اجتماعی

از گردش مالی میلیاردی “مافیای کنکور” تا چالش‌های “آموزش مجازیِ دوران کرونا”

وزیر پیشین آموزش و پرورش با اشاره به چالش های یادگیری الکترونیکی در هنگام شیوع کرونا ، گفت: “تحقیقات من ، به ویژه هنگامی که وزیر بودم ، از برخی افراد اطلاعات می گرفتم. “چه کسی به چراغ مدارس ، کالج ها ، آزمون های ورودی ، تست ها ، کتاب های درسی وابسته بود؟”

به گزارش سرگرمی برای همه ، سید محمد بطحایی وی درباره موضوع کنکور و مافیای آن گفت. “من به عنوان یک معلم باید موانع آموزش فرزندان این کشور را برطرف کنم.” این خارها و خارها است. آنها به پاهای فرزندان ما ، دست ها و پاهای کودکان ما آسیب می رسانند. یکی از این موانع ، درس های کنکور و آمادگی برای کنکور و تست هایی است که به کودکان ما در دوران تحصیل و مدرسه آسیب می رساند.

او اضافه کرد. “البته ، همه این فاجعه ها درس آمادگی برای کنکور ، کتاب کمک آموزشی ، آزمون را ندارند.” ما همچنین مقصر آموزش هستیم. تحصیلات عالی نیز مقصر عدم تغییر نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه است.

بتاهین ادامه داد. “از یک طرف ، ما خود را در زمینه آموزش کنترل کرده ایم ، گفته ایم که مدارس به هیچ وجه مجاز به شرکت در امتحانات ورودی نیستند.” ما در دبستان اجازه تست زدن ندادیم. کودک دبستانی نیازی به تست زدن ندارد. الان خیلی زود است او می خواهد 10 سال دیگر در آزمون ورودی شرکت کند. این کودک باید آماده زندگی باشد. شما باید در مدرسه زندگی کنید. از آمدن به مدرسه لذت ببرید. گفتیم از اول شروع کنیم. اگر معلم کتاب امتحانی را به کلاس برد ، اگر مدرسه با مدرسه خاصی قرارداد منعقد کرد ، از آنجا که کتاب آزمون کار می کند ، این یک تخلف است و باید به حوزه تخلفات اداری برود. این شخص صلاحیت اداره مدرسه را ندارد.

وزیر سابق آموزش و پرورش گفت. “در دور دوم گفتیم که چرا باید آزمون ورودی مدارس را برگزار کنیم. ما نباید در مدرسه پذیرفته شویم. کم کم این امر به امری عادی تبدیل شد. هنوز هم اتفاق می افتد. مدرسه ای که نباید در آزمون ورودی شرکت کند. شما باید در یک آزمون ورودی شرکت کنید. خوب ، این تست دو سال است که در حال اجرا است. ورود و چراغ های رایگان مدرسه برای معرفی کودکان در این آزمون در حال روشن شدن هستند ، بنابراین ما عوامل سازنده این منطقه را یکی یکی کاهش می دهیم. اگر به خاطر دارید ، گفتیم که مدارس نمونه دولتی نباید در شهرهای ثروتمند باشند. مدل دولت برای مناطق محروم طراحی شده است. در مناطقی که یک مدرسه نمونه دولتی وجود دارد ، نامناسب است ؛ باید به یک مدرسه دولتی عادی تبدیل شود.

چرا کودکان را طبقه بندی می کنیم؟ اعلامیه به عنوان مثال ، ما می گوییم شما باهوش هستید ، پدر شما ثروتمند است ، پدر شما فقیر است ، شما در شهر هستید. طبق تعلیم و تربیت اسلامی- دینی ، طبقه بندی کودکان به عنوان آموزش عمومی هیچ ارتباطی با مطالعات بین المللی ندارد ، البته از آنها اجتناب شده است. البته در چند دقیقه ای که گفتم ، می دانید که کار سختی است. البته ، یکی از مراجع محترم به این بحث دروس کنکور پاسخ داد ، من شخصاً خدمت او رسیدم و توضیحاتی در مورد خدمت وی ​​دادم. پس از سخنرانی من ، او نزدیک شد تا تأیید کند که در مسیر درست قرار دارید. آنچه در مورد دروس کنکور گفتم همان چیزی نبود که شما گفتید.

او روشن کرد. مافیای کنکور کیست؟ هرکسی که زندگی می کند: از افتتاحیه این میز سود می برد. یکی از این افراد می تواند شما باشید ، به عنوان یک کارشناس آموزش یا وزارت علوم.

بتاهین گفت. “به خدا قسم ، در هیچ کجای دنیا تحصیلاتی مانند اینجا وجود ندارد که کودکان را شکنجه و سرقت کرده باشد تا بتوانند نمره خوبی در کنکور بدست آورند.” از کلاس دوم دبستان ، کودکان به کلاس معرفی می شوند و نحوه یافتن گزینه مناسب را آموزش می دهند. به آنها دانش آموخته نمی شود. این بدترین سیستم آموزشی بوده است ، ما به دنبال آن هستیم. در حالی که دانش آموز ابتدایی ما در کلاس دوم نمی تواند بند کفش خود را ببندد ، او نمی داند چگونه در خانه با والدینش صحبت کند.

Admission Test Mafia 15000 میلیارد گردش مالی در سال 1996

وی در پاسخ به این سوال که آیا این مافیای کنکور افراد خاصی هستند که با جلسات قدرت و ثروت ارتباط دارند؟ “آن زمان ما مورد توجه قرار گرفتیم. البته هیچ پیام رسمی در این زمینه تولید نشده است و در دسترس نیست ، اما تحقیقات من ، به خصوص مواردی که من در وزارت بودم ، اطلاعاتی داشتم ، نشان داد که حتی قبل از 15000 میلیارد درام در سال 1996 ، گردش مالی بین آنها وجود داشته است ، که به آزمونهای ورودی دانشگاه ، آزمونها و کتابهای درسی وابسته بودند.

بطحایی گفت: “آنها به شما اجازه نمی دهند مغازه آنها را به همین راحتی ببندید.” علی رغم همه کمکی که از دکتر علی عسگری در این زمینه دریافت کردم ، حمایت بسیار خوبی که در این زمینه داشتم ، حتی مجبور شدم نامه ای به مقام معظم رهبری بنویسم و ​​از وی بخواهم که به وزارت ارشاد و سایر ادارات کمک کند. مخصوصاً برای چاپ چنین کتابهایی ، برگزاری چنین درسهای جعلی ، خصوصاً در مدرسه ابتدایی. تأکید می کنم که نمی خواهم در مورد شور و هیجانی که باید از فردا همه کلاسها تعطیل شود صحبت کنم ، اما دانش آموزان پایه هفتم و هشتم نباید به هیچ وجه در این زمینه مشارکت داشته باشند ، من از معظم له درخواست کمک کردم.

او ادامه داد. البته رئیس وقت مجلس ، دکتر لاریجانی نیز کار بسیار موثری انجام داد. آنها تا حدی کار کرده اند ، اما فقط کسی که آن را در جیب خود بگذارد کافی نیست ، مردم خودشان می توانند موثر باشند.

هیچ کنترلی بر مدیریت فضای مجازی نداریم

وزیر اسبق آموزش و پرورش درباره وضعیت سیستم آموزشی و جنبش گفت: “تنوع در محیط یادگیری یکی از فرصت های ایجاد شده است ، اما متأسفانه به دلیل ضعف مدیریت به ویژه در فناوری های مربوط به آموزش الکترونیکی”. در بخش آموزش عدالت در شیوع کرونا ، من خطرات را بیش از فرصت ها می بینم. ما هیچ کنترلی بر مدیریت فضای مجازی نداریم. من یک نوه 5 ساله دارم که به خانه ما می آید ، تلفن را برمی دارد ، رمزعبور وارد می کند ، بازی را فعال می کند و شروع به بازی می کند. او می داند که چگونه به اینترنت متصل شود. مرحله ای را که نیاز به اتصال به اینترنت دارد بر می دارد. بنابراین می خواهم بگویم که ما هیچ کنترلی بر فضای مجازی نداریم ، یعنی فرزندان خود را در مکانی کاملا تاریک و جایی که چیزی نمی بینیم رها می کنیم. ما به هیچ وجه نمی بینیم که گرگ ها در این منطقه چه ایستاده اند ، ما اصلاً نمی بینیم که کودکان ما با چه خطراتی روبرو هستند ، تاریک و نامرئی است.

یک چالش جدی برای مدارس بعد از کرون

بطحایی گفت: نکته دیگر این است که 50 درصد هدف از مدرسه رفتن تعامل کودکان با یکدیگر است. به عنوان مثال ، کودک من یاد می گیرد که همیشه لازم نیست اولین کلمه را بگوید ، اما گاهی اوقات باید منتظر یک کلمه دیگر باشد. در این شرایط کودکان از مدرسه اخراج می شوند. یکی از نگرانی هایی که احتمالاً طی چند ماه آینده با آن روبرو خواهیم شد این است که یک سال مطالعه روی رایانه لوحی و تلفن بسیار خوب بود ، تاج گذاری به پایان رسیده است ، اما ما بقیه موارد را با این تلفن ادامه خواهیم داد. این یکی از چالش های جدی ما در آینده خواهد بود.

انتهای پیام: