اجتماعی

چگونه برخی داروها به ماده سرطانزا در بدن تبدیل می شوند؟

هنگامی که بیمار دارویی از داروخانه دریافت می کند ، فکر می کند که این دارو آزمایش شده و استفاده از آن بی خطر است ، اما اگر دارو در داروخانه یا بدن دچار تغییر در عوارض جانبی شود ، چه اتفاقی می افتد؟

به گزارش سرگرمی برای همه ، توسعه N-nitrosodimethylamine (NDMA) ، همچنین به عنوان N-nitrosodimethylamine شناخته می شود ، دارای برخی پتانسیل های سرطان زایی است. NDMA به مقدار کم در آب کلر ، غذا و دارو یافت می شود.

FDA سطح NDMA قابل قبول کمتر از 96 نانوگرم در هر قرص را تعیین کرده است تا اثرات این ترکیب را به حداقل برساند.

اما در سال های اخیر ، FDA سطح بالاتری از NDMA را در برخی از داروها برای درمان فشار خون بالا ، دیابت و سوزش معده مشاهده کرده است.

در نتیجه ، این سازمان خواستار جمع آوری این داروها برای محافظت از سلامت عمومی شد.

در فرآیند تولید ، این محصولات دارویی به ترکیبات نیتروسو دی متیل آمین آلوده می شوند. به همین دلیل سازمان غذا و دارو برای به حداقل رساندن این خطر بهترین روش ها را به تولیدکنندگان دارو ارائه می دهد.

متأسفانه ، مشاهده شده است كه تركیبات NDMA هنگامی اتفاق می افتد كه داروها در دراور یا جعبه داروخانه یا حتی پس از بلعیدن توسط بیمار ذخیره شود. در این حالت ، هیچ شرایط آزمایش دارو برای آزمایش این دارو در کارخانه وجود ندارد.

برای چندین دهه ، رانیتیدین یک داروی رایج است که برای درمان سوزش معده و معده استفاده می شود و در آوریل سال 2020 ، سازمان غذا و داروی ایالات متحده خواستار جمع آوری آن شد.

یک مطالعه نشان داد که رنتیدین پس از تولید تنها حاوی 18 نانوگرم ترکیب است. با این حال ، هنگامی که دارو به مدت 15 روز در 158 درجه فارنهایت ذخیره می شود ، مقدار NDMA در آن به بیش از 140 نانوگرم می رسد.

مطالعه دیگری نشان داد که ذخیره سازی رانیتیدین در دمای بالا یا رطوبت ، خطر ابتلا به NDMA را با گذشت زمان افزایش می دهد. در واقع ، برخی از داروها در کارخانه ممکن است برای این ترکیب بی خطر باشند ، اما اگر آنها را برای مدت طولانی در خانه یا داروخانه نگه دارید ، ممکن است ترکیب دارو افزایش یابد.

در مطالعه دیگری ، محققان کلرامین ، ماده ضدعفونی کننده ای که معمولاً برای استریل آب آشامیدنی استفاده می شود ، به نمونه های آبی که حاوی چندین دارو بود که از نظر ساختاری مشابه رانیتیدین بودند ، اضافه کردند. آنها دریافتند که برخی از داروهای رایج ، از جمله داروهای ضد تشنج ، میگرن (سوماتریپتان) ، سوزش معده دیگر (نیزاتیدین) و فشار خون بالا (دیلتیازم) باعث تولید ترکیبات NDMA می شوند.

با این حال ، هنوز مشخص نیست که آیا مقدار NDMA تولید شده در این داروها هنگام نگهداری در محیط گرم و مرطوب یا پس از بلعیدن رانیتیدین توسط بیمار خطرناک است ، به عنوان مثال ، این خصوصاً ضروری است.

انتهای پیام: