عمومی

سامانه جامع گردشگری روستایی استان یزد راه اندازی می شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

محمدحسین اللهی در گفتگو با خبرنگار آنلاین گفت. با توجه به اینکه فرصت ها و جاذبه های ناشناخته زیادی در روستاهای استان یزد وجود دارد، برای کشف و مستندسازی این اطلاعات و هدف جذب گردشگران داخلی و خارجی به روستاها اقدام کنید. به عنوان ترویج گردشگری در استان، در مرحله اول با 23 بخشدار و 359 دهیار استان تماس گرفته شد تا اطلاعات اولیه و خام در مورد جاذبه های گردشگری تاریخی یا طبیعی و همچنین اسکان و استعدادهای موجود در حدود هزار روستا ارائه شود. در منطقه: دبیرخانه پروژه ارسال در محل اتحادیه.

او ادامه داد. وی ادامه داد: در مرحله بعد تیم های تخصصی از اتحادیه برای بازدید از روستاهای نقاط مختلف هر شهرستان اعزام و نسبت به امکان بازدید از جاذبه های روستا و فیلم برداری، عکس و داستان از روستاییان اقدام می شود. منطقه در مورد این جاذبه ها مستند می شود، در صورت وجود تهدید برای آثار تاریخی یا گردشگری، مستندات به مدیریت منطقه گزارش می شود.

مدیرعامل اتحادیه گفت که آیا این برنامه برای هیچ یک از روستاهای استان اجرا شده است یا خیر؟ در هفته گذشته با همت و حمایت بخشدار مرکزی بهاباد و دهیاران این بخش، گ. از روستاهای منطقه مرکزی بهاباد بازدید شد.

حسین اللهی ادامه داد. وی ادامه داد: در مرحله بعدی اطلاعات مستند بلافاصله پس از بازدیدها پردازش و در سامانه جامع گردشگری روستایی استان بارگذاری می شود که شامل دسته بندی های مختلفی از جمله اطلاعات کامل هر روستا، جاذبه های طبیعی، جاذبه های تاریخی، فرصت ها می باشد. سرمایه گذاری در گردشگری تسهیلات و اقامتگاه ها، مسیرها و دسترسی به روستا خواهد بود.

مدیرعامل انجمن روستایی استان یزد ابراز امیدواری کرد. در صورت اجرای موفقیت آمیز این طرح و تحقق هدف توسعه گردشگری در روستا، دبیرخانه ملی این سامانه در استان یزد ایجاد می شود و طرح های مشابهی در روستا نیز اجرا می شود. تمام روستاهای کشور