اجتماعی

در آرزوی «نفس» – سرگرمی برای همه

coronavirus چند ماه است که در ما وجود دارد ، اما هنوز عادی نشده است ، موارد کاهش نیافته و پزشکان خستگی خود را تسکین نداده اند. یکی از افرادی که با آنها صحبت می کنم می گوید که ما نسبت به روزهای ابتدایی کمتر استرس می خوریم اما ما خسته تر هستیم. روزهای استرس زا در بیمارستان و شرایط سخت کار حتی در شرایط همه گیر کرونا ، روزهایی نیستند که کادر پزشکی از آنها می خواهد که دیگر احساس نکنند!

به گزارش سرگرمی برای همه ، در آستانه روز دکتر ، با دو پزشک و کارگر سخت کوش صحبت کردیم که مانند سایر همکاران این روزها در حال مرگ هستند و بیماران کرون در بیمارستانهای تأمین اجتماعی تحت مداوا قرار می گیرند.

دکتر مریم دادگر متخصص بیماریهای عفونی در بیمارستان فیض بخش ، بیمارستان مسئول کنترل عفونت است. من از او درباره شرایط کار خود قبل و بعد از کرونا سؤال می کنم. او می گوید قبل از کرونا ، من یک پزشک مجرد در بیمارستان فیاض بودم ، تمام کارهایم را به تنهایی انجام می دادم ، همه کارها را خودم انجام می دادم.

او ادامه می دهد. “اما با ورود کرونا به کشور ، بیمارستان شلوغ بود و حجم کار ما آنقدر زیاد بود که مجبور شدیم از حضور یک شریک دیگر استفاده کنیم زیرا دیگر نمی توانم به تنهایی کار کنم.” اکنون دو نفر از ما هستیم که هر روز از ساعت هفت و نیم صبح شروع می کنیم و تا ظهر کارهای مختلفی انجام می دهیم.

وی در مورد مشکلات عبور از خانه به بیمارستان صحبت می کند. در ابتدا به خانه رفتیم اما با ترس و اضطراب. در ابتدای اپیدمی کورنا ، حجم کار به حدی بود که بیمارستان مدتی را صرف فهمیدن چگونگی مراقبت از مریض ها کرد ، ما روزها گذراندیم. از ساعت هفت صبح که از خانه خارج شدم تا ساعت هشت عصر ، حتی نتوانستم یک لیوان آب بنوشم ، بنابراین تعداد بیماران زیاد بود ، اوضاع هرج و مرج بود.

قاضی ادامه دارد. امیدوارم هرگز به شرایط آن زمان برنخواهیم گشت. شبها به خانه برمی گردم ، اما نگران این بودم که خانواده و دخترم آلوده باشند.

شیرینی ها دوباره زنده می شوند

خوشبختانه وی این روزها به بیماری قلبی عروقی مبتلا نشده است و هنوز هم خاطره یکی از بیماران وی در ذهن او ماندگار است. یک زن 50 ساله که در شرایط بسیار جدی قرار داشت حدود 20 روز در بیمارستان بستری شد. با وضعیت ریه های او ، با او امیدوار بودیم ، با اصحاب او صحبت کردیم که وی برنگردد ، اما به یاری خداوند با دارویی که آنها ارائه دادند ، سلامتی خود را ترمیم کرد و همین امر ما را بسیار خوشحال کرد.

قاضی می افزاید. “متأسفانه ، در ابتدای همه گیری ، دو شریک زندگی خود را از دست دادیم. فکر نمی کنم هرگز آنها را از دست بدهیم.”

وی گفت: “این یک بیماری بسیار جدید در ماه مارس بود ، ما اطلاعات زیادی در مورد ویروس ندانستیم ، نمی دانستیم که چگونه ممکن است واکنش نشان دهد ، چه اتفاقی خواهد افتاد.” – برای پزشک بسیار استرس زا است ، مثل جنگ با دشمن است ، شما هیچ چیز از او نمی دانید.

او ادامه می دهد. ما با بیمارانی که به شدت بیمار بودند ، با کسانی که می خواستند جواب بدهند ، بدون دارو ، بدون دارو ، دست خالی ماندیم. متأسفانه در نیمه اول کار یک یا دو نفر از همکاران آلوده شدند من یک پزشک بیمارستان تک هستم ، بنابراین تحت فشار زیادی قرار گرفتم. در حال حاضر وضعیت کمی بهتر است ، اما ما در کل ماه های ژوئیه و اوایل آگوست شرایط بسیار بدی داشتیم.

ما فقط در این لباس ها بازدید و عرق می کنیم

پزشک بیمارستان “شهید فیض بخش” نیز در مورد مشکلات کار با لباس محافظ صحبت می کند. “پوشیدن لباس هایی که داریم بسیار دشوار است ، به خصوص اکنون که هوا گرم است ، عرق زیادی در آن لباس ها وجود دارد.” با توجه به شرایطی که هنگام مراجعه به بخش ها وجود دارد ، هم ما و هم پرستارانی که مراقبت از بیماران را انجام می دهیم ، سخت کار می کنیم ، نمی توانیم چیزی بخوریم و نیم روز روزه بگیریم. ما کاری جز بازدید و عرق کردن نمی توانیم انجام دهیم.

قاضی ادامه دارد. وی ادامه داد: ما هنوز در ساخت دارو مشكل داریم ، آنها به بعضی از بیمارستانها مانند RemedSiver دارو می دهند ، اما در همه بیمارستان ها در دسترس نیست ، ما آن را با شرایط ویژه دریافت می كنیم كه می توانیم برای بعضی از بیماران با بیماری جدی استفاده كنیم اما ما اینترفرون موجود در پروتکل ها را تعریف می کنیم و در دسترس است.

او می گوید نگران حضور مردم در مناطق شلوغ است که بدون ماسک با هم قدم می زنند و به این بیماری فکر نمی کنند. “این بیماری در ما هنوز ضعیف است ، اگر به دلایلی جمعیتی داشته باشیم ، دوباره اوج بیماری را خواهیم دید.” ما شاید جاده ای باشیم که در پاییز داریم ، در زمستان ، ممکن است با شیوع آنفولانزا ، تاج از قبل فعال تر شود.

یک متخصص بیمارستان فیاض بخش گفت: در گذشته تصور می شد که با گذشت زمان ویروس ضعیف می شود و هوا گرم می شود. – ویروس به هیچ وجه تضعیف نشده است. ما در بیمارستان بستری شدیم و خانواده هایی را دیدیم که به صورت گروهی می آیند.

رنج های خانوادگی و مرگ غمناک

قاضی افزود. “من به یاد می آورم که خانم و آقا که در عروسی حضور داشتند ، به بیمارستان منتقل شدند. متأسفانه مرد درگذشت و این زن برای مدت طولانی در بیمارستان بستری شد. یا دو نفر از بجنان بودند که به این مراسم رفتند ، هر دو آنها آلوده شدند و متأسفانه یکی از آنها درگذشت. مردم توجه نمی کنند که در این زمینه چقدر می تواند خطرناک باشد.

از او می پرسم که در این روزهای دشوار و فرسوده کار در بیمارستان ، بیشتر او را از دست می دهد. در پاسخ ، او می گوید من دلم برای والدین بیشتر است. آنها در شهر زندگی می کنند ، مدتهاست که یکدیگر را می بینیم ، که با محدودیت های سفر تاج وخیم رو به وخامت گذاشته است.

من از دکتر دادگر می پرسم ، قلب او بعد از کرونا بیشترین چه چیزی را می خواهد؟ او می گوید دوست دارم ماسک دیگری نپوشم ، تا بتوانم با خیال راحت نفس بکشم …

پزشکی در خط مقدم بستری عروق کرونا

به گزارش سرگرمی برای همه ، دکتر مریم نیاذازاری متخصص طب اورژانس است و شش سال در بخش آمبولانس بیمارستان تأمین اجتماعی شهریاری خدمت کرده است.

وی گفت: “قبل از كرونا ، من در بیمارستان های تأمین اجتماعی و بخش های دیگر كار می كردم.” اما اورژانس همیشه استرس زا است. ما به وضعیت عادت کرده ایم و می توانیم راحت تر کار کنیم. اما وقتی Corona رسید ، تعداد بیماران افزایش یافت.

وی گفت: “مثل فردا ، ترس تاج از گذشته استرس زا بود.” لباس های ما نیز متفاوت است ، ما قبلاً لباس های سفید ، لباس های معمولی می رفتیم ، اما اکنون مجبوریم ماسک ، اسلحه ، پتو بپوشیم ، که کار را دشوار می کند.

نیاز آذر که 24 ساعت شبانه روز در بیمارستان است و مجبور است لباس های محافظ را برای مدت طولانی تحمل کند ، به ارتباط مستقیم با بیماران کرون اشاره می کند و می گوید: “تأثیر ویروسهای ما زیاد است ، ما با بیمار در تماس مستقیم هستیم.” . بسیاری اوقات شرایط به گونه ای است که بیمار در وضعیت بدی قرار دارد و ما مجبور هستیم لوله تراشه را برای تماس مستقیم با دهان خود قرار دهیم: گلو.

این متخصص آمبولانس که در اتاق اورژانس ایستاده است ، گفت: ما اتاق را در اورژانس کنار گذاشته ایم که بیماران مبتلا به بیماری قلبی عروقی بستری هستند اما بیمارانی نیز داریم که دچار حمله قلبی شده اند یا در اورژانس هستند. در خط مقدم آنها تصادفی هستند: چند ساعت در بخش اورژانس در اورژانس بمانید ، و بعداً معلوم می شود که آنها نیز دارای تاج هستند.

استرس کم ، اما افزایش خستگی

وی گفت: “در این مدت بسیاری از همکاران من به بیماری قلبی عروقی مبتلا شده اند. آنها بهبود یافته اند ، برخی از آنها بیمار شده اند. آنها روزهای سختی را پشت سر گذاشته اند. اکنون استرس ما کاهش یافته است ، اما خستگی ما بیشتر شده است.

وی به مردم توصیه می کند به دستورات و توصیه هایی که از سوی مسئولان داده می شود گوش فرا دهند. تا حد ممکن از خانه دور شوید ، حتماً ماسک بپوشید ، در مهمانی های غیر ضروری شرکت نکنید. دستان خود را مرتبا بشویید و از فاصله اجتماعی تماشا کنید. اینها بهترین کارهایی هستند که مردم می توانند انجام دهند.

یک پزشک در بیمارستان تأمین اجتماعی شهریاری در بابل می گوید که می خواهد پس از کرونا با آرامش به زادگاه خود سفر کند تا مادرش را ببیند که ماه ها از او دور بوده است. او می خواهد زندگی عادی همه مردم از سر گرفته شود تا افراد راحت باشند.

انتهای پیام: