اجتماعی

ماجرای نمایش پرچم‌های ایران و چین روی برج آزادی تهران چه بود؟

رئیس انجمن دوستی ایران و چین شامگاه دوشنبه 11 بهمن 93 در خصوص نمایش پرچم ایران و چین بر برج آزادی تهران توضیحاتی ارائه کرد.

علاءالدین بروجردی در گفت وگو با سرگرمی برای همه توضیح داد که «نمایش پرچم چین و چین» شامگاه دوشنبه 11 بهمن ماه بر روی برج آزادی تهران به دلیل تصادفی بوده است. یکی از آنها به پنجاهمین سالگرد روابط رسمی ایران و چین نزدیک می شویم که در این راستا برنامه های متعددی در هر دو کشور در حال اجراست.

وی با اشاره به اعزام تیم پکن از ایران به چین برای حضور در المپیک زمستانی 2022 گفت. یکی دیگر از دلایل نشان دادن پرچم ایران و چین، اعزام تیم ایران به المپیک زمستانی چین بود. همچنین قرار است تعدادی از مقامات دولتی جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در مراسم افتتاحیه این مسابقات به پکن سفر کنند. این حضور پاسخی به تحریم المپیک زمستانی چین از سوی آمریکایی ها و متحدانشان است.

رئیس انجمن دوستی ایران و چین در سفر اخیر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به پکن به راه اندازی سند همکاری 25 ساله ایران و چین اشاره کرد. چین; سندی که بخش‌هایی از آن به حوزه‌های فرهنگی، علمی – دانشگاهی اشاره دارد.

بروجردی با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: انقلاب.”

وی با اشاره به برخی انتقادات فضای مجازی درباره نمایش پرچم دو کشور بر روی برج آزاد، گفت: اجرای نورپردازی سه بعدی بر روی برج آزاد تهران بی سابقه است. بسیاری از ایرانیانی که به چین سفر می کردند از غرب تا شرق چین قبر دارند و ارتباط تاریخی زیادی بین دو کشور وجود دارد. امروز چین نیز به عنوان کشوری که سابقه تاریخی ندارد، سیاست ضدآمریکایی را دنبال می کند، عضو شورای امنیت سازمان ملل است، برای ما بسیار مهم است.

تاریخ نصب پرچم ایران و چین در برج آزادی تهران چه بوده است؟

عکس حاضران در مراسم عصر یازدهم بهمن در میدان آزاد تهران

رئیس انجمن دوستی ایران و چین با تاکید بر اینکه چین گزینه بسیار خوبی برای همکاری است، گفت. «در فضای مجازی کسانی که نقد می کنند به دو دسته تقسیم می شوند. یا کسانی هستند که از توانایی های چین بی خبرند یا به دنبال رهبران غربی و آمریکایی هستند. این در حالی است که ما 40 سال است که به دنبال آن رهبران نبوده ایم، کافی است، زیرا از غرب جز تحریم و مشکلات چیزی ندیده ایم. در عین حال ما باب همکاری با غرب را نبسته ایم، چند ماه است که با غرب برای رفع تحریم ها مذاکره می کنیم. بنابراین فضای ایجاد شده مخدوش است که تاثیری در تصمیم گیری برای تقویت پیوندهای کشور در سطح دولت، مجلس، ساختارهای مسئول و تصمیم گیری برای استفاده از ظرفیت های موجود نخواهد داشت.

بروجردی در پایان خاطرنشان کرد. این مراسم که عصر دوشنبه با حضور چانگ هوآ سفیر چین در تهران در میدان آزاد برگزار شد، با موافقت انجمن دوستی ایران و چین برگزار شد. یا انشاالله در آینده در تمامی زمینه های پروژه بیشتر پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش سرگرمی برای همه، در این مراسم که شامگاه دوشنبه 11 بهمن 1393 در میدان آزاد تهران برگزار شد، پرچم جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین با استفاده از فناوری ویدئو مپینگ بر روی برج آزاد به نمایش گذاشته شد. علاوه بر نمایش پرچم های دو کشور، تصاویری از دیدار رئیس جمهور چین با رهبر انقلاب اسلامی ایران – تصاویری از بناهای تاریخی و مراکز گردشگری دو کشور و همچنین فیلمی از المپیک زمستانی پکن. در برج آزادی به نمایش درآمدند. همچنین «فجر انقلاب اسلامی را به ملت بزرگ ایران تبریک می‌گویم»، «پنجاهمین سالگرد روابط ایران و چین را جشن می‌گیریم»، «امضا تفاهم‌نامه همکاری ایران و ایران». «چین عمق روابط دو کشور را نشان می دهد»، «بهار بایرام چین مبارک»، «جاده ابریشم نماد دوستی ایران و چین»، «سال نو بر همه چینی ها مبارک»، «با تمدن کهن به ایران خوش آمدید» به نمایش درآمد. زبان های فارسی چینی در برج آزادی.

انتهای پیام: