اقتصادی

آزادی خواه: بالا رفتن قیمت ارز مردم را نگران کرده است

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بالا رفتن روزانه قیمت ارز و اثر مخرب آن بر بازار مردم را شدیدا نگران کرده است گفت: ملت نشان داد که در تنگناها همواره جلوتر از مسئولین و حامی معیارهای تمام عیار انقلاب است.

به گزارش سرگرمی برای همه، احد آزادی خواه در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز دوشنبه (اول اسفندماه) مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از حضور اعجاز آفرین مردم غیور و قدردان ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن، بیان کرد: ملت نشان داد که در تنگناها همواره جلوتر از مسئولین و حامی معیارهای تمام عیار انقلاب است. این حجم حضور میلیونی زنان، مردان و دهه هشتادی ها در خیابان های تهران و دیگر شهرهای کشور نقشه های شوم و توطئه های شیطانی دشمنان را نقش بر آب کرد.

وی عنوان کرد: دلیل اینکه مردم اینگونه در مراسمات ۲۲ بهمن شرکت کردند و با این حجم حضور ۴۴ سالگی انقلاب را جشن گرفتند این است که چون مردم از انقلاب خیر دیدند. هر کجا مسئولین انقلابی عمل کردند مردم نتیجه مطلوب دیدند. مردم خدمات انقلاب را به خوبی فهم کرده اند. جریاناتی مثل منافقین، تجزیه طلب ها، مستکبرین و صهیونیست ها تلاش بسیاری کردند تا چهره ناکارآمدی از انقلاب به مردم و جوانان معرفی کنند.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس به ارائه آماری از دستاوردهای انقلاب اسلامی پس از ۴۴ سال اشاره کرد و یادآور شد: در رژیم سابق کل روستاهایی که برق داشتند ۴۳۵۰ روستا بود اما امروز ۵۴ هزار روستا از نعمت برق برخودارند، در رژیم سابق کل روستاهای دارای تلفن و مخابران ۳۵۰ روستا بوده که امروز ۵۳ هزار روستا از نعمت تلفن ثابت و مخابرات برخوردارند. همچنین در رژیم سابق هیچ روستایی واجد شبکه گاز نبود، اما امروز ۶۰۰۰ روستا در اقصی نقاط کشور واجد نعمت گاز هستند.

آزادی خواه افزود: پیش از انقلاب ۱۳۴ خانه بهداشت در کشور وجود داشت که امروز ۱۱۷ هزار خانه بهداشت در سراسر کشور وجود دارد. اینها واقعیت هایی است که در ۴۴ سال انقلاب به عنوان کارنامه به مردم ارائه می شود. لذا دشمنان بدانند که نمی توانند منکر واقعیت شوند.

وی با بیان اینکه دانشجویان پزشکی ما از ۶۰۰ نفر به ۶۰۰۰ نفر در کشور رسیده است، گفت دشمن از پیشرفت های ما ناراحت است و به گونه ای ما را تحلیل می کنند که انگار ما در این ۴۴ سال هیچ پیشرفتی نداشتیم. امروز ما جزو ۵ کشور برتر دنیا در ژنتیک، ۸ کشور قدرتمند نظامی و موشکی و ۵ کشور سازنده زیردریایی هستیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این حضور امیدبخش یاران انقلاب و مایوس کننده بدخواهان است، تاکید کرد: این حضور دلیل محکمی بر علاقه شدید مردم به آرمان های انقلاب و شهدا است، اما دلیل رضایت از وضعیت موجود نیست. امروز مردم از برخی گرانی ها و نوسانات در بازار سکه و ارز ناراضی هستند.

آزادی خواه خطاب به رئیس جمهور گفت: شما امید مردم و محرومان هستید، اطلاع دقیق دارم برخی از وزرای شما روزی ۲۰ ساعت کار و تلاش می کنند، اما اگر احساس می کنید در تیم اقتصادی نیاز به جابجایی و تعدیل است اقدام کنید. بالا رفتن روزانه قیمت ارز و اثر مخرب آن بر بازار مردم را شدیدا نگران کرده است.

وی افزود: شما ناراحتی مردم را بر نمی تابید، پس هر راهی به ذهنتان می رسد با قوت و قدرت انجام دهید و این نابسامانی ها را کنترل و مدیریت کنید. بالا رفتن قیمت ارز به معنی فشار لحظه ای به مستاجرین و خانواده های پرجمعیت و فشار مالی به جوانان جویای کار است. شما در روز مبعث در حضور رهبر انقلاب وعده کردید که امیدواریم وعده ها عملی شود.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در وزارتخانه ها درب واردات تولیدات کالاهایی که تولید مشابه دارند در حال بازگشایی است، جلوی این رانت را بگیرید.

انتهای پیام