معاون اقتصادی وزیر کشور از دامداری در حال احداث 10 هزار راسی دشت سیز آرمانی دیدن کرد

به گزارش خبرنگار اقتصادی سرگرمی برای همه از قزوین؛ محسن کوشش تبار عصر پنجشنبه از شرکت در دست ساخت دشت سبز آرمانی بازدید کرد.

در این بازدید استاندار قزوین، فرماندار بویین زهرا، معاونان استاندار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و مدیران استانی نیز حضور داشتند.

photo_2023-08-18_01-17-50

در این بازدید صالحی مدیرعامل شرکت دشت سبز آرمانی با ارائه گزارشی از روند ساخت این مجموعه بزرگ دامی اظهارداشت: صنعت دامپروری در کشور بخوبی رشد کرده و از بسیاری از کشورها در سایز تولید جلوتر هستیم و میانگین تولید شیر ۴۲ کیلو به ازای هر راس دام است.

وی بیان کرد: با ساخت مجموعه بزرگ دامی با ظرفیت ۱۰ هزار راس گاو شیری در صددیم یک پایلوت برای نشان دادن توانمندی دامی کشور با نژاد هولشتاین را ایجاد کنیم تا در کشور نمونه باشد.

photo_2023-08-18_01-17-30

صالحی تصریح کرد: این مجموعه روزانه ۴۰۰ تن شیر تولید خواهد کرد و با افتتاح آن جایگاه استان در تولید شیر از رده هفتم به چهارم ارتقا خواهد یافت.

این سرمایه گذار یادآورشد: با بهره برداری از این مجموعه دامی برای ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم و برای سه هزار نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد خواهد شد و سلامت مردم تضمین می شود

صالحی بیان کرد: برآورد اولیه برای احداث این مجتمع حدود یک هزار میلیارد تومان بود اما با تورم ایجاد شده در حال حاضر تکمیل این واحد بزرگ دامی بیش از ۲۷۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد.

photo_2023-08-18_01-17-35

وی اظهارداشت: تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان برای ساخت این مجموعه در ۱۰۶ هکتار مساحت هزینه شده و درصددیم در فاز اول دو هزارتن شیر تولید کنیم.

این مسئول بیان کرد: فاز اول این مجموعه با ظرفیت  ۲۵۰۰ راس دام شیری در سال آینده افتتاح می شود.

مدیر عامل شرکت دشت سبز آرمانی اضافه کرد: بعد از ۵ سال تلاش می کنیم تا هر سال دو هزار تلیسه با تولید ۱۰۰ تن شیر و ۱۷۰۰ تن گوشت قرمز تولید کنیم و با این واحد می توانیم مصرف شیر را بیشتر کرده و سرانه شیر را تز ۱۱۰ لیتر کنونی بیشتر کرد.

photo_2023-08-18_01-17-57

صالحی خواستار پرداخت تسهیلات بانکی به صورت ۸۰ درصد از صندوق توسعه و ۲۰ درصد آورده شد تا تکمیل این طرح تسریع شود.

photo_2023-08-18_01-22-12

وی بیان کرد: در این مجموعه چهار دستگاه شیردوش همزمان ۸۰ راسی و نیز بزرگترین آزمایشگاه خوراک و تعیین کیفیت شیر و پایلوت اصلاح نژاد هم پیش بینی شده است.

انتهای پیام

 






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف