بین الملل

تظاهرات‌های گسترده در سراسر عراق؛ دفاتر جریان انحرافی الصرخی پلمپ شد

به گزارش خبرگزاری بین المللی فارس، خطیب مسجد الفتح المبین در حمزه الجربی استان بابل، علی موسی اکول کاظم المسعود است که «محمود السرخی» نام دارد. جمعه در خطبه های نماز جمعه این مسجد. تمامی حرم ها، قبور و مقابر پیامبران، امامان و شخصیت های مذهبی ویران شد.

همین موضوع در عراق با «محکومیت و اعتراضات سیاسی» مردمی همراه شد و علاوه بر تظاهرات و تظاهرات در مقابل دفاتر جماعت الصرخی، موجی از اعتراضات در شبکه های اجتماعی به راه افتاد.

اعتراضات توده‌ای عصر امروز سه‌شنبه حتی گسترده‌تر بود. در استان الدیوانیه، معترضان دفتر و مسجد فرقه السرخ را بستند.

کانال تلگرامی صابرین نیوز نیز گزارش داد که طایفه الجبیر استان دی قار با حمله به دفتر الصرخی این مکان را تخریب کردند.

در همین حال، ساکنان منطقه البیه بغداد برای بستن دفتر الصرخی به دفتر الصرخی نقل مکان کردند. این دفتر در منطقه الشهدا بغداد واقع شده است. ساکنان مناطق الشعب و اور نیز آمادگی خود را برای بستن مقر و دفاتر الصرخی در قلمرو خود اعلام کرده اند.

معترضان شعارهایی مانند «کولا کولا الصرخیا» (الصرخیا، هرگز)، «کولا کولا آل سعود» (آل سعود هرگز) سر دادند تا . این اقدامات مربوط به عربستان است، از این موضوع ابراز انزجار کرده اند.

شهروندان بصره همچنین تظاهرات و راهپیمایی گسترده ای در مقابل دفاتر الصرخی در استان برگزار کردند. معترضان همچنین اصرار داشتند که دفاتر پلمب شوند.

همچنین از کاظمین خبر می رسد که اهالی این شهر مقدس در مقابل دفاتر الصرخی تظاهرات و تظاهرات گسترده ای برگزار می کنند. تظاهرکنندگان وارد دفاتر شده و کتاب هایشان را سوزاندند.

شب گذشته تعدادی از ساکنان استان دی کار در مرکز این ایالت به ویژه در شهر الناصریه به دفتر الصرخی در این شهر حمله کرده و به آن اعتراض کردند.

متأسفانه او شدیدترین پاسخ را از مقتدی صدر دریافت کرد، رهبر جناح صدر دیروز به محمود الصرخی هشدار داد که در نهایت طی سه روز علی موسی عقول را تبرئه کند، در غیر این صورت او مبتنی بر دین، وجدان، قانون و عقل سلیم خواهد بود. عادت جامعه وارد میدان خواهد شد. وی تاکید کرد که ترویج افکار فاسد در جامعه عراق نباید نادیده گرفته شود.

«محمود الصرخی» در سال 2003 و پیش از سرنگونی رژیم دیکتاتور مخلوع صدام در عراق ناگهان ظاهر شد و خود را به عنوان یکی از مراجع تقلید عراق در سطح آیت الله العظمی معرفی کرد. السرخی اگرچه از نظر علمی اهمیت چندانی نداشت، خود را شاگرد آیت الله شهید محمدبکر صدر، آیت الله سیستانی معرفی کرد و در سال 2003 (در سن 40 سالگی) با اعلام «مرجع» در عراق، کار خود را آغاز کرد. او ادعای آیت اللهی می کند که آیت الله در فقه شیعه فردی است که به مرحله اجتهاد رسیده باشد اما هیچ مرجع و آیت اللهی شهادت نداده است که به این مرحله رسیده است.

لازم به ذکر است که حامیان «محمود الصرخی» یکی از مقصران اصلی حمله به کنسولگری ایران در شهر مقدس کربلا در آبان ماه ۱۳۸۸ بودند.

فیلم های زیر نیز از اعتراضات در شهرهای مختلف عراق منتشر شده است.

انتهای پیام/




این را برای صفحه اول پیشنهاد دهید