اجتماعی

۸۰ درصد دانش‌آموزان قمی توسط افراد فاقد صلاحیت جابه‌جا می‌شوند

سرگرمی برای همه/قم رئیس سازمان مدیریت و کنترل تاکسیرانی شهرداری قوم از عدم اجرای مقررات سرویس مدارس انتقاد کرد و گفت. 80 درصد دانش آموزان قوم توسط افراد فاقد صلاحیت طبق مقررات سرویس مدارس منتقل می شوند.

علی نیک رئیس سازمان مدیریت و کنترل تاکسیرانی شهرداری قوم در پنجاه و دومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که امروز 10 مردادماه در محل سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، نرخ های پیشنهادی را تعیین کرد. توجه به قرارداد انتقال دانش آموزان از مدارس قم و اعلام شد. «سطح خدمات مدارس در کمون در سال‌های اخیر همیشه پایین بوده است و این مشکل باعث ایجاد مشکلاتی در سیستم حمل و نقل شهر شده است.

وی با انتقاد از عدم اجرای کامل مقررات سرویس مدارس گفت. 80 درصد دانش آموزان قم بر اساس مقررات سرویس مدارس توسط افراد فاقد صلاحیت جابه جا می شوند و سهم رانندگان تاکسی قم از این محل 20 درصد است.

رئیس سازمان مدیریت و کنترل تاکسیرانی شهرداری قوم با تاکید بر اینکه سرویس مدارس در دو سال گذشته عملا تعطیل شده است افزود. ماهیانه 250 هزار درام برای نگهداری مدارس رقمی نیست که رانندگان تاکسی قوم قبول کنند. .

او روشن کرد. در جابجایی دانش آموزان با رانندگان انفرادی، گاهی بیش از 6 دانش آموز را در خودروها می بینیم که باعث ایجاد مشکلات ایمنی و بهداشتی می شود.

همچنین مسعود طبیبی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قوم نیز ضمن تصمیم گیری در خصوص نرخ پیشنهادی ایاب و ذهاب دانش آموزان در شهرستان غم، توجه را جلب کرد و گفت:

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قوم گفت. وی ادامه داد: با توجه به عدم ساماندهی سرویس مدارس در شرایط فعلی، ایمنی و سلامت دانش‌آموزان در دست برخی رانندگان بی‌صلاحیت و پرخطر است.

وی با اشاره به اینکه سرویس مدارس تعدادی از رانندگان را که دارای امتیاز منفی بالایی هستند به کار گرفته است، گفت: “سبک رانندگی آنها می تواند به چالشی برای مدارس و خانواده ها تبدیل شود.

طبیبی در پایان اعلام کرد. «با تصویب نرخ پایین 250 هزار تومانی تعمیر و نگهداری مدارس، بار دیگر امکان ساماندهی تعمیر و نگهداری مدارس از سوی شهرداری قوم سلب می شود.

انتهای پیام