اقتصادی

افت متوسط آبخوان لرستان به ۷۰ سانت رسید

سرگرمی برای همه / لرستان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان گفت. کاهش آب باران در سال جاری منجر به کاهش شدید تخلیه آبهای زیرزمینی و رودخانه ها شده است.

داریوش حسن نژاد امروز ، 27 جولای اعلام کرد. طبق اعلام سازمان هواشناسی ، متوسط ​​بارندگی در ماه های اکتبر-ژوئن امسال 344 میلی متر بوده است که 43 درصد کمتر از میانگین آماری 39 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. ،

او افزود. “کاهش شدید آب باران (باران و برف) در طول سال آبی جاری منجر به کاهش شدید منابع آب زیرزمینی منطقه و تخلیه رودخانه ها شده است ، به طوری که در ژوئن سال جاری تخلیه رودخانه های اصلی منطقه در همان دوره سال گذشته به طور متوسط ​​69 درصد در مقایسه با دوره آماری 79 درصد – حتی بسیاری از رودخانه ها از جمله کشکان ، سیلاخور ، مادیان رود ، کاکاشرف و … با کاهش 100 درصدی انتشارات عملاً خشک شدند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان خاطرنشان کرد. در پلدختر رودخانه کشکان با دبی 4.2 متر مکعب در ثانیه نسبت به سال گذشته (23 متر مکعب در ثانیه) حدود 82 درصد و نسبت به ژوئن سال جاری حدود 87 درصد کاهش یافته است.

حسن نژاد افزود. دبی ، منبع انتخابی این ایالت ، در ژوئن 1400 ، 58 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است ، در حالی که در بلند مدت 54 درصد است ، که در ماه های آینده حتی بیشتر می شود ، به عنوان مثال ، کاهش. آب سطحی

او گفت. “متوسط ​​سطح آب زیرزمینی در مناطق تعادل منطقه در ژوئن 1400 در مقایسه با ژوئن 99 حدود 1.4 متر کاهش یافته است که معادل 104.4 میلیون متر مکعب است که بیش از 600 درصد کاهش در سال گذشته را نشان می دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان ادامه داد. متوسط ​​افت سطح آب زیرزمینی منطقه طی ماه گذشته به 70 سانتی متر رسیده است که نشانگر کاهش شدید حجم آب های زیرزمینی است.

حسن نژاد اظهار داشت. دره اشترینان ، با افت حدود 3.5 متر ، با کاهش مخزن حدود 10 میلیون متر مکعب ، پس از آن دشت بروجرد-دورود ، با مخزنی حدود 2.3 متر ، با کسری مخزن حدود 44 میلیون متر مکعب ، دارای بالاترین تغییرات سطح آب زیرزمینی هستند. در مقایسه با ژوئن 1400 در مقایسه با ژوئن 1999.

او افزود: “همچنین سطح آب زیرزمینی منطقه از 20 سال گذشته تا پایان سال آبی 98-99 به طور متوسط ​​حدود 2 متر کاهش یافته است ، کسری مخزن حدود 90 میلیون متر مکعب ، که معادل آن است. کاهش سالانه حدود 0.1 متر (10 سانتی متر) و کسری. این مخزن حدود 5 میلیون متر مکعب است که نشانگر روند نزولی منابع آب زیرزمینی در این ایالت است.

انتهای پیام: