اقتصادی

احتمال خشک شدن رودخانه کشکان

سرگرمی برای همه/ لرستان مدیر آب منطقه ای لرستان از احتمال خشک شدن رودخانه کشکان در سال جاری خبر داد.

داریوش حسن نژاد امروز 15 فروردین 1401 در اولین نشست با مدیران منابع آب شهرستان های تابعه به منظور مدیریت و بررسی منابع آبی موجود گفت: امسال را همگان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال نامیده اند، باید تمام تلاش خود را برای رسیدن به آن و رسیدن به نتیجه ای که با دانش و اشتغال پایدار باشد، به کار گیریم.

وی با بیان اینکه همه کارکنان این شرکت سال گذشته با وجود چالش های کم آبی سال سختی را پشت سر گذاشتند، گفت: سال گذشته در سال 2018 شاهد مشکلاتی بود که در این شرکت وجود داشت. سالانه با خشکسالی بیشتری در منطقه مواجه خواهیم بود.

مدیرعامل آب منطقه ای لرستان خاطرنشان کرد: یکی از چالش های احتمالی مورد انتظار در سال جاری خشک شدن رودخانه های کشکان، مادیان رود، تیره و … است که این شهرستان منابع آب زیرزمینی خود را به شدت کاهش داده است.

حسن نژاد افزود. تنها در سال گذشته 96 میلیون مترمکعب آب زیرزمینی از کشور تخلیه شد که باید مانع از ادامه این روند می شد.

او اعلام کرد. وی ادامه داد: در شهرستان دلفان تمام تلاش خود را برای احداث سدی با ظرفیت حدود 5.8 میلیون مترمکعب برای انباشت منابع آبی در این شهرستان به کار گرفته ایم و این در حالی است که در یک سال 22 میلیون مترمکعب آب زیرزمینی خشک شده است. .

مدیرعامل آب منطقه ای لرستان ادامه داد. در شهرستان سلسل با تمام مدیریت ها در سال گذشته 21 میلیون مترمکعب آب زیرزمینی از این شهرستان تخلیه شد که باید با برنامه ریزی مناسب و تلاش شبانه روزی اقدام کرد. برای حفظ منابع آب زیرزمینی کشور

حسن نژاد تاکید کرد. مدیران شهری با توجه به شناختی که از منابع آبی شهر خود دارند، برای مدیریت بهتر منابع آب، قوی تر و قوی تر:::::::::::::::::::::: ::::::: هدف این شرکت در سال جاری ادامه روند رشد خود در سال گذشته با تلاش، جدیت بیشتر، همکاری و هماهنگی بیشتر با سایر اعضای هیأت حفاظت منابع آب سایر دستگاه های اجرایی برای مدیریت صحیح دانش بنیان است. جلوگیری از آسیب به منابع آب زیرزمینی منطقه.

انتهای پیام: