اجتماعی

آمادگی نیروهای خدمات شهری شهرداری تهران در پی بارش‌ها/ آب‌گرفتگی در معابر تهران نداشته‌ایم

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه پس از بارندگی های امروز (دوشنبه 16 اسفندماه) در تهران گزارشی مبنی بر وقوع سیل دریافت نکرده ایم، از آمادگی خدمات شهری در مناطق 22 گانه خبر داد.

اصغر عطایی در گفت وگو با سرگرمی برای همه، در تشریح وضعیت جاده های تهران پس از بارندگی های آغاز شده از ظهر امروز، اظهار کرد: هنوز باران می بارد.» ما تهران بوده ایم. بر این اساس از روزهای گذشته به ویژه امروز در تمامی مناطق ۲۲ گانه تهران، در مناطق ۱۲۴ گانه خدمات شهری در آماده باش کامل بودند تا در صورت نیاز در صورت لزوم مداخله در بارندگی در اسرع وقت اقدامات لازم انجام شود.

او ادامه داد. این نیروها دائماً در حال کنترل رودخانه ها و نهرها هستند، با توجه به اینکه از امروز بعدازظهر هر لحظه در این نقطه از شهر، بارندگی ها به صورت بارانی است، این نیروها به صورت بارانی هستند. در همه زمینه ها آمادگی دارد.» آنها کامل هستند.

وی تاکید کرد. وی ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده طی چند ماه گذشته تمامی رودخانه‌های فرعی و اصلی شهر تهران تحت برداشت گسترده زمین قرار گرفته‌اند. در مناطقی که قبلا شناسایی و ثبت شده و پیش بینی می شود رودخانه های آن مناطق تلاطم لازم را نداشته باشند، کارکنان شهرداری برای جلوگیری از سیل حضور دارند. بارندگی های بهاری از اواسط ماه مارس آغاز می شود و گاهی حتی تا اردیبهشت ادامه می یابد. بر این اساس تمهیدات لازم اندیشیده شده تا در فصول مختلف سال به خصوص در ایام پایانی سال که تردد شهروندان برای خریدهای آخر سال افزایش می یابد دچار مشکل نشویم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در حال حاضر گزارشی از وقوع سیل در خیابان های تهران داریم؟ او گفت. وی افزود: تاکنون گزارشی مبنی بر وقوع سیل در بزرگراه های اصلی نداشته ایم و تنها چند مورد کوچک در خیابان ها و بزرگراه های فرعی آنها به صورت تجمع آب مشاهده شده است. به دلیل بارندگی های شدید ممکن است شاهد تجمع آب تا مسیر آن باشیم و یا گزارش هایی از تجمع آب به دلیل ریختن زباله در جوی ها در تقاطع نهرهای فرعی داشته باشیم اما گزارش هایی از جویبارها. هیچ انتقال عمده و عمده ای نداشت.

انتهای پیام: