حوادث

کلاهبرداری ۱۰ میلیاردریالی یک زن در پوشش صرافی آنلاین

آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ داود معظمی گودرزی در این‌باره گفت: مدتی قبل فردی به پلیس فتای تهران بزرگ مراجعه کرده و مدعی شد که در یکی از کشورهای خارجی خانه‌ای خریداری کرده و وقتی که خواسته هزینه آن را به حساب فروشنده حواله کند، اقدام به جستجو در فضای مجازی کرده و از این طریق با یک صرافی آنلاین در اینستاگرام آشنا شده است. شاکی در ادامه اظهاراتش گفت که با ادمین این صفحه اینستاگرامی که زنی خوش صحبت بود گفت‌وگو کرده و قرار شد تا در مرحله اول یک میلیارد ریال پول به حساب صرافی واریز کند تا این مبلغ به ارز مورد نظر شاکی تبدیل شده و به حساب فروشنده در کشور مد نظر واریز شود، اما پس از واریز وجه دیگر پاسخی از سوی آن صفحه به شاکی داده نشده است.

وی با بیان اینکه رسیدگی به پرونده در دستور کار قرار گرفت، گفت: با اقدامات تخصصی که توسط کارآگاهان پلیس فتا صورت گرفت مشخص شد مجرم با جعل عنوان یک صرافی معتبر در شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده است. پس از تحقیقات تکمیلی متهم در فضای مجازی شناسایی شده و پس از تشریفات قضایی در یکی از مناطق شمالی تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

معظمی گودرزی با اشاره به انتقال متهم به مقر انتظامی و انجام بازجویی از وی گفت: این فرد بعد از حضور در پلیس فتا ابتدا بزه انتسابی را انکار کرده و سعی داشت تا خود را بی‌اطلاع از موضوع نشان دهد، اما پس از روبه‌رو شدن با شاکی و مشاهده مستندات پرونده لب به اعتراف گشود و به کلاهبرداری از هشت نفر با این روش اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه این فرد مجموعا در حدود ۱۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، گفت: برای متهم پرونده‌ای تشکیل شد و در ادامه به همراه پرونده متشکله برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

وی همچنین به شهروندان توصیه کرد که تا زمان بررسی دقیق و اطمینان کامل تحت هیچ شرایطی به هویت‌ها، فروشگاههای مجازی نامعتبر، صرافی های آنلاین و افراد ناشناس اعتماد نکرده و نقل و انتقال های خود را از طریق مراجع قانونی و دارای مجوز از بانک مرکزی انجام دهند.