عضویت ۱۲۷هزار نفر در تعاونی های آذربایجان غربی

عضویت ۱۲۷هزار نفر در تعاونی های آذربایجان غربی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: در استان بیش از ۲ هزار شرکت تعاونی با عضویت ۱۲۷هزار نفر و اشتغالزایی برای بیش از ۳۴هزار نفر فعالیت دارند و فرصت شغلی ایجاد شده در این بخش در دولت سیزدهم حدود سه هزار و ۸۰۰ نفر بوده است.

به گزارش خبرگزاری سرگرمی برای همه از آذربایجان غربی ، علی دهقانی روز پنجشنبه در نشستی با وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: از سال ۱۴۰۰ تاکنون ۱۷۳ تعاونی با عضویت چهارهزار و ۳۹۰ نفر و اشتغالزایی سه هزار و ۷۷۳ نفر تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ مورد بازرسی و نظارت و بازدید از تعاونی ها صورت گرفته، اضافه کرد: یکی از کارکردهای شاخص که در دولت سیزدهم رخ داده، اختصاص اعتبار برای حسابرسی بوده که تاکنون این اعتبار تخصیص نمی یافت که با اختصاص اعتبار حسابرسی در این مدت از ۱۰۲شرکت تعاونی حسابرسی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه یکی از تعاونی های دارای مشکل تعاونی های مسکن است، ادامه داد: ۲۲ شرکت تعاونی مسکن با هشت هزار عضو دارای مشکلات متعددی بودند که با جلسات و پیگیری ها مشکلاتشان برطرف شد.

دهقانی با اشاره به تحویل ندادن یک هزار و ۱۶۳ واحد باقی مانده از مسکن آنلاین اظهار کرد: با پیگیری ها مشکل ۹۶۳ واحد حل شده است.

وی گفت: در سال گذشته ۲۰۷ تعاونی و امسال ۴۱۱ تعاونی آذربایجان غربی در جشنواره تعاونی های برتر کشور شرکت داشتند که در سال جاری هفت تعاونی از استان، برتر کشوری شدند.

وی افزود: در سال گذشته برای اولین بار سه هزار و ۵۰۰ نفر در بخش تعاون آذربایجان غربی بیمه شده اند.

انتهای پیام






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف