۱۶ هزار کیلومتر به خطوط اصلی ریلی کشور افزوده می‌شود

با توجه به پایگاه داده شبکه اطلاعات ،

آقای محمد اسلامی افزود: “ما به همان تعداد راه آهن در حال مطالعه داریم که شامل” راه آهن دوم برای افزایش قابلیت اطمینان خط “و برقی سازی راه آهن است.”

او گفت. وی که عموماً بر اساس فرهنگ الکتریکی سازی راه آهن کشور است ، گفت: متأسفانه برقی سازی خط راه آهن تهران – مشهد در سال های اخیر با موانعی روبرو شده است که هنوز عملی نشده است ، اما ما برنامه ای برای برق رسانی این خط ریلی داریم. ما سرمایه گذاری می کنیم

راه ها و وزیر شهرسازی هفت پروژه مهم در زمینه راه آهن ذکر کرد و افزود: سال آینده استان های اردبیل ، کردستان ، چهارمحال ، بختیاری و خراسان شمالی به شبکه ریلی کشور متصل می شوند.

آقای اسلامی گفت. راه آهن چابهار-آهدان نیز در حال پیشرفت است که تمام قسمت های آن تا پایان سال آینده به بهره برداری می رسد.

او اضافه کرد. “راه آهن یزد – اقلید پروژه مهم دیگری است که منطقه معدنکاری ما را در استان های یزد ، فارس و اصفهان به هم متصل می کند.

وزیر شهرسازی با اشاره به تکمیل و افتتاح راه آهن از میانه به بستان آباد تبریز گفت: آقای اسلامی افزود: “اتصال راه آهن رشت به بندر کاسپین-انزلی پروژه دیگری است که به طور فعال در حال اجرا است.

او گفت. “در دولت های یازدهم و دوازدهم ، طول راه آهن حدود 50٪ افزایش یافته است. امیدواریم با تزریق منابع به راه آهن اصلی کشور ، 16000 کیلومتر اضافه کنیم.”