فرهنگ و هنر

کتاب گویای «نبرد امام مهدی» منتشر شد

کتاب مصور «نبرد امام مهدی» تهیه و در پایگاه کتاب مصور صدای ایرانیان موجود است.

به گزارش سرگرمی برای همه، به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات اسناد دفاع مقدس، کتاب داستان «نبرد امام مهدی» مهدی حاجی خداوردی خان با صدای علیرضا جهانبخش در 286 دقیقه ساخته شده و در صدای ایران قرار گرفته است. بانک اطلاعات کتاب های داستان.

جنگ امام مهدی (عج)؛ وضعیت بحرانی شهر سوسنگرد در آستانه تهاجم و اشغال عمومی، اقدامات و آزارهای محدود در این منطقه به خوبی بیان می شود، از متن کتاب مشخص می شود که تفکر جنگ مردمی چگونه است و. کار در آن شرایط بحرانی. تلاش فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای ارتباط با فرماندهان ارتش زمینه را برای تهاجم گسترده ارتش بعث عراق فراهم کرد که نتیجه آن آزادسازی مناطق اشغالی در سالهای اول جنگ بود. . جنگ

در این کتاب تلاش های دیگری برای طراحی و اجرای «عملیات امام مهدی (عج)» در 5 دی 1359 صورت گرفت.

محتوای این کتاب ترکیبی از آمار و اطلاعات، ارتباطات و دستورالعمل‌ها، رویدادها و ایده‌ها، رویدادهای عملیاتی، فرماندهان و گفتگوهای فرماندهان و فرماندهان و رویدادهای مهم دیگر مانند اطلاعیه‌ها و خاطرات است که مؤثرتر هستند. شرح عملیات

کتاب «جنگ امام مهدی (عج)» دارای پنج ویژگی است.
1. ترسیم خطوط کلی از باورهای اصلی و کلی جنگ و شرح اقدامات رزمندگان. کسانی که بدون توجه به سر و صدای جانبی، فقط برای دفاع از جمهوری اسلامی تا آخر عمر با دشمن جنگیدند.
2. استفاده از اسناد. نویسنده سعی کرده است تا حد امکان از اولین نمونه اصلی اسناد استفاده کند و همیشه منبع اطلاعات ارائه شده را ذکر کند (اعم از اسناد محرمانه و باز).
3. گفتگو با رزمندگان. گزیده‌ای از کتاب بر اساس گفت‌وگو با رزمندگان شرکت‌کننده در عملیات است که بسیاری از آن‌ها به جز عده‌ای آماده صحبت بودند. اما با گذشت 37 سال از آن حادثه، ارتباط با رزمندگان آن زمان بسیار سخت بود.
4. دقت صحت منبع. نویسنده همیشه سعی کرده است در هنگام استفاده از منابع از صحت یا نادرستی اسناد و اطلاعات اطمینان حاصل کند.
5. با گوش دادن به این کتاب به نظر می رسد چند سوال اساسی در زمینه هنر تفکر نظامی-عملیاتی-برنامه ریزی عملیاتی فرماندهان مطرح شود. سوالاتی مانند:
– تفکر و تفکر عملیاتی عراق در انتخاب مسیر سوسنگرد به اهواز چگونه بود؟
این مسیر از نظر استراتژی و تاکتیک نظامی چه ویژگی هایی داشت؟
– عملیات امام مهدی (عج) در چه شرایطی برنامه ریزی شد؟
– طراحان اصلی اقدامات امام مهدی (عج) چه کسانی بودند؟

کتاب «نبرد امام مهدی» در سال 1398 توسط مرکز تحقیقات اسناد دفاع مقدس منتشر شده است.

برای دانلود کتاب جنگ امام مهدی (عج) اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام: