استان ها

آرزوی دیرینه مردم استان قزوین در تامین آب شرب گوارا به زودی محقق می‌شود

به گزارش خبرگزاری “سرگرمی برای همه” از آزوین ؛ لطف الله سیاهکلی از امضای قرارداد انتقال آب آشامیدنی از سد طالقان به 15 شهر استان ازین و 194 روستا خبر داد. امروز اما با تلاش همه حامیان استان.به شعارها بازگردیم.

نماینده ساکنان مجلس شورای اسلامی ، آبیک البرز ، انتقال آب از سد طالقان را یکی از خواسته های ساکنان استان آزوین به ویژه شهر آبیک دانست. دولت نمی تواند این وام را ارائه دهد ، ممکن است دهه ها طول بکشد ، بنابراین ما سرمایه گذاران را برای اجرای این پروژه جذب کردیم ، در حال حاضر قرارداد این پروژه بزرگ با بانک خاورمیانه منعقد شده است.

گرفتن:

سهمیه استان ایه آزوین 60 میلیون متر مکعب در سال از سد طالقان خواهد بود. تا کنون روند انتقال آب از طالقان به آبیک به 80 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است ، سرمایه گذاران را جذب کرده ، قرارداد امضا کرده اند ، 194 روستا ، 15 شهر منطقه از نوشیدن سد طالقان سود خواهند برد.

وی گفت که مدافع مردم خانه ملت همچنین به مشکلات تامین آب امروز اشاره کرد. رودخانه ها ، ما باید آب آشامیدنی را از منابع آب زیرزمینی دریافت کنیم ، که نشان می دهد ما قبلاً مدیریت آب مناسبی نداشته ایم ، با چالش روبرو شده ایم.

آب +1:

سیاهکلی پروژه انتقال آب از سد طالقان به استان ازین را یکی از بزرگترین پروژه های انتقال آب آشامیدنی در ایران دانست.