اجتماعی

برداشت بی رویه از رودخانه ها در حوزه راه و آب مشکل ایجاد کرده

سرگرمی برای همه/ گیلان: معاون توسعه روستایی دولت دومین مشکل شهرستان فومن را برداشت بی رویه و بی رویه از بستر رودخانه ها به صورت شن و ماسه دانست. تخریب و آسیب پل ها ما هستیم.

سید امیرحسین مدنی یکی از مهمترین راهکارهای رفع مشکلات مردم در جلسه شورای اداری شهرستان فومن گفت: انتقال صحیح سوالات به مسئولان. مسئولان باید سازوکاری ایجاد کنند تا مشکلات را از بدنه اصلاح کنند. لیسانس بعد انتقال به مدیر.

وی گفت: از ابتدای دولت تا به امروز تلاش کرده ایم تا مشکلات موجود در حوزه منابع طبیعی، طرح هادی روستاها را برطرف کنیم.

معاون عشایری مناطق ناامن توسعه روستاها با تاکید بر لزوم دیدار مستقیم مسئولان با مردم خبر داد. در میان مردم بودن بسیار مفید است، باید این روش را ادامه دهیم.»

مدنی با اشاره به مشکلات فراوان شهرستان بزرگ و ارزشمند فومن به ویژه در روستاها افزود: ما باید اختلافات موجود بین مردم و صندوق مسکن و منابع طبیعی را حل کنیم و ماده 4 فقط در یک روستا اعمال شده است. »:

وی دومین مشکل این شهرستان را برداشت بی رویه و غیر سیستمی به صورت شن و ماسه از بستر رودخانه ها دانست. برداشت بی رویه مشکلاتی را در حوزه آب، جاده ها ایجاد کرده است، شاهد تخریب و آسیب پل ها هستیم.

معاون توسعه روستایی وزیر صمت از وزارت صمت خواستار هماهنگی وزارت آبهای منطقه ای در زمینه احداث آبگیرهای رودخانه ای شد و خاطرنشان کرد: آبگیری از رودخانه ها ابتدا باید برای ساکنان این منطقه باشد و سپس به مناطق دیگر برود. .

وی به مشکل راه ها، فرسودگی شبکه آب و برق اشاره کرد. وی افزود: متاسفانه در شهرستان فومن شاهد کمبود آب هستیم، روستای ۲۵ روستا در فصل کشاورزی با کمبود آب مواجه است.

مدنی همچنین به موضوع میراث فرهنگی شهرستان ماسوله اشاره کرد و گفت: آب و هوای ماسوله سرد است، نیاز به گاز دارد، بنابراین با توجه به گردشگری بودن این منطقه، نیاز مردم به بهره مندی از نعمت گاز، خواستار سامانه میراث فرهنگی هستیم. وزیر نفت.

انتهای پیام: