عمومیکسب و کار ایرانیان

دلایل انتخاب سنگ ساختمانی برای نمای ساختمان چیست؟

سنگ نما

یکی از بخش های اصلی در ساختمان، نمای بیرونی و به عبارت بهتر جلوه کلی ساختمان است که بیانگر کلیت کیفیت، سبک و ارزش بنا است. هر منطقه در جهان بر اساس شرایط محیطی و آب و هوایی و امکانات ساختمانی که در دسترس دارد از مصالح مختلف استفاده می کند. در این بین استفاده از سنگ های طبیعی به عنوان نما یک امری قدمت دار و رایج است که در بازه های قیمت متفاوت همچنان ادامه دارد. اما کاربرد درست انواع سنگ در نما اصل مهمی است که باید به آن توجه گردد.

چرا از سنگ در نما استفاده کنیم؟

بطور خلاصه دلیل انتخاب سنگ برای نمای ساختمان را میتوان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • زیبایی منحصر بفرد و تکرار ناشدنی با رنگ های زیبا
  • مقاومت بالا و نظافت و نگهداری راحت
  • قیمت مناسب به دلیل معادن موجود در ایران
  • قابلیت بکار گیری در انواع سبک های معماری مدرن و کلاسیک

خرید سنگ نما

نمای ساختمان های جدید و امروزی

با پیشرفت در صنعت و علم ساختمان سازی، امروزه مصالح متنوعی وجود دارد که به راحتی می توان نمای بیرونی بنا را انتخاب کرد و بکار گرفت. در سالهای اخیر استفاده از مصالح و مواد مصنوعی نیز رواج پیدا کرده است که شامل انواع کامپوزیت ها، چوب های مصنوعی و ترموود، سنگهای اسلبکو و …. هستند. همچنین استفاده از مصالح ترکیبی در نما مزایای منحصر بفرد خود را دارد که در مقاله زیر به آن اشاره شده است.

استاندارد و ویژگی های سنگ نما

۱/ زیبایی

نمای ساختمان معرف جلوه بیرونی ساختمان است. از این رو انتخاب سنگ زیبا و با دوام تاثیر بسزایی در این امر دارد. عموما در نمای ساختمان، به دلیل جلوه و زیبایی بیشتر، سنگ های روشن تر انتخاب میگردند. بدین جهت سنگهای روشن تر و یکدست تر، از قیمت بالاتری برخوردار هستند.

۲/مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی

قسمت بیرونی ساختمان در معرض شرایط متغیر آب و هوایی و اشعه آفتاب قرار می گیرد. سنگ نماد باید ویژگی هایی داشته باشند که در این شرایط فرسوده، کدر، کثیف و تیره نشوند و در مدت زمان طولانی بتوانند مانند روز اول بمانند و همچنین از ویژگی نظافت و نگهداری آسان برخوردار باشد.

۳/ چسبندگی بالا

سنگ نما بایستی چسبندگی قابل قبولی به سیمان داشته باشد. در صورت عدم چسبندگی مناسب پس از گذشت زمان امکان سقوط سنگ بالا خواهد رفت. این اشکال را میتوان در نماهای گرانیتی که قبلا استفاده میشد، بسیار یافت. تا آنجایی که، دستور العمل سازمان های تبیین استاندارد مبنی بر استفاده از پیچ یا اسکوپ، برای چسباندن سنگ های گرانیت و … صادر گردید.

۴/ تراکم پایین و وزن کمتر

وزن سنگ در نما اهمیت ویژه ای پیدا میکند. چرا که استفاده از سنگ های متراکم ،چگال و بدون تخلخل باعث سنگین تر شدن ساختمان و عدم چسبندگی مناسب میشود. به عنوان مثال گرانیت کمترین تخلخل و بالاترین تراکم را در میان سنگهای ساختمانی دارد و به همین دلیل استفاده از آن در نما توصیه نمیشود. حال شاید این سوال برای شما پیش آید که تخلخل سنگ چیست؟

تخلخل سنگ

تخلخل به زبان ساده سوراخ ها و حفره های خالی در بافت سنگ ها هستند. سنگ تراورتن یکی از انواع سنگهایی است که کاملا متخلخل است. سطح سنگ بر روی نمای ساختمان نباید متخلخل باشد. زیرا در صورت وجود حفره در سنگ، آب و یا مواد دیگر راه نفوذ پیدا می کنند و سنگ طی مرور زمان فرسوده می شود. البته در قسمت پشتی سنگ که قرار است روی دیوار با استفاده از ملات چسبانده شود بهتر است که این حفره ها وجود داشته باشد. در سده اخیر با فراوری سنگهای تراورتن با رزین و پوشاندن سطح متخلخل این سنگ، تراورتن به بهترین گزینه برای سنگ نمای ساختمان بدل شده است.

۵/ نظافت و نگهداری آسان

سنگ نما در فضای خارجی متاثر از آلودگی ها خواهد بود. به همین دلیل نظافت و تمیز کاری نما به عنوان جلوه ساختمان اهمیت ویژه ای پیدا میکند. استفاده از سنگ هایی که ساب و سطح ساب خورده و براق ندارند باعث جذب آلودگی و کثیف شدن سنگ میگردد. سنگ های تراورتن در قدیم به این صورت استفاده میشد. در سالهای اخیر به مدد فراوری های انجام شده بر روی سنگ های تراورتن، سطح آن براق و خالی از خلل و فرج شده که مقاومت آن را نیز افزایش داده است.

انواع سنگ های نما

در نماهای سنگی در ساختمان غالبا از سنگ تراورتن استفاده میشود. چرا که ویژگیهای این سنگ علیرقم قیمت نه چندان مناسب آن در سورت های سوپر، بهترین گزینه برای استفاده در نمای ساختمان است. شایان ذکر است که به دلیل بالا رفتن هزینه های ساخت و ساز و همچنین گران تمام شدن نمای سنگی یکدست روشن و همچنین دستورالعمل کمیته نما شهرداری مبنی بر ترکیبی بودن پوشش نما، اخیرا به طور گسترده از نمای ترکیبی سنگ و آجر استفاده میشود. در این بین استفاده از سنگ آنتیک یا سنگ گیوتین نیز به دلیل زیبایی و همخوانی با آجر و حتی سنگ رایج شده است که از لحاظ قیمتی هم بسیار به صرفه خواهد بود. در بخش زیر انواع سنگ های مورد استفاده در نما را بررسی میکنیم.

وب گردی مفید داشته باشید: استاندارد سنگ ها نرده در ساختمان

سنگ تراورتن در نما

مناسب ترین گزینه برای نمای خارجی محسوب می شود که در نمای داخلی هم کاربرد دارد. به عنوان نمونه در نماهای به سبک رومی از این سنگ استفاده میگردد. قیمت سنگ نمای رومی با تراورتن بسیارمناسب است. تراورتن از جمله سنگ های سبک محسوب می شود و به دلیل دارا بودن خلل و فرج مناسب به راحتی به دیوار و محل مورد نظر با ملات می چسبد. علاوه بر نما به عنوان سنگ دیوا هم به کار برده می شود که به واسطه فراوری های روی سنگ سطح نفوذ ناپذیر و براق پدیدار میشود.

سنگ مرمریت در نما

از جمله سنگ های شناخته شده است که بیشتر برای نمای داخلی، سنگفرش، کف و پله مورد استفاده قرار می گیرد و نسبت به تراورتن چگالتر و دارای منافذ کمتری است. فراوری این سنگ برای کاربرد در داخل و خارج ساختمان متفاوت است. در حالت کلی استفاده از مرمریت با ساب براق، برای نمای بیرون استاندارد نیست و جهت بکارگیری آن در نما باید به نوع مرمریت، ساب، ضخامت و دیگر ویژگی های این سنگ توجه ویژه ای داشت.

سنگ گرانیت در نما

این سنگ قبلا بسیار در نماهای ساختمان کاربرد داشت. اما به دلیل وزن بالا، عدم چسبندگی و اکسیده شدن آهن موجود در آن در برخی سورت ها، دیگر به استفاده در نما توصیه نمیشود.

سنگ چینی در نما

سنگ چینی یا سنگ کریستال اخیرا مورد استقبال سازندگان ساختمان های لوکس قرار گرفته است. این سنگ، با رنگ روشن و مقاومت قابل قبول در برابر سرما و گرما میتواند گزینه ای بسیار زیبا برای نما باشد. شایان ذکر است که این سنگ حتما باید بر روی نما اسکوپ شود.

قیمت سنگ نمای ساختمان:

قیمت ها در تیر ۱۴۰۰ به صورت زیر است:

قیمت نمای ساختمان سنگ از جنس تراورتن: از 120,000 تا 2,400,000 تومان به ازای هر متر مربع

قیمت سنگ نمای ساختمان از جنس چینی : از 190،000 تا 850،000 تومان به ازای هر متر مربع

عوامل موثر در قیمت سنگ نما

تاثیر نوع سنگ در قیمت سنگ نما

سنگ هایی که کیفیت بالایی داشته و معادن آن محدود هستند طبیعتا قیمت بالاتری پیدا خواهند کرد که غالبا تولید کنندگان این سنگ ها تعیین کننده قیمت این سنگ ها هستند.

تاثیر ابعاد سنگ در قیمت سنگ نما

ابعاد سنگ های نما غالبا در سایز ۴۰ طولی هستند. حال هرچه طول این سنگ بلند تر باشد (شمش)، قیمت سنگ نما بالاتر خواهد بود. چرا که باعث یکپارچگی بیشتر نما خواهد بود.

تاثیر رنگ سنگ در قیمت نما

به طور کلی هرچه رنگ سنگ روشن تر باشد و به رنگ سفید نزدیک تر باشد، قیمت آن بیشتر خواهد بود. به عنوان نمونه قیمت سنگ آتشکوه و عباس آباد به دلیل رنگ روشن به نسبت بالاتر از تراورتن های دیگر است.

تاثیر نوع فراوری و برش در قیمت سنگ نما

فراوری تراورتن شامل رزین اپوکسی سطح سنگ و کیفیت برش آن میباشد. استفاده از مواد درجه یک و همچنین کوره ای نبودن این فرایند باعث کاهش سرعت تولید و افزایش قیمت سنگ نما خواهد شد. همچنین برش سنگ در ابعاد کوچک و یا حتی در قالب سنگ های آنتیک میتواند قیمت آن را حتی تا ۹۵ درصد کاهش دهد.

نتیجه گیری

برای پوشش نما میتوان از مصالح مختلفی استفاده کرد. در مورد پوشش سنگی نما، تراورتن به دلیل برخورداری از تمام ویژگی های استاندارد برای نما، بهترین انتخاب برای سفارش است. حال میتوانید انواع سنگ های تراورتن را در کالا ساخت با قیمتهای بروز مشاهده و خریداری فرمایید.

سوالات رایج سنگ نما ساختمان:

ویژگی های بارز یک سنگ نما استاندارد چیست؟

  • زیبایی
  • مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی
  • چسبندگی بالا
  • تراکم پایین
  • وزن کم
  • نظافت و نگهداری آسان

چه سنگ هایی برای استفاده به عنوان نمای ساختمان مناسب هستند؟

  • سنگ تراورتن
  • سنگ مرمریت
  • سنگ گرانیت
  • سنگ چینی

چرا از سنگ در نما استفاده کنیم؟

زیبایی منحصر بفرد و تکرار ناشدنی با رنگ های زیبامقاومت بالا و نظافت و نگهداری راحت قیمت مناسب به دلیل معادن موجود در ایران قابلیت بکار گیری در انواع سبک های معماری مدرن و کلاسیک

سنگ نمای ساختمان و خصوصیات سنگ نما

سنگ نمای ساختمان

نمای ساختمان و سنگ نما یکی از ارکان مهم در ساخت یک سازه است و نقش مهمی در بهتر جلوه دادن یک سازه دارد. در سال‌های اخیر از مصالح متنوعی برای نمای ساختمان استفاده می‌شود. اما یکی از پرکاربردترین آن‌ها به خصوص در ساختمان های مسکونی، سنگ نمای ساختمان است. این سنگ نما است که به آن ساختمان روح و جانی تازه می بخشد. سنگ های طبیعی زیادی در ایران وجود دارند که از آن به عنوان تزیین ساختمان استفاده می کنند. سنگ نمای ساختمان  باید خاصیت ها و ویژگی هایی داشته باشد تا سال ها بدون تغییر رنگ و خراب شدن بر جای خود مستحکم بماند.

اگرچه از متریال های دیگری مانند سیمان، شیشه و آجر نیز می توان برای بخش خارجی ساختمان استفاده کرد؛ اما سنگ نما ظاهری جذاب و خاص به ساختمان می بخشد. ساختمان هایی که نمای سنگی دارند؛ ظاهری متمایزتر از بقیه دارند. همچنین استفاده از یک سنگ خوب و با رنگی متناسب می تواند یک ساختمان معمولی را به یک ساختمان لوکس و خاص تبدیل کند. نماهای سنگی نیز خود انواع مختلفی دارند.

با وجود این تنوع ممکن است این سوال برایتان پیش آمده باشد که چه نوع سنگ نمای ساختمانی میتواند مناسب باشد؟ انوع سنگ نمای ساختمان چیست؟ هر کدام از سنگ نمای ساختمانی چه کاربردی دارند و مزایا و معایبشان چیست؟ برای شرایط جوی منطقه شما چه نوع سنگی مناسب است؟ و … .  این مطلب آموزشی به شما کمک کند تا با انواع سنگ‌ نمای ساختمانی و کاربرد آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

در ایران از مصالح و نماهای متفاوتی مانند نمای کامپوزیت، نمای شیشه ای، نمای چوبی، نمای سنگی و … استفاده می شود. نمای سنگی از متدوال ترین نماهایی است که از دیرباز در کشور ما کاربرد داشته است. سنگ‌های متنوعی بعنوان سنگ نمای ساختمان استفاده می‌شود که هر یک دارای ویژگی‌ها و کاربرد خاصی هستند. از این میان می‌توان به سنگ های تراورتن، گرانیت، سنداستون و چینی اشاره کرد.

در ادامه با هر یک از این سنگ ها، کاربردشان و معایب و مزایای آن‌ها آشنا می‌شوید.

انتخاب سنگ نمای ساختمان

بطور کلی در انتخاب سنگ نمای ساختمان باید نکاتی را در نظر داشت:

در انتخاب سنگ باید دقت داشته باشید که ترک نداشته باشد. برای تشخیص بدون ترک بودن سنگ، با یک شیء فلزی روی آن ضربه بزنید، اگر صدای شفاف شیشه از آن شنیده شد، به معنی سالم بودن و بدون ترک بودن آن است.

سنگ نمای تراورتن و خصوصیات تراورتن

سنگ تراورتن از انواع سنگ های رسوبی آهکی است که در اثر ته نشینی سریع کربنات کلسیم در دهانه چشمه های آب معدنی به خصوص چشمه های آب گرم یا در غارهای آهکی به وجود آمده‌اند. سنگ تراورتن معمولاً بصورت طبیعی در رنگ های سفید، کِرِم، برنزه تیره و روشن، قرمز و خاکستری وجود دارد. هر چه رنگ این سنگ ها روشن تر و سفید باشد یعنی ناخالصی های ناشی از وجود اکسید آهن در آن کمتر است و از مرغوبیت بهتری برخوردار است.

سنگ نمای گرانیت و خصوصیات گرانیت

سنگ گرانیت از انواع سنگ های آذرین است و از کوارتز، فلدسپات، هورنبلاند و میکا تشکیل شده است. گرانیت بطور طبیعی معمولاً در رنگ های سفید، صورتی یا خاکستری وجود دارد. رنگ آن با توجه به کانی های موجود در آن متغیر است. از سنگ گرانیت بعنوان سنگ نمای ساختمان به خصوص در محیط های صنعتی، کف‌سازی، پیاده‌رو سازی، راه سازی و … استفاده می‌شود.

سنگ نمای سنداستون یا ماسه سنگ و خصوصیات سنداستون

سنداستون یا ماسه سنگ از انواع سنگ‌های رسوبی آهکی است که از کانی‌هایی بسیار کوچک (حدود ۰.۰۶۲۵ تا ۲ میلی متر) تشکیل شده است. اکثر سنداستون‌ها از کوارتز یا فلداسپات ساخته شده‌اند و به مرور زمان در اثر رسوب کردن مواد معدنی در رودخانه ها یا دریاها و تحت فشار به وجود آمده‌اند. سنداستون‌ها با توجه به ناخالصی‌های موجود در کانی‌ها، رنگ‌های متنوعی دارند اما معمولا در رنگ های قهوه‌ای، برنزه، زرد، قرمز، خاکستری، صورتی، سفید و سیاه دیده می‌شوند.

سنگ نمای چینی و خصوصیات سنگ چینی

سنگ چینی در واقع نوعی از سنگ‌های مرمریت دانه ریز است که از بلورهای سفید و خاکستری تشکیل شده است. بلورهای این نوع سنگ با چشم قابل رویت است. سنگ چینی عموماً از کلسیت و مقدار کمی ولاستونیت تشکیل شده است. در برخی از انواع آن کوارتز هم وجود دارد. هرچه میزان کوارتز بیشتر شود، سختی سنگ چینی افزایش می‌یابد. در صورت ضربه زدن به این نوع سنگ صدایی شبیه چینی از آن ساطع می‌شود. به همین دلیل در ایران به نام سنگ چینی رایج شده‌اند. طیف رنگی سنگ چینی بسیار محدود است و معمولاً به رنگ سفید موجود می باشند.

از قدیم در ایران استفاده از سنگ چینی بعنوان سنگ نمای ساختمان به خصوص در نواحی گرمسیر استفاده می شده است چراکه رنگ روشن آن مانع جذب گرمای زیاد می‌شده است. اما در سال های اخیر با توجه به عدم تنوع رنگ در این نوع سنگ ها، و از طرفی تنوع بالای سنگ هایی مانند تراورتن، استفاده از این نوع سنگ بعنوان سنگ نمای ساختمانی بسیار کاهش یافته است. در مجموع از میان سنگ های نامبرده شده، در کشور ما سنگ های تراورتن بیشترین کاربرد را بعنوان سنگ نمای ساختمان دارند چراکه این نوع سنگ در عین حال که مقاومت خوبی در برابر شرایط جوی دارد، دارای رنگ های متنوعی است و قیمت مناسبی نیز دارد.

  • سنگ‌های به کار رفته در نمای ساختمان بعنوان سنگ نمای ساختمان باید در برابر عوامل جوی شامل گرما و سرما، باران و اشعه UV مقاومت خوبی داشته باشند.
  • جذب آب سنگ نمای ساختمان باید پایین باشد و در برابر سایش مقاومت خوبی داشته باشد.
  • در شهرهای بزرگی مانند تهران که به علت آلودگی هوا، باران ها بصورت اسیدی هستند، مقاومت سنگ نمای ساختمان در برابر اسیدها نیز جزو فاکتورهای مهم است و باید به آن توجه داشت.
  • با توجه به خطر جدا شدن سنگ ها از دیوار و افتادن روی سر عابرین، سنگ نمای ساختمان مورد استفاده باید از خلل و فرج مناسبی برخوردار باشد تا ملاتی که برای چسباندن آن به دیوار استفاده می‌شود، به خوبی در آن نفوذ کرده و به دیوار بچسبد.
  • تراورتن دارای خلل و فرج طبیعی در سطح آن است که باعث زیبایی ظاهری آن شده است.
  • تراورتن با توجه به داشتن خلل و فرج طبیعی،چسبندگی خوبی به ملات و دیوار زیر آن دارد که برای نمای ساختمان بسیار مناسب است.
  • تراورتن مقاومت خوبی در برابر سرما، گرما، اشعه UV و رطوبت هوا دارد.
  • تراورتن دارای تنوع زیادی در رنگ و طرح است و سلیقه های زیادی را پوشش می‌دهد.
  • تراورتن در مقایسه با سایر سنگ‌ها، ارزان تر است و گزینه خوبی برای نمای ساختمان بعنوان سنگ نمای ساختمانی به شمار می‌آید.
  • گرانیت‌ ها معمولا بسیار سخت و محکم بوده و دارای چگالی بالایی هستند و در برابر ضربه مقاوم می باشند.
  • سنگ‌های گرانیت از قابلیت جلاپذیری بسیار خوبی برخوردارند و آن‌ها را می توان تا آینه‌ای شدن جلا داد.
  • اکثر گرانیت‌ها مانند تراورتن در برابر سرما، گرما، اشعه UV و رطوبت هوا مقاومت خوبی دارند؛ اما در برخی موارد ممکن است کانی‌های آهن موجود در آن‌ها در اثر رطوبت هوا، اکسید شده و تغییر ظاهر دهند.
  • برخی از انواع گرانیت‌های تیره ممکن استدر برابر نور خورشید تغییر رنگ دهند.
  • سنگ‌های گرانیت که به عنوانسنگ نمای ساختمان به کار می روند معمولا بصورت صیقلی هستند.
  • با توجه به چگالی بالای سنگ ‌های گرانیت، خلل و فرج در آن‌ها بسیار کم است، در نتیجه چسبندگی خوبی ندارند و برای استفاده در نمای ساختمان باید از تمهیدات ویژه‌ای استفاده گردد.
  • سنگ گرانیت نسبت به سایر سنگ ها ازقیمت بالاتری برخوردار است چرا که هزینه عملیات استخراج، برش و صیقل کاری آن بالا است.
  • سنداستون ها می‌توانند با توجه به مواد اولیه سازنده آن، دارای بافت نرم یا خشن باشند.
  • سنداستون ها در برابر یخ زدگی و هوازدگی مقاوم هستند.
  • جذب آب در سنداستون به دلیل وجود تخلخل زیاد آن، نسبتاً بالا است.
  • سنداستون سیلیسی در محیط‌های اسیدی مقاومت خوبی دارد. اما نوع آهکی آن مقاومت کمی در برابر اسید دارد.
  • سنداستون مقاومت خمشی بالایی دارد که باعث می شود بتوان با ضخامت کمتری از آن استفاده نمود. در نتیجه سازه در نهایت سبک تر خواهد شد.
  • سنگ چینی از چسبندگی خوبی برخوردار است اما به پای سنگ تراورتن نمی‌رسد اما از سنگ گرانیت چسبنده تر است.
  • سنگ چینی مقاومت خوبی در برابر هوازدگی دارد.
  • جذب رطوبت این سنگ ها اندک است.
  • قیمت سنگ های چینی نسبتاً ارزان است اما با توجه به نداشتن طیف رنگی مناسب استفاده از آن بسیار کاهش یافته است.

معرفی بهترین و پر کاربردترین سنگ ها برای نمای ساختمان

سنگ‌های به کار رفته در نمای ساختمان به عنوان سنگ نمای ساختمان باید در برابر عوامل جوی شامل گرما و سرما، باران و اشعه UV مقاومت خوبی داشته باشند. جذب آب سنگ نمای ساختمان باید پایین باشد و در برابر سایش مقاومت خوبی داشته باشد. در شهرهای بزرگی مانند تهران که به علت آلودگی هوا، باران ها بصورت اسیدی هستند، مقاومت سنگ نمای ساختمان در برابر اسیدها نیز جزو فاکتورهای مهم است و باید به آن توجه داشت.

با توجه به خطر جدا شدن سنگ ها از دیوار و افتادن روی سر عابرین، سنگ نمای ساختمان مورد استفاده باید از خلل و فرج مناسبی برخوردار باشد تا ملاتی که برای چسباندن آن به دیوار استفاده می‌شود، به خوبی در آن نفوذ کرده و به دیوار بچسبد. از قدیم در ایران استفاده از سنگ چینی به عنوان سنگ نمای ساختمان به خصوص در نواحی گرمسیر استفاده می شده است چراکه رنگ روشن آن مانع جذب گرمای زیاد می‌شده است. سنگ چینی از چسبندگی خوبی برخوردار است و از سنگ گرانیت چسبنده تر است. سنگ چینی مقاومت خوبی در برابر هوازدگی دارد. جذب رطوبت این سنگ‌ها اندک است. قیمت سنگ های چینی نسبتاً ارزان است. نمای سنگ ساختمان، مانند برخی دیگر از سبک­‌های نماسازی به دو روش اجرا شود.

نصب خشک

نصب ملاتی(تر)

برای اجرای سنگ نما، باید از مجریانی حرفه‌ای کمک بگیرید تا بهترین نما را همراه با بهینه ‌ترین هزینه در اختیار داشته باشید،باید توجه داشت که قیمت سنگ وکیفت ان از مهمترین ویژگی هاست.

نقش کالا ساخت در تامین سنگ های نما

کالا ساخت یکی از به نام ترین مجموعه ها برای تامین سنگ مورد نظر شماست. که دارای دو معدن مرمریت دهبید شایان ، معدن چینی الیگودرز و کارخانه ی تولید سنگ مجزا در منطقه ی شورآباد می باشد.که در حال تولید انبوه سنگ ۴۰ طولی الیگودرز  برای نما می باشد. این مجموعه با مشاورین و متخصصین حرفه ای خود می تواند به شما در انتخاب سنگ نمای مورد نطرتان به بهترین نحو کمک کند.

نحوه خرید سنگ از کالا ساخت

  • آنلاین
  • حضوری

شما از این امکان برخوردارید که با ارائه ی نقشه ی پروژه، میزان سنگ مورد نیاز خود را به طور دقیق محاسبه شده اطلاع یابید یا اسلب های مورد نظرتان را با کمترین پرتی طبق نقشه ی پروژه شاپ شده و برش دهیم. شما می توانید با راهنمایی مشاورین و متخصصین کالا ساخت با کیفیت ترین سنگ چینی را با بهترین قیمت تهیه کنید. با ما در تماس باشید .

عناوین محتوای این مطلب پنهان سازی