • عوامل رتبه‌بندی در Moz

https://moz.com/search-ranking-factors

نتیجه گیری

استراتژی های سئو و بهینه سازی موتور جستجو یا همان استراتژی سئو برای رسیدن به رتبه برتر بسیار مفید است و فردی که این استراتژی ها را نمی داند باید مسیر طولانی و دشواری را برای موفقیت طی کند.

استراتژی سئو چراغ راه شما برای داشتن یک مسیر روشن است.

امیدوارم در آینده نزدیک این مطالب را برای شما به روز کنم.

این مطلب را برای دوستان خود ارسال کنید و حتما نظر خود را در مورد این مطالب در قسمت نظرات بنویسید.

منبع: ناژوان