عمومی

اتوبوس خونگیری در روستاهای کشور فعال می‌شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، مصطفی جمالی شامگاه سه شنبه در دیدار با اعضای جامعه خیریه آمل اظهار داشت. «انجمن خیریه آملی حدود 8 تا 10 میلیارد دلار برای خرید اتوبوس ویژه و نوسازی آن هزینه کرد. خون ریزی در سطح روستاها و بخشهای این شهرستان به عنوان خلبان کشوری پیشگام در امر خداپسندانه اهدای خون.

وی بیان کرد که روزانه بیش از 40 تا 50 امتیاز می گیرد خون ریزی نیاز خون حداقل سه بیمار نیازمند این محصول در اتوبوس سیار توسط تامین کننده افزایش یافته است. پیش بینی می شود روند اداری خرید به همت انجمن خیریه آمل حداقل تا 3 ماه آینده به طول انجامد. . و تجهیزات اتوبوس سیار خون ریزی در سطح روستاهای این شهرستان وارد مرحله اجرا شد خون ریزی از مردم بودن

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با اشاره به اینکه بسیاری از ساکنان روستاها و حتی مناطق دورافتاده به دلیل دوری از مرکز شهر به اهدای خون علاقه مند هستند، خاطرنشان کرد: ممکن است او گفت که با حمایت خیرین و اضافه شدن اتوبوس های ویژه و سیار وقفی وجود ندارد خون ریزیفرآیند نیاز به کمبود خون برای بیمارانی که به فرآورده های خونی نیاز دارند و آنها را تامین می کنند، رسیدگی می شود.

پیگیری سند مالکیت پایگاه انتقال خون آمل

جمال نیز در خصوص درخواست سند داشتن وی گفت: پایگاه انتقال خون آمل که توسط خانواده مرحوم مقیم در سال 72 برای احداث ایستگاه ثابت انتقال خون در این شهرستان اهدا شد. موضوع ساندار این پایه هم باید حل شود.

او اضافه کرد: پایگاه ثابت انتقال خون شهرستان آمل با متراژ ساختمان و امکانات یکی از بهترین پایگاه های انتقال خون کشور می باشد که با بصیرت خیرخواهانه نورافشان مقیم خیر آملی ساخته شده است. و دادن بود

مرکز آموزشی و پژوهشی پایگاه انتقال خون آمل احیا می شود

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران نیز در پاسخ به درخواست اعضای انجمن خیریه شهرستان آمل در باره علت عدم فعالیت مرکز تحقیقات انتقال خون که یک فعالیت استانی است و حتی وی در سطح کشور دستور ویژه ای به معاونت اجتماعی خود برای همکاری با پایگاه انتقال خون مازندران داد. و فرمانداری شهرستان آمل پیگیر راه اندازی مجدد این مرکز است.

جمالی افزود: «انتظار می‌رود اعضای اتحادیه خیرین بخشداری آملی یکی از منسجم‌ترین مجموعه‌های نیکوکار کشور، در این بخش باید فعالانه و مسئولانه وارد شود.

وی در عین حال از اعضای مجمع خیرین شهرستان عامل خواستار خیریه شدند. در منطقه رفتار و سلامتی جامعه نباید نگاه منطقه ای داشته باشد و ملتی در کارهای خیر شرکت کند.

وی افزود: در ساخت این مراکز تنها جمع آوری خیرین صورت می گیرد و حتی تهیه تجهیزات لازم برای بخش درمان در شهر مشارکت جدی آمل قابل تقدیر است، اما با توجه به نیازهای فراوان بخش بهداشت و درمان و درمان ما نیاز به نگاه تعاونی و ملی در کشور داریم، حتی از سوی خیرین پرشور.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران اجرای برنامه ژن درمانی برای درمان بیماران تالاسمی را از مهمترین پروژه های این سازمان در برنامه پنج ساله دانست. و می گوینداجرای این برنامه جدید که درمان قطعی بیماران تالاسمی را نیز فراهم می کند، برای تکمیل این برنامه بزرگ یک میلیون و 800 یورو در آمریکا هزینه شده است. در کشور مشارکت همه خیرین ضروری است و همراهی انجام دادن