گرمای هوا در کردستان تا اواسط هفته جاری ادامه دارد

گرمای هوا در کردستان تا اواسط هفته جاری ادامه دارد

معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان گفت: از لحاظ دمایی تا اواسط هفته جاری تغییرات آنچنانی در سطح استان مشاهده نمی شود و همچنان هوای گرم بر سطح منطقه حاکم خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری سرگرمی برای همه از کردستان: علی پناهی معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان اظهار کرد: در شبانه روز گذشته سلین با ۴۳ درجه سانتی گراد، سروآباد با ۳۸ درجه سانتی گراد، کامیاران با ۳۷ درجه، مریوان با ۳۶ و سنندج با ۳۵ درجه سانتی گراد به ترتیب گرم ترین نقاط استان بودند.

وی با بیان اینکه براساس پیش بینی نقشه‌های هواشناسی طی پنج روز آینده وضعیت جوی استان پایدار است و امروز و فردا در ساعات بعدازظهر پوشش ابر بصورت موضعی افزایش می یابد، گفت: از امروز تا اواخر هفته سرعت وزش باد گاهی شدید است که خیزش غبار رقیق را به همراه خواهد داشت.

معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان یادآور شد: امروز دمای هوا در طول ساعات روز حدود ۲ درجه افزیش می یابد و از فردا تا روز سه شنبه تغییرات چندانی نخواهد داشت و گرمای هوا تداوم دارد.

به گفته وی با توجه به تداوم گرما در نواحی جنوبی استان پتانسل آتش سوزی در جنگل‌ها، مراتع و مزارع وجود دارد.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

انتهای پیام/






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف