عمومیکسب و کار ایرانیان

چگونه جاب آفر بگیریم؟

شهروندان ایرانی برای کار قانونی در ترکیه به ویزای کار ترکیه و مجوز کار ملی نیاز دارند. اخذ ویزای کار ترکیه؛ پیشنهاد کار ترکیه ای از طرف کارفرمای ترکیه ای الزامی است. در واقع بدون پیشنهاد شغلی یا قرارداد کاری نمی توانید ویزا بگیرید و در این کشور کار کنید. بنابراین در این مقاله از آژانس مهاجرتی GO2TR به تفصیل به نحوه پذیرش پیشنهاد شغلی ترکیه پرداخته ایم. این سازمان هر ساله افراد زیادی را استخدام می کند. با یکی از گزینه های مهاجرتی ما برای تحصیل و زندگی به زندگی در یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی در جهان کمک کنید. اگر هم اکنون قصد سفر به ترکیه را دارید می توانید به صورت رایگان با موسسه تماس بگیرید و از مشاوره تخصصی بهره مند شوید. جالب است بدانید که این سازمان از ابتدای پروسه مهاجرت به ایران تا اسکان نهایی در ترکیه، پناهجویان را همراهی می کند.

شرایط لازم برای اخذ مجوز کار

متقاضیان برای دریافت ویزای کار ترکیه باید به نزدیکترین سفارت ترکیه به محل اقامت خود مراجعه کنند. همچنین مدارک مورد نیاز مانند پاسپورت، فرم درخواست ویزا و پیشنهاد شغلی ترکیه و یا پیشنهاد شغلی کارفرمای ترکیه را ارائه دهید. از طرفی کارفرمای ترک باید ظرف ده روز کاری مدارک لازم را برای صدور مجوز کار در ترکیه به وزارت کار و تامین اجتماعی ترکیه (MLSS) ارائه دهد. سپس درخواست مجوز کار توسط وزارت کار و تامین اجتماعی ترکیه بررسی می شود. در صورت تایید درخواست، مجوز کار صادر خواهد شد. صدور مجوز کار ترکیه معادل اجازه اقامت ترکیه می باشد. برای دریافت ویزای کار در ترکیه با موسسه مهاجرتی شاهان همراه باشید.

مدارک لازم جهت صدور مجوز کار ترکیه

یک کارفرما در ترکیه باید مدارک زیر را به عنوان بخشی از درخواست مجوز کار به وزارت کار و تامین اجتماعی ترکیه ارسال کند:

نامه درخواست مجوز کار

فرم استخدام کارمندان خارجی

ترازنامه و صورت سود و زیان کارفرما در سالهای گذشته که به تایید اداره مالیات یا حسابدار معتمد سازمان مالیاتی رسیده باشد.

ارائه وکالتنامه محضری به شخصی که مجاز به ثبت درخواست آنلاین برای مجوز کار از طرف یک آژانس یا سازمان خاص برای استخدام کارگران خارجی است.

راه های دریافت پیشنهاد شغلی یا دعوت به کار در ترکیه

در ترکیه چیزی به نام ویزای کاریابی وجود ندارد. با این حال، راه های مختلفی برای دریافت پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای ترکیه ای وجود دارد که ما سعی کرده ایم مهم ترین آنها را برجسته کنیم.

کاریابی و پیشنهاد کار ترکیه از طریق آژانس های کاریابی بین المللی

یکی از ساده ترین راه ها برای یافتن پیشنهاد شغلی در ترکیه، تماس با آژانس های استخدام بین المللی است. خدمات آنها معمولاً حدود 250 دلار هزینه دارد. توصیه می کنیم قبل از تماس با آژانس و پرداخت هزینه خدمات آن، با اطلاعات اداره کار به دقت آشنا شوید، نظرات سایر کاربرانی که قبلاً با کمک آنها شغل پیدا کرده اند را مطالعه کنید. اگر فعالیت های آژانس مورد نظر را مثبت و قابل اعتماد ارزیابی می کنید، از آنها بخواهید که به شما در یافتن کار در ترکیه و پذیرش یک پیشنهاد شغلی کمک کنند.

از دوستانی که در ترکیه زندگی می کنند کمک بگیرید

یکی دیگر از گزینه های رایج برای یافتن کار در ترکیه، تماس یا ارتباط با دوستانی است که در ترکیه زندگی می کنند. به این ترتیب از دوستان خود بخواهید که شخصا با کارفرمایان ترکیه ای ارتباط برقرار کنند و به شما در یافتن یک پیشنهاد شغلی مناسب کمک کنند.

با استفاده از آژانس خدمات استخدامی دولتی ترکیه

یکی از راه های یافتن کار در ترکیه و یافتن پیشنهاد شغلی در ترکیه کمک گرفتن از خدمات استخدامی دولت ترکیه و جاب افر ترکیه است. برای انجام این کار، به سادگی با سرویس استخدام دولتی ترکیه تماس بگیرید یا از وب سایت آن به آدرس “iskur.gov.tr” استفاده کنید. برای استفاده از این سایت نیازی به دانستن ترکی نیست. با استفاده از ابزار ترجمه آنلاین می توانید اطلاعات مورد نیاز خود را به ترکی ترجمه کنید. در این سایت شما به عنوان جویای کار در ترکیه ثبت نام می کنید و از بازارهای کار جدید، اخبار شغلی و دوره های آموزشی مطلع می شوید و همچنین می توانید راهنمایی و مشاوره برای شروع کار جدید در ترکیه دریافت کنید.

منابع رسمی و سایت های کاریابی در ترکیه

یکی از منابع رسمی برای یافتن کار در ترکیه، وب سایت وزارت کار و حمایت اجتماعی به آدرس www.ailevecalisma.gov.tr ​​است. وب سایت رسمی سرمایه گذاری دولت ترکیه به آدرس “www.invest.gov.tr” نیز ممکن است برای افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار، داشتن شغل یا سرمایه گذاری در ترکیه را دارند مفید باشد.

شرایط لازم برای یافتن کار و یافتن پیشنهاد شغلی در ترکیه

کارفرمایان ترکیه در هنگام استخدام به دو نکته اساسی توجه می کنند. یکی دانش ترکی یا انگلیسی و دیگری مدرک معتبر علمی. علاوه بر این، تجربه کاری مفید نیز در برخی مشاغل مهم است. اگر برای کار در شرکتی درخواست دهید که اکثر مشتریان آن خارجی هستند، حتی با داشتن مهارت های اولیه انگلیسی می توانید استخدام شوید. با این حال، دانستن زبان های دیگر مانند آلمانی و عربی شانس شما را برای کار در ترکیه افزایش می دهد.