استان ها

چرخ گردشگری استان قزوین خوب نمی چرخد

به گزارش خبرنگار فرهنگی سرگرمی برای همه از قزوین. عزت الله ضرغامی روز پنجشنبه در نشستی با فعالان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سیمان که در محل استانداری برگزار شد، اعلام کرد. افراد مرتبط با بینش و ارائه تخصصی. راه حل به ما کمک کرد تا از چالش ها و فرصت های این منطقه آگاه شویم.

مهدی پرادانونی در این دیدار اعلام کرد: جاذبه های گردشگری استان قزوین تنها به حوزه تاریخی محدود نمی شود، بلکه تنوع گردشگری بهداشتی، کشاورزی، طبیعت گردی و کویری بی نظیر است.

او گفت. وی افزود: در دامنه جنوبی البرز و مناطق جنوبی استان با یک منطقه کویری روبرو هستیم و در کنار آن دشت بزرگ قزوین سرمایه ارزشمندی است و قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتی شرایط متفاوتی را برای آن ایجاد کرده است. . استان

معاون عمرانی استانداری قزوین خاطرنشان کرد. 22 درصد تردد کشور در محورهای مواصلاتی استان صورت می گیرد اما چون زیرساخت های لازم را نداریم چرخ گردشگری استان قزوین به خوبی نمی چرخد ​​و نتوانسته ایم توسعه پیدا کنیم. به عنوان یک مقصد گردشگری

image_2022_8_4-16_55_36_540_jSj:

ساراندون اعلام کرد. در صورت رونق گردشگری منطقه شاهد تردد سایر مناطق نیز خواهیم بود و رسیدن به این هدف نیازمند عزم جدی مسئولان و حمایت همه جانبه در برنامه ها است.

او گفت. پارک سنتی که در گذشته بیش از 6 هزار هکتار وسعت داشت، اکنون به 2800 هکتار کاهش یافته است و اگر امروز اقدام نکنیم این حجم نیز در معرض آسیب و تخریب است.

این مسئول گفت: سیستم حکومتی و مدیریتی، سیستم اقتصادی و امنیتی افغانستان در معرض خطر و معیوب است و دارای چندین بخش سبز، زرد و قرمز است که برای هر بخش باید ترتیبات خاصی را در نظر بگیریم.

بافت تاریخی بدون زندگی معنایی ندارد

سردهانی درباره بافت تاریخی بیان کرد. وی افزود: ما معتقدیم برای ماندگاری بافت‌های تاریخی باید زندگی و سکونت در آنها وجود داشته باشد و بدون مردم این آثار از بین می‌روند، از بین می‌روند و رها می‌شوند، اما متأسفانه برخی از تصمیمات ما وجود دارد. دلیل آن جدایی زندگی از بافت تاریخی بود و ادامه این وضعیت نگران کننده است.

image_2022_8_4-21_0_41_21_Ol3

معاون عمرانی استانداری قزوین اعلام کرد. خالی شدن زندگی از سازه های تاریخی و متروکه و رها شدن آنها مانع درخشش و دیده شدن آنها می شود، لذا این عرصه نیاز به بازنگری دارد.

او گفت. افتتاح 500 هکتار بافت تاریخی برای احیاء و جان بخشیدن به این بافت در شرایط موجود ضروری است.

image_2022_8_4-18_19_22_128_Fje:

در زیر نمایندگان تشکل های مردمی مطالبات و دیدگاه های خود را در خصوص مشکلات فرسودگی، حفظ پارک ها، بیمه نبودن راهنمایان، تعطیلی آثار تاریخی، حمایت از صنعتگران، برپایی نمایشگاه های صنایع دستی بیان کرده اند. در سفارتخانه ها به نمایندگی از توانمندی های کشور و همچنین افزایش پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای ساخت و توسعه هتل ها و مجتمع های توریستی.

انتهای پیام