عمومی

یادِ سامی، یادآورِ سیاست ملی-مردمیِ سلامت

شخصیتی که بیش از هر زمان دیگری شایسته یادآوری ملی ، تقدیر اخلاقی است ، به ویژه در برابر معضل قتل عام ، معضل اقتصادی فعلی بقا. او این را مدیون روانپزشکی است که قصد دارد پزشکی را برای هدف مشترک ، آزاد کردن سیستم پزشکی کشور پس از انقلاب ، ملی کند. یک روشنفکر وفادار ، یک فعال سرسخت جبهه ملی ، مردمی که وفادار ماندند ، در طول زندگی خود از آرمان های “استقلال ، آزادی ، عدالت ، توسعه و تعالی” پشیمان نبودند. توحید و وحدت نوگرایانه مردم ، با همراهی دوستش علی شریعتی ، از جوانی در مهد ، از مرکز نشر حقیقت اسلامی ، از آغاز متکلمان سوسیالیست تا جنبش بیداری فکری ، احیای فرهنگی و اخبار مذهبی ، به ویژه در سالهای حسین. دهه 1950 همیشه حضوری فعال داشت.

پوچی چنین چهره هایی ، نیاز به شناخت تاریخی این سلسله ، به ویژه در زمینه سیاست های اجتماعی ، اتخاذ سیاست ملی بشردوستانه برای محافظت از گروه های آسیب پذیر جامعه در شرایط فاجعه بار کنونی ، بحران حاد اقتصادی باعث افزایش شکنندگی آن می شود. دیگر احساس نمی شود.

نگرشی که ماهیت یک نظام عدالت اجتماعی و دموکراتیک را منعکس می کند ، که اساساً متفاوت از ادعاهای عوام فریبانه راست افراطی راست عوام فریبانه است زیرا ارتباط نزدیکی با حقوق بشر در زمینه حقوق بشر دارد. دارای پشتوانه اخلاقی و روانی دیگری است). و از طرف دیگر ، در چنین خیرخواهانه ای به سبک خیرخواهانه “خیرخواهانه” ، از گرسنگی گرفته تا دستگیری فقیران ، تا انگیزه های مذهبی-بشردوستانه که به ریشه های ساختاری تولید مثل فقر ، بدبختی معطوف نیستند ، در ورودی محدود هستند ، در طبیعت ، سیاست یکسان نیست

این نوع عدالت فقط در چارچوب پیشرفت توسعه اقتصادی – اجتماعی جامع ، متعادل و متناسب با شرایط زیست محیطی و میراث تاریخی و فرهنگی و دارای ویژگی های سوسیال دمکراتیک است ، یعنی دو عنصر دیگر خواستار آزادی و مراقبت (عرفان یا همبستگی اخلاقی). هوگر) ، پیش بینی شده است. نمونه کار دکتر سامی نشان می دهد که در مدت کوتاهی از آغاز انقلاب ، وی با ارائه یک مدل استاندارد از سیاستگذاری و مدیریت اصولی ، به عنوان مثال ، برای اجرای برنامه و برنامه سوسیال دمکراتیک شورا ، به دنبال جاه طلبی های طالقانیان بود.

ما با نقل توصیفی از دوستش ، معلم مردم علی شریعتی ، خاطره روانپزشک ، شهید کاظم سامی را زنده می کنیم. این دو دوست ، یکی از آنها در تاریخ 2 (1312) ، و دیگری در 2 (1367) متولد شد.
“پزشك سام مانند او به ندرت اتفاق می افتد و بنابراین ، در جامعه سخت در این اوقات سخت ، گران است. من نمی گویم “نادر” زیرا ما در وسط این دو پایگاه کاملاً واضح قرار داریم که نه توانسته ایم آنها را به تخمهای قدیمی وراثتی مجهز کنیم و نه توانسته ایم تخمهای پیشنهادی را بپذیریم. از آنجا که آنها برای نسل قدیمی تصمیم گرفتند ، و آنها برای نسل جدید تصمیم می گیرند ، و ما منتظر تصمیم و انتخاب خود برای شروع سرنوشت خود بدون نیاز به دیگران ، حتی به هر قیمتی هستیم ، و ناگزیر با داشتن روزنه های امید بیشتر ، ما ما یک نفر نداریم که بتواند به ما که در حرم بین دو جهنم هستیم راهنمایی ، کمک کند و کمک کند. به همین دلیل است که ما باید چنین ارقامی را مصادره کنیم و آنها را متناسب با نیازهای خود زندگی آنها را تا آنجا که ممکن است از نیاز زندگی آنها حذف کنیم ، و آنها را مجبور کنیم فقط برای ما باشند و راه خود را فدا کنند … ” مهمانی ، صفحه 112)