بین الملل

چین به “امپراتوری هک” آمریکا تاخت

پکن این دو سناتور آمریکایی را ادعاهای “افترا” مبنی بر جاسوسی چین برای پروژه کابل زیردریایی چند میلیون دلاری در اقیانوس آرام خوانده است.

به گزارش اسپوتنیک ، هائو لیجیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین: سناتور آمریكا تد كروز و ماركو روبیو با اقدامات چین مخالف هستند. آنها همیشه دروغ می گویند تا چهره چین را برای اهداف سیاسی خدشه دار کنند. ادعاهای آنها فقط تهمت برای توجیه خشونت آشکار شرکتهای پیشرفته چینی است.

سخنران افزود: دولت چین شرکت های محلی را تشویق می کند تا بر اساس “اصول بازار ، قوانین بین المللی و قانون کشور میزبان” در سرمایه گذاری خارجی همکاری کنند.

در همین زمان ، چین با استناد به برنامه منشور آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) ، اتهامات جاسوسی علیه واشنگتن را گسترش داده و از وی خواسته است تا به اقدامات اطلاعاتی جهانی خود ادامه دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین افزود. “این ایالات متحده است كه از زمان ظهور منشور در جهان ، حتی در مورد متحدان خود ، سرقت گسترده اطلاعاتی را انجام داده است.” آمریکا یک امپراتوری واقعی هک و سرقت است. دنیا شاهد این ترفند آمریکایی است که به دیگران افترا می زند و خود را زیبا می کند.

این خبر پس از آن اعلام شد که گزارش رویترز تأکید کرد که این دو سناتور نامه ای به کشورهای فدرال میکرونزی نوشته اند و هشدار داده اند که اگر چین در مناقصه نظارت بر آژانس های توسعه برنده شود ، خطر به خطر افتادن پروژه حساس کابل زیردریایی وجود دارد. آنها می گویند چین می تواند از این پروژه برای فعالیت های جاسوسی و تهدیدهای ژئوپلیتیکی استفاده کند.

انتهای پیام: