عمومی

یادی از یک مقلد امام (ره)

“رهبر معظم انقلاب علاقه خاصی به او داشتند. به حدی که در برخی موارد ، هنگامی که هزارت آقا تصمیم گرفت ناخواسته به دیدار برخی از خانواده های شهدا رفته و به خانه های آنها سر بزند ، در برخی از این دیدارها آقای محتشمی پور را دوست صمیمی و پیشکسوت می دانستند که اخلاص خود را به امام خمینی نشان می داد ( مسیر ثابت کرد که آنها با خود داشته اند. ”

به گزارش سرگرمی برای همه ، مدیرمسئول روزنامه خبری حجت الاسلام سید محمود دوئی در پستی در روزنامه نوشت: ایران: او می نویسد: پدر مرحوم محتشمی پور تعمیر پیشگام موتورسیکلت و دوچرخه بود ، اما به دلیل علاقه شدید به اسلام ، پسرش را به زندگی در مسیر روحانی کشاند. حضور مرحوم محتشمی پور در شهر مقدس قم همزمان با آغاز نهضت دانشجویی امام خمینی (ره) بود. امام (ره) در این کشور حضور داشت. آن مرحوم مانند ستاره ای در کنار پسر بزرگ مرحوم حاج حقا مصطفی ، امام خمینی (ره) و دیگر همراهانش درخشید. جذابیت ، اعتقاد راسخ به راه امام و علاقه به آن حضرت به حدی بود که در میان دوستانش به چهره ای شناخته شده تبدیل شد. به همین دلیل ، او مسئولیت های سنگینی را بر عهده گرفت.

به عنوان مثال ، در زمانی که فعالیت های سیاسی و تبلیغاتی در عراق کار آسانی نبود ، وی شیخ هایی از خلیج فارس مانند کویت و بحرین را برای کسب اطلاعات و آوردن آن به نجف به امارات فرستاد. در این سفرها ، مرحوم محتشمی پور مأموریت هایی را برای طرح برخی مسائل مربوط به بیت امام (ره) انجام می داد. سرانجام ، رژیم شاه معاملات وی را کشف کرد که بازگشت وی به ایران را غیرممکن کرد. علاوه بر این ، هنگامی که امام تصمیم به مهاجرت از عراق به کویت گرفت ، آقای محتشمی پور به سوریه اعزام شد تا با مقامات ارشد لبنان مانند مرحوم حافظ اسد یا مرحوم یاسر عرفات در لبنان دیدار کند. دو کشور وقتی مقامات عراقی از ماموریت وی باخبر شدند ، در فرودگاه به او گفتند که نمی تواند به عراق برگردد. سرانجام ، پس از هجرت امام خمینی (ره) به پاریس ، مرحوم محتشمی پور از دمشق به پاریس نقل مکان کرد به عنوان یکی از قابل اعتمادترین عناصری که می تواند بیت امام (ره) را بین فعالان عراقی و ایرانی پیوند دهد. امام (ره) در نوفل لوشاتو فعال بود. به عبارت دیگر ، اعتماد امام (ره) خانواده وی را به اقتدار مرحوم محتشمی پور ، حاج احمد آقا وی را مسئول پاسخگویی به تماس های امام (ره) با سایر مبارزان از عراق و ایران کرد.

وی پس از بازگشت به کشور مقام معظم رهبری ، از نخستین نیروهایی بود که به امام پیوست. دو سال پس از انقلاب اسلامی ، به لطف پست آقای محتشمی پور ، به عنوان سفیر فوق العاده و تام الاختیار به سوریه اعزام شد تا نماینده امام در مقاومت منطقه باشد. وی پس از بازگشت از سوریه به ایران ، ابتدا در دفتر امام خمینی (ره) مسئولیت رسیدگی به مسائل مقاومت در منطقه را عهده دار شد و در دولت دوم مهندس موسوی ، به عنوان وزیر کشور خدمت کرد. وقتی در وزارت کشور بود ، در آن زمان در برابر شورای نگهبان مقاومت کرد. مقاومت مرحوم محتشمی پور به این دلیل بود که به نظر وی ، تصمیم شورای نگهبان با قانون داخل نظرات امام خمینی مطابقت نداشت. علاوه بر این ، توجه امام (ره) به مرحوم محتمی پور ، صحت و مجازات مسیر وی را برای دوستان شورای نگهبان در آن زمان نشان داد. در سالهای اخیر ، مرحوم محتشمی پور به دلایلی منزوی شد ؛ در حالی که در ایران بود ، از برخی مشاغل استعفا داد و دارالاحرا حسینی را در خانه خود مستقر کرد و مسئولیت هدایت این مجموعه را به عهده امام مievingمن گذاشت. (ra) باقی ماند

بعداً ، وقتی جمهوری اسلامی ایران نیاز به نگهداری و اداره بیت امام (ره) در نجف اشرف را مطرح كرد ، مسئولیت آن به عهده مرحوم محتشمی پور بود.

سرانجام ، لازم به ذکر است که رهبر معظم انقلاب علاقه خاصی به وی داشتند. تا حدی که در برخی موارد ، هنگامی که هزارت آقا تصمیم گرفت ناخواسته به دیدار برخی از خانواده های شهدا رفته و به خانه های آنها سر بزند ، در برخی از این دیدارها آقای محتشمی پور را به عنوان یک دوست و پیشکسوت نزدیک قلمداد می کردند که اخلاص خود را در این راه نشان می داد از امام. که آنها با خود داشتند. این نشان داد که حضرت آقا به او علاقه دارند. “به نظر می رسد عمق علاقه و توجه وی به مرحوم محتشمی پور در پیامی که منتشر کرده کاملاً مشخص است.”

انتهای پیام: