فرهنگ و هنر

گذرنامه سفر تغییر می‌کند؟ – سرگرمی برای همه

در برخی کشورها ، شروع برنامه واکسن کرونا و باز شدن مرزهای بیشتر به گمانه زنی ها در مورد تغییر “گذرنامه سفر” دامن زده است. اکنون س isال این است که آیا گذرنامه کوید یا گذرنامه واکسن به پیش شرط سفرهای بین المللی تبدیل می شود؟

به گزارش سرگرمی برای همه ، سابقه الزام به همراه داشتن “گذرنامه مصونیت کویت” در طول یک سفر بین المللی در استرالیا آغاز شده است. به موازات اعلام برنامه تزریق واکسن Covid-19 در این کشور. مدیر کل شرکت هواپیمایی استرالیا واکسیناسیون مسافران را شرط سفرهای بین المللی قرار داده است. با این حال ، این شرکت هنوز تمایلی به تعیین این شرط در سفرهای داخلی ندارد.

کانتاس ، اولین شرکت هواپیمایی اعلام کرد که مسافران پروازهای بین المللی باید علیه ویروس کرونا واکسینه شوند ، گفت که انتظار می رود اطلاعات مربوط به واکسیناسیون مسافران در گذرنامه های دیجیتالی آنها ذخیره شود.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی گفت: “من با دیگر شرکتهای هواپیمایی در سراسر جهان صحبت کرده ام و فکر می کنم واکسیناسیون مسافران در برابر Quid-19 شرط خطوط هوایی سایر کشورها خواهد بود.”

در ایالات متحده ، قبل از تصویب رسمی واکسن Covid-19 ، تعدادی از شرکت های هواپیمایی و زنجیره های غذایی کار بر روی تئوری گذرنامه Covid را آغاز کردند. گذرنامه “Covid” سندی است که ثابت می کند یک مسافر علیه ویروس کرونا واکسینه شده است و به آنها اجازه می دهد با محدودیت های کمتری سفر کنند.

نظریه پردازان گذرنامه کوید معتقدند که از این فرصت می توان نه تنها برای مسافرت ، بلکه برای کنسرت ها ، رویدادهای ورزشی و اجتماعات بزرگ نیز استفاده کرد. برنامه ریزی شده است که ابتدا در JetBlue ، United Airlines ، Virgin Atlantic و همچنین تعدادی از ایرلاین های اروپایی آزمایش شود. با این حال ، طبق گفته این شرکت ها ، با توجه به حجم واکسن های تولید شده ، خیلی زود امکان تعمیم برنامه وجود ندارد.

سازمان بهداشت جهانی گزارش می دهد که 172 کشور در حال حاضر با مرکز دسترسی واکسن Covid-19 همکاری می کنند تا دسترسی عادلانه به واکسن را برای همه کشورها تضمین کنند. نگرانی هایی در مورد توزیع ناعادلانه واکسن در کشورهای فقیر و کم درآمد وجود دارد. در نتیجه ، نگرانی هایی در مورد محدود کردن دسترسی Covid Passport به عموم ایجاد شده است. برخی از محققان و پزشکان می گویند که به دلیل تفاوت در سیستم های بهداشتی در برخی کشورها ، برخی ممکن است به واکسن های Covid دسترسی نداشته باشند.

سازمان بهداشت جهانی پیش از این قابلیت اطمینان گذرنامه به اصطلاح کوئید را زیر سوال برده بود. زیرا علاوه بر این نگرانی های اخلاقی ، مقامات پزشکی هنوز نمی دانند که واکسن چه میزان مصونیت دارد.

با این حال ، انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (IATA) ، که نماینده 290 شرکت هواپیمایی در سراسر جهان است ، در 23 نوامبر (3 دسامبر) اعلام کرد که در آخرین مراحل آماده سازی “گذرنامه واکسن دیجیتال” برای مسافران است. این سند دیجیتال سلامت IATA Travel Pass نام دارد که راهی برای نشان دادن روش واکسیناسیون در نتیجه نتایج واکسن بای پس قلب و عروق است که با خطوط هوایی و خطوط هوایی مرزی به اشتراک گذاشته می شود.

به نظر می رسد شرکت های هواپیمایی از جمله رانندگان نظریه گذرنامه کوید هستند. آخرین برآورد خسارت ناشی از اپیدمی ویروس کرونا به صنعت هواپیمایی جهانی 314 میلیارد دلار بوده است. این ویروس حدود 80 درصد از کل پروازها را به خود اختصاص داده است و صنعت هواپیمایی را برای تقریباً یک دهه به عقب راند.

اما قبل از تلاش برخی از کشورها برای به دست آوردن واکسن Covid-19 به اتمام رساندن طرح گذرنامه Covid ، نیویورک تایمز گزارش داد که شرکت های هواپیمایی شرط دیگری را برای سفرهای بین المللی رعایت می کنند. “گذرنامه سفر ایمن” یا همان آزمایش تشخیصی Quid – 19. شرکت های هواپیمایی ، داشتن واکسن بهداشتی را راهی مطمئن برای سفر در سطح بین المللی دانسته اند ، زیرا واکسن تاج هنوز گسترده نشده است.

از زمان چین اولین نقطه آلودگی Covid-19 ، متخصصان پزشکی مسافران را مسئول این ویروس می دانند. بنابراین ، بیشتر مرزها به سرعت بسته شد و پروازهای بین المللی به چین متوقف شد.

اکنون ، یک سال پس از تشخیص ویروس کرونا ، “امید این است که واکسن Covid بزودی شروع به شکستن محدودیت های زندگی ، از سرگیری سفرهای بین المللی کند و کشورهای بیشتری مرزهای خود را به روی مسافران باز کرده اند.” حدود 70 درصد کشورهایی که پس از شیوع ویروس مرزهای خود را به روی مسافران بسته اند ، برنامه بازگشایی تدریجی خود را که تحت آزمایش تشخیص تاج (PCR) است ، از سر گرفتند.

مطالعه جدید سازمان جهانی جهانگردی نشان می دهد که تاکنون 152 کشور مرزهای خود را به روی مسافران بین المللی باز کرده اند. با این حال ، برخی از کشورها هنوز از پذیرش همه اتباع خارجی اجتناب می کنند ، و ترجیح می دهند از ابتدا با کشورهایی که در کنترل ویروس کرونا موفق هستند کار کنند.

در حال حاضر ، سفر به آن کشورها ، از جمله ایران ، نیاز به گواهی سلامت تاج (آزمایش PCR) یا ، در عوض ، “گذرنامه سفر ایمن” دارد. شرکت های هواپیمایی قبل از سوار شدن قبل از سوار شدن به یک تست t منفی نیاز دارند.

با توجه به سطح تولید واکسن Covid-19 ، که هنوز تقاضای جهانی را برآورده نکرده است ، کشورها هنوز در مورد سیاست های احتمالی سفر بین المللی در آینده اظهارنظر نکرده اند.

آخرین گزارش از سازمان جهانی جهانگردی نشان می دهد که صنعت مسافرت و جهانگردی در پنج ماه نخست سال 2020 320 میلیارد دلار ضرر کرده است و در هشت ماه اول همان سال کاهش منفی 70 درصدی را تجربه کرده و 120 میلیون شغل را به خطر انداخته است.

انتهای پیام: