تپه‌های عباس آباد، تفریحگاه پرحاشیه

تپه های عباس آباد شلوغ ترین و شلوغ ترین نقطه سبز تهران است ، تفرجگاهی با سازه های بزرگ و مساحت از برج 150 متری پرچم تا پیست اسکیت که گفته می شود بزرگترین در خاورمیانه است. ساخت و ساز در زمین عباس آباد ادامه دارد ، در حالی که نگرانی در مورد افزایش ازدحام ترافیک در داخل رفت و آمد مکرر جدی تر شده است.

به گزارش سرگرمی برای همه ، زمین سرسبز 560 هکتاری عباس آباد در بین “بزرگراه رسالت” مدرس ، هاکان و همت واقع شده است. پل طبیعت ، پارک آتش ، انقلاب اسلامی ، موزه دفاع مقدس ، پارک طالقان ، گنبد مینا ، باغ کتاب ، افزودن مجموعه هایی مانند خانه شعر (موزه نادر ابراهیم) ، باغ هنر. : تهران به یک نقطه تبدیل شده است ، در حالی که عدم دسترسی آسان به این مجموعه تفریحی و کمبود پارکینگ یکی از نقاط ضعف اصلی آن است. از سوی دیگر ، وجود پنج برج عظیم اداری – “وزارت راه” ، “بانک سپه” ، “شرکت راه آهن” ، “استانداری تهران” ، “سازمان حمل و نقل بار بنادر” ، باعث ازدحام در تمام خیابان های اطراف این منطقه شده است. این خودروهای خدمه این ساختمانهای عظیم را توقیف کرده است و به نوبه خود بازدید کنندگان و گردشگران را گیج می کند.

محمدمهدی تندگویان – عضو کمیته معماری و برنامه ریزی شهری منطقه چهارم شورای شهر تهران ، اکنون معاون وزیر امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ، یک بار در آن جلسه شورا (2016) ، ساخت و سازها را حتی برای تفریح ​​در تپه های عباس آباد ادامه دهید. وی هشدار داد و راهپیمایی های بیشتری را هشدار داد: “آقایان خالیباف ، رهبران بیشتر شهرها در حال مانور ساختن بزرگترین آنها در تپه های عباس آباد هستند که همگی به شهر آسیب می رسانند.” کدام انسان عاقل بزرگترین ساختمانهای شهر را در یک مکان می سازد؟ “پس از راه اندازی این پروژه ها ، هیچ یک از بزرگراه های اطراف ، از جمله مدرس و هاکان ، مسئولیت سفر در منطقه را ندارند ، یک فاجعه شهری رخ خواهد داد.”

وی گفت: “تپه های عباس آباد را به حساب بیاورید.” بررسی نقشه های هوایی تهران نشان می دهد که حتی یک متر در این منطقه خالی نمانده است. “این طبیعی است.”

عباس آباد توسط “میرزا عباس ایروان” معروف به “حاج میرزا آقاسی” در تهران ساخته شد ، از این رو نامگذاری شده است. توسعه عباس آباد از سال میلادی آغاز شد حدوداً 1262 قبل از آن. گفته شده است. حاج میرزا آغاسی که پس از ترور معاون فراهانی در منطقه قاجار 13 سال نخست وزیر بود ، بیشتر وقت خود را در عباس آباد گذراند و توجه ویژه ای به آبادانی منطقه داشت. مورخان معاصر عباس نوشتند: عباس آباد روستایی با قلعه ، مزارع و خانه های شخصی بود که در آن امکانات زیادی برای زندگی و پذیرایی از میهمانان میرزا آقاسی وجود داشت. مصطفی الممالک پس از مرگ وی این زمین ها را خریداری و به سایر املاک خود در یوسف آباد و بهجت آباد افزود.

بررسی برخی اسناد و اظهارات نیز نشان می دهد: در سال 1343 شرکتی به نام عباس آباد هیلز با سرمایه یک میلیارد درام تأسیس شد. در سال 1974 ، تصمیم به ساخت بزرگترین مجموعه شهری در این زمین ها گرفته شد. در سال 1975 ، برنامه جامع آن توسط یک شرکت انگلیسی توسعه داده شد. برنامه های مختلفی تعریف شده است. مجتمع های پارک (شهری) و اداری ، تجاری و فرهنگی که به مترو دسترسی دارند. پروژه سال 1357 میلادی ناکام ماند ، اما فرصت اجرای آن فراهم نشد.

پل طبیعت ، یکی از پر بازدیدترین مناطق عباس آباد

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، برنامه های دیگری برای این سرزمین ها تهیه شد ، از جمله تغییر در توافق نامه دیپلماتیک ، که به شکست انجامید. در سال 1986 ، در زمان ریاست جمهوری آیت الله خامنه ای ، در اطلاعیه ای خطاب به شهردار تهران پیشنهاد شد که از تمام زمین ها برای پروژه های طولانی مدت فرهنگی ، سیاسی و فضای سبز استفاده شود. بعداً پروژه دیگری برای ایجاد مراکز اداری در منطقه آغاز شد. سرانجام در سال 1992 کرباسکی (شهردار وقت) کلیه زمین ها را به رئیس جمهور وقت و آیت الله هاشمی رفسنجانی کلیه زمین ها را به ادارات و مجتمع های دولتی تحویل داد. پیش از سال 1372 ، مقام معظم رهبری با صدور نامه ای دستور داده بودند كه همه سرزمین های ملی و منطقه ای به كاربری فرهنگی تبدیل شوند ؛ این مجموعه فرهنگ منحصر به فرد ایرانی – اسلامی را در پایتخت به تصویر می كشد.

با این وجود ، اگرچه عباس آباد در سالهای اخیر به یک مکان گردشگری شهری در قلب تهران تبدیل شده است ، اما برخی معتقدند که به عنوان مثال ، حسن خلیل آبادی ، رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران ، محیط مناسبی برای ساکنان تهران غیر توریست است. با این حال ، به گفته دیگران ، مانند محمد سالار ، رئیس کمیته معماری و شهرسازی شورای شهر تهران ، برخی از برنامه ها ، سرمایه گذاری ها ، واگذاری زمین در منطقه برای ساخت هتل ، ملک یا مرکز خرید ، تصمیمی که اقدامی مغایر با رهبر است. تپه های عباس آباد در اجرای کامل برنامه جامع آن است.

سید محمد حسین حجازی ، مدیر اجرایی منطقه فرهنگی و گردشگری اباس آباد می گوید: “از سال 1974 ، زمانی که تاریخ عباس آباد در آن سال آغاز شد ، فرود و فرود باعث از بین رفتن درست اراضی شد.” با این حال ، وی معتقد است که در دو سال گذشته ، با رویکرد فرهنگی تر شدن ، محبوبیت و گردشگری پروژه ، اراضی عباس آباد به آنچه در بیانیه ها تأکید شده نزدیک شده است.

مدیر منطقه عباس آباد ، همسو با منتقدان ، این ورودی پیچیده ، ترافیک خیابان های مجاور و بزرگراه ها را اصلی ترین مشکل می داند و می گوید ما در حال حل این مشکل هستیم. در مذاکرات اخیر با آقای فتاح ، رئیس بنیاد اوپ ، تصمیم گرفته شد که ورودی از میدان آرژانتین ایمن شود. مسیر مترو ممکن است تا پایان امسال به اتمام برسد. در ضلع شرقی بزرگراه همت ، ما در حال پیگیری موضوع پارکینگ در فرهنگ هستیم که امیدوارم به زودی با شهرداری توافق شود. دسترسی در قسمت غربی هتلی که هتل در آن ساخته می شود نیز فراهم خواهد شد.

وی گفت: “ما قصد اتصال زمین ها را نداشتیم” ، و راه های دسترسی داخل مجموعه و بین پارک ها ، پارک ها و پل ها ایجاد کرد که هر کدام چند کیلومتر دورتر هستند و تردد معلولان ، افراد مسن و کودکان را دشوار می کند. البته برنامه ریزی شده بود که یک طناب نصب شود ، اما نمی دانم چرا مطالعه نشده است. یکی از تمهیدات ما تهیه یک ماشین الکتریکی بود که مدتی از آن استفاده می کردیم ، اما در روزهای شلوغ باعث تصادف شد ، ما آن را جمع کردیم.

میدان جلال ، جایی که از 10 عنکبوت فقط 10 نفر در آن قرار دارند

مسیری برای افراد معلول مناسب نیست ، که تقریباً در این مجموعه بزرگ قابل مشاهده نیست

حجازی که در سفری پیچیده به تهران در هفته گردشگری به س reportersالات خبرنگاران پاسخ داد ، درباره تنظیم مسیرها و ورودی های داخل مجموعه که در مناطق غربی و شرقی کشور انجام می شود ، توضیح داد. من دستور دادم که تمام شود. انتقاد در این مورد مناسب است. ما سعی می کنیم دسترسی افراد معلول را فراهم کنیم.

مجموعه عباس آباد خدمات گردشگری را بررسی نمی کند ، به عنوان مثال ، در مورد کیفیت رستوران ها بحث شده است. به نظر می رسد کسب درآمد در اولویت آنها باشد. این انتقادی بود که متوجه مدیر منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد شد. برای پاسخ به این سوال که دلیل نامرئی بودن خدمات این مجموعه چیست ، کنترل چیست؟ وی به فسخ قرارداد دو رستوران در این سرزمین ها اشاره می کند. “من به عنوان مدیر عامل مجتمع افتخار نمی کردم که میهمانانم را به این رستوران ها ببرم ، زیرا آنها ارزش غذای ایرانی را متوجه نمی شدند ، آنها برخلاف قرارداد ، تعهدات خود عمل می کردند. ، محصولات و قیمت ها بررسی می شود. در صورت شکایت مردم بلافاصله اصلاح می شود.

راهرو گردشگری عباس آباد هفته آینده با مجموعه ای از سوغاتی ها ، صنایع دستی و غرفه های هنرهای تزئینی افتتاح می شود که از بعد از ظهر شروع می شود و تا یک بامداد ادامه دارد. آبهای حیاط حیاط عصر روشن می شود و عصر اتاق غذاخوری تازه اضافه شده باز می شود. بسیاری از رستوران ها بعد از ظهر باز هستند. عباس آباد در واقع محل تفریح ​​شب است.

حجاز در پاسخ به این س thatال که ساخت مجموعه ای از این مقیاس برای پروژه های بزرگ فقط برای استفاده در شب هزینه زیادی داشته است. وی گفت: “ما نیز از آن انتقاد می کنیم.” اما اراضی عباس آباد دارای یک طرح جامع مصوب در شورای عالی شهرسازی و معماری است ، اولین طرح در سال 1985 و طرح دوم در اوایل سال 1995 اعلام شد. در هر صورت ، ما وارث گذشته هستیم ، من نمی خواهم انتقاد کنم. اما در بعضی موارد نادیده گرفته شد. شاید آنها در عباس آباد گردشگری ندیده باشند ، اما من فکر می کنم باید به این منطقه دیدگاه گردشگری داد. این برنامه تغییراتی دارد که برای پیاده سازی آنها زمانبر است. برخی از پروژه ها به تازگی ایجاد شده اند ، مانند باغ غذا ، زیرساخت های آن از قبل آماده نبود. اما ما به طراحی موزه رسیدیم که مورد استقبال مردم قرار گرفت. ما قصد داریم مردم و تورهای گردشگری را به خصوص در شرایط فعلی به فضاهای باز جذب کنیم. اعتقاد بر این است که هنرمندان پاساژ پروانه هر جمعه در باغ هنر دور هم جمع می شوند. یا ما از استارت آپ های تور دعوت کردیم و با مجریان تور توافق کردیم که از راهنماها استفاده کنیم. مردم هنوز این مکان را به عنوان پارک آتش نشانی ، باغی به وسعت نیم هکتار می شناسند ، ما در تلاش هستیم آن را تغییر دهیم.

باغ غذا ، جایی که حدود 25 ماشین و موتور تاریخی در آن واقع شده است

ساعت کاری این مجموعه نیز مانند سایر بخشها از ساعت 18 تا 12 شب است

بهره برداری از تپه های عباس آباد همچنان ادامه دارد ، به گفته حجازی ، حدود 15 درصد برای تکمیل باقی مانده است. مدیر منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد به اتمام پروژه هایی مانند باغ هنر و دریاچه ، غرفه ، تئاتر ، مجموعه موسیقی اشاره دارد که البته این امر باعث کندی یا حتی توقف غار شیوع شده است. بودجه ای در حدود 70 تا 80 میلیارد درام فقط برای دو مورد مورد نیاز است. حجاز می گوید. “ما می خواهیم دفتر شهردار این منطقه را به عنوان منطقه خاصی از تهران ببیند. ما همچنین می خواهیم از بودجه از مجلس تصویب کنیم. هزینه های نگهداری مجموعه زیاد است ، درآمد کافی نیست ، فقط با این کار می توانیم هزینه های جاری را تأمین کنیم.

حجازی ارقام و هزینه هایی را که تاکنون برای پروژه های کلان مانند پرچم 150 متری در اراضی عباس آباد هزینه شده ذکر نمی کند. وی دیدگاه خدمت به مردم در این مجموعه را ایده آلیست می داند ، در عین حال می گوید: برخی از این پاسخ ها مربوط به اختلافات در مورد زمین خانواده عباس آباد است و مسئولیت انتقاد از استانداران قبلی بر عهده ما است. در هر صورت ، ما در تلاش هستیم آنچه را که سهل انگاری نامیده می شود ، حل کنیم.

باغ موسیقی که ساخت ویروس کرونا را متوقف کرد

طرح این بنا در نیمه راه تغییر یافت

آسمان خراش یا گنبد مینا ، که در حال حاضر به دلیل تاج بسته است

از 26 سپتامبر تا 3 اکتبر ، این مجموعه به میزبانی رصدخانه آنلاین باشگاه ماه ناسا برگزار شد.

انتهای پیام: