مزوتراپی برای لک صورت تاثیر دارد

لک صورت یکی از مشکلاتی است که ممکن است برای پوست ایجاد شود و به دلایل مختلفی ایجاد شوند. دلایلی از جمله ژنتیک، نوسان سطح هورمون‌ها، استرس، رطوبت زیاد و استفاده از محصولات مراقبت شخصی روغنی یا چرب وجود دارند. امروزه دانش پزشکی با به کارگیری تکنولوژی، روش‌های جدید درمانی را ابداع کرده است که می‌تواند در درمان لک مفید باشد. مزوتراپی یک روش درمانی غیر جراحی است که می تواند با تأمین مقادیری از مواد مؤثر مانند ویتامین ها، مواد معدنی، و مواد روشن کننده به طور مستقیم برای ناحیه مورد نظر، باعث بهبود لک شود. در روش مزوتراپی، پزشک دوز مناسبی از داروهای مؤثر که ترکیبی از مواد سازنده و ترمیم کننده پوست هستند .

مزوتراپی

با تزریق دارو، الاستین و کلاژن که سبب ترمیم پوست می شوند، تحریک و تولید مجدد خواهند شد که این تولید سلول های جدید پوستی، موجب رفع لک های صورت می شود. در کوکتل مزوتراپی فیوژن غلظت مواد و هدف گذاری آنچه پوست نیازمند آن است، از اهمیت ویژه ای برخوردار می‌ باشد. در کلینیک صدف اصفهان با احاطه و اشراف تخصصی بر نیازهای پوست، انجام می‌ شود؛ در نتیجه، نتایج درخشانی را در جهت جوانسازی و رفع لک و بسیاری از مشکلات پوست رقم می‌ زند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روش با شماره های و تماس حاصل فرمایید. موادی که در مزوتراپی صورت برای درمان لک می‌توان به زیر پوست تزریق شود:

  • داروهایی از دسته آنتی‌بیوتیک‌ها
  • انواع هورمون‌ها
  • آنزیم‌های مخصوص پوست
  • انواع ویتامین و مینرال
  • مواد و عصاره‌های گیاهی مجاز
  • غلظت بالای سرم ها، ویتامین‌ها و دیگر ترکیبات حاوی مواد مغذی قوی سبب تازگی و جوانی پوست می‌شوند.
  • مزوتراپی می‌تواند جایگزینی برای جراحی‌های پرهزینه باشد.
  • نیاز به بستری شدن یا دوره بهبودی ندارد و نسبت به دیگر فرایند‌ها کم تهاجم‌تر است.
  • مزوتراپی می‌تواند نیاز‌های متعدد پوست را برطرف کند.
  • مزوتراپی پوست را روشن می‌کند.
  • مزوتراپی رطوبت پوست را حفظ می‌کند.

با مزوتراپی حدود یک ساعت طول می‌کشد. این کار با ارزیابی تخصصی پوست شروع می‌شود. قبل از شروع درمان، پوست کاملاً تمیز و استریل می‌شود. هنگامی‌که شروع به تزریق مزوتراپی می‌شود، احساس خارش سبکی را احساس خواهید کرد که ممکن است کمی گزش داشته باشد. پس از اتمام مرحله تزریق، باقیمانده را روی پوست ماساژ می‌دهند.

  • تا 24 ساعت بعد از مزوتراپی، استحمام و شستشوی ناحیه مورد نظر ممنوع است.
  • تا 48 ساعت پمادهای تجویز شده، طبق دستور پزشک معالج مصرف شود.
  • از کرم ضدآفتاب استفاده شود و پوست در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نگیرد.
  • ممکن است پس از تزریق، ناحیه مورد نظر قرمز و یا متورم شود. در صورت ایجاد تورم از کمپرس یخ استفاده شود.
  • تا دو روز بعد از جلسه‌ی درمانی ورزش نکنید. ورزش باعث تعریق و خروج محلول مزوتراپی از پوست می‌شود.
  • آب و مایعات فراوان بنوشید.
  • تا ۲۴ ساعت از مصرف داروهای ضد التهابی (مثل آسپیرین و ایبوپروفن) و ویتامین E خودداری کنید. مصرف استامینوفن بلامانع است.
  1. خانم‌های باردار
  2. بیماران قلبی ـ عروقی
  3. افرادی که دچار سرطان‌های پیشرفته هستند.
  4. کسانی که دارای سوابق آلرژی و حساسیت به داروهای خاص هستند.
  5. افرادی که در حال استفاده از داروهای ضد انعقاد هستند (در این افراد احتمال ایجاد هماتوم و خونریزی زیاد است).
  6. افراد دیابتی بخصوص آنهایی که دیابت کنترل نشده دارند؛ زیرا سطح ایمنی این افراد پایین است و ممکن است دچار عفونت‌های شدید شوند).
  7. افرادی که دارای بیماری نوروپاتی هستند.
  8. اشخاصی که دچار (صدف)‌ هستند.

برای اینکه بتوانید تأثیرات این روش را به صورت دائم مشاهده کنید نیاز دارید که در دوره های 6 تا 12 ماهه زمانی که تأثیرات این روش از بین رود، به طور پیوسته مزوتراپی را انجام دهید. هزینه مزوتراپی صورت بستگی به نوع درمان شما و تعداد جلسات مورد نیاز برای دستیابی به نتایج نهایی مورد انتظار دارد. ریسک بروز واکنش آلرژیک بسیار پایین است، با این حال برخی از افراد نسبت به تعدادی از ترکیبات مورد استفاده در مزوتراپی حساسیت بسیار بالایی دارند و دچار واکنش پوستی می‌شوند. واکنش پوستی خود را به صورت کهیر، تاول، راش پوستی، بی حسی و سوزن سوزن شدن در ناحیه مورد نظر نشان می‌دهد. سایر عوارض جانبی خفیف مزوتراپی عبارتند از خونریزی، کبودی، و درد خفیف. معمولاً این عوارض جانبی ماندگار نیستند و طی مدت کوتاهی از بین می‌روند و شما میتوانید پس از یک شبانه روز استراحت، شاهد نتایج اولیه حاصل از درمان باشید.

با توجه به این امکانات، رفع دائمی موها در حداقل جلسات و بدون ایجاد عوارض صورت می‌ پذیرد. جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره همگام با افزایش سن، سرعت بازسازی و تعویض لایه‌های پوست کاهش می‌یابد. مزوتراپی میزان کلاژن را افزایش و نشانه‌های پیری را به طور آشکار کاهش می‌دهد. این فرایند ترمیم پوست را سرعت بخشیده و ظاهری جوان‌تر به آن می‌بخشد. مزوتراپی برای ، فرایندی است که در آن پزشک با استفاده از سوزن‌هایی بسیار نازک آنزیم ها، هورمون‌ها و ویتامین‌های موردنیاز پوست را به آن می‌رساند.

این موارد برای سفت شدن و جوان‌سازی پوست مفید هستند. ازآنجایی‌که صنعت زیبایی درمان‌های بسیاری را ارائه داده و هرکدام از آن‌ها دستیابی به نتایجی فوق‌العاده را وعده می‌دهند، گیج شدن در میان این گزینه‌ها آسان است. با این حال، فرایندهایی وجود دارند که واقعاً می‌توانند در دستیابی به پوست دلخواه به افراد کمک کنند. مزوتراپی صورت یکی از این فرایندها است که پوست را سفت و جوان می‌کند. هدف کلی این درمان، مداوای مشکلات زمینه‌ای است که سبب آسیب پوستی می‌شوند. از جمله این مشکلات می‌توان به التهاب یا گردش خون ضعیف اشاره کرد.

مزایای استفاده از مزوتراپی لک صورت

  • این روش بسیار مناسب برای از بین بردن می‌باشد و همچنین باعث آب‌رسانی مستقیم به پوست می‌گردد.
  • شفافیت پوست در این روش تضمین شده است.
  • مشکلات دیگر پوست با این کار از بین می‌رود و درمان می‌شود.
  • این روش به بستری نیاز ندارد و بعد از عمل می‌توانید با کرم‌های مخصوص به فعالیت روزانه خود ادامه دهید.
  • استفاده از این روش هزینه‌های کمی نسبت به درمان‌های دیگر دارد.
  • همچنین از مزوتراپی می‌توان برای تقویت مو و نیز استفاده کرد.

مواد مورد استفاده در مزوتراپی و رفع لک صورت

آنتی بیوتیک ها و بازکننده‌های عروق
تیروکسین و کلسی تونین
و کلاژناز
عصاره گیاهی
مواد معدنی و ویتامین‌ها

نحوه انجام مزوتراپی

مواد مؤثر در این روش زیبایی پوست، به لایه‌های زیرین پوست که در هر فرد با توجه به شرایطی که پوست دارد، متفاوت است. این تزریق می‌تواند از 1 تا 4 سانتی‌متر زیرپوست انجام شود و یا حتی ممکن است به صورت زاویه‌دار تزریق شود. قبل از شروع تزریق بر روی پوست شما بی‌حس‌کننده زده می‌شود تا درد را حس نکنید. دارویی که باید زیر پوست تزریق شود، در هر برخورد سوزن حدوداً یک قطره تزریق می‌شود. سوزن‌های مزو بسیار ریز هستند و برخی از آن‌ها اندازه میکرو دارند. ممکن است حرکات رفت و برگشت سوزن در دستگاه و پوست شما به سرعت و به شکل رگباری انجام شود. در برخورد سوزن با پوست خود دردی را حس نمی‌کنید اما سوزن‌ها کار خود را انجام می‌دهند. برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید این عمل را در چند جلسه انجام دهید.

افراد مناسب جهت انجام مزوتراپی

افرادی که صورتشان لک شده است
افرادی که دچار بیماری هستند
پوست‌های سوخته
پوست‌های خالدار

مراقبت‌های قبل از مزوتراپی لک صورت

قبل از انجام مزوتراپی حتماً با پزشک خود گفتگو کنید. نیاز است که او در جریان باشد تا ببیند شما دارویی نظیر آسپرین و یا مانند آن استفاده می‌کنید یا خیر. این داروهای ضد التهاب و غیر استروئیدی که درد را کاهش می‌دهند باعث کبودی و التهاب در حین مزو می‌شود. بهتر است از خوردن این دست داروها تا یک هفته قبل از مزو خودداری کنید. تأثیر مزوتراپی ضد لک برای صورت نسبت به داروهای خوراکی برای از بین بردن لک و جای جوش، این روش بسیار اثربخش‌تر می‌باشد. در این روش از داروهای شیمیایی به مقدار خیلی کم و به منظور مصرف موضعی استفاده می‌شوند. همین مورد باعث شده است تا طرفداران این روش یعنی مزوتراپی لک صورت روز به روز بیشتر شود. هزینه مزوتراپی صورت بستگی به نوع درمان شما و تعداد جلسات موردنیاز برای دستیابی به نتایج نهایی مورد انتظار دارد. هزینه هر فرد بستگی به مقدار و نوع مواد مورد نیاز و با توجه به ناحیه‌ی مربوطه متفاوت است.

عوارض مزوتراپی لک صورت

  • ایجاد درد در پوست صورت و ناحیه‌ای که مزو اعمال شده است.
  • به علت حساسیت ممکن است باعث خارش شود.
  • پوست ممکن است دچار التهاب شود.
  • در ناحیه پوست صورت سرخی، کبودی ممکن است به وجود آید.
  • در برخی مواقع نیز عفونت دیده شده است.

نقش اساسی مو در زیبایی، جوانی و اعتماد به نفس افراد بر هیچکس پوشیده نیست. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی در سرار دنیا، همینطور اقصی نقاط کشورمان امکان بهترین در اصفهان نیز فراهم آمده. متقاضیان گرامی می‌توانند با مراجعه به کلینیک‌های معتبر و مجاز کاشت مو در سراسر شهر، خواسته‌های معقول خود در این زمینه را برطرف سازند .