عمومی

چقدر هوای دل مادرمان را داریم؟

احترام به مادر شما ، به عنوان کسی که از همان لحظات اولیه وجود شما همیشه حضور داشته ، رنج های زیادی کشیده ، برای رشد ، موفقیت ، بلوغ شما زحمت کشیده است ، پر رنگ ترین نمونه احترام است که بسیاری معتقدند. نقش و تأثیری که مادر در شکل دهی و ایجاد هویت فرزندان خود دارد نیز در حفظ رابطه و احترام به مادری تأثیر بسزایی دارد. همه مادران در هر شرایطی شایسته احترام هستند و هیچ راهی برای توجیه برخی بی احترامی ها و عدم دوستانه ها ندارند.

به گزارش “سرگرمی برای همه” ، روزنامه “یریتاسارد” بعدا نوشت: “همه ما این روابط عمیق و عاطفی را در زندگی شخصی خود تجربه کرده ایم ، چه آنها که زندگی کرده اند ، با مادرشان بزرگ شده اند و چه فرزندان ، که از همان ابتدا ، مادرشان. به یک معنا می توان گفت وابستگی متقابل ، علاقه است و هر دو طرف به آن احتیاج زیادی دارند. در نتیجه ، بی احترامی به مادر نسبت به نامهربانی ضربه این اعتیاد را خواهد زد. نقش مادر در خانواده به عنوان منبع عشق و حمایت از کودک بسیار مهم است. احترام و عشق به مادر ما ، هم در باورهای شخصی و هم در روابط آینده ما تأثیر زیادی می گذارد. نامهربانی و غفلت از مادر بعداً باعث بی احترامی به دیگران خواهد شد.

همه مادران ، بدون استثنا ، درد و دشواری زیادی در به دنیا آوردن فرزند خود دارند. اعتقادات شما هرچه باشد ، به آن به عنوان مادری نگاه کنید که به عنوان فردی که کابوس های زیادی را برای بزرگ شدن با شما متحمل شده است ، سزاوار احترام ، عشق بی پاسخ ، چرا ، توجه ، خدمت است. پیامبر اکرم (ص) می فرماید: “وانت آران ، که از پدر و مادرش ، پروردگار خود اطاعت می کند ، در روز قیامت در بالاترین مقام قرار خواهد گرفت.” (کنز العمال ، ج 16 ، ص 467). پس چرا ما به او توجه نمی کنیم ، زیرا او امروز لیاقت مادر شدن را دارد ، بسیاری از ما نسبت به مادر خود بی مهری شده ایم. گفتگو با تعدادی از شهروندان و پاسخ های متفاوت آنها ممکن است بهترین راه برای بررسی این سوال باشد.

وقتی پرستار کودک را جایگزین می کند

– نرگس حسن 43 ساله ، خانه دار و یک کودک

مادرم بیمار است و دارای مشکلات حرکتی است. بدون کمک واکر نمی تواند به تنهایی حرکت کند. او یک پرستار 24 ساعته برای این منظور دارد. ما سه خواهر و برادر هستیم که یکی از آنها در خارج از کشور زندگی می کند و دیگری می تواند هفته ای دو روز به طور مرتب به ملاقات مادر خود برویم ، اما از آنجا که هرکدام در خانه و خانواده کار می کنیم ، خواهران و برادرانم وقت کمتری برای ملاقات دارند. یا آنها هوای مادرم را دارند ، بیشتر مراقبت ، پخت و پز ، مراقبت و نگهداری مادر توسط پرستار انجام می شود ، اما تا آنجا که می توانم ، سعی می کنم وقتی در خانه هستم کنار او بنشینم تا بیشتر صحبت کنم.

این مسیری طولانی و درسی را برای کودکان باقی نمی گذارد.

– سارا نعیم ، 40 ساله ، خانه دار ، دو فرزند

خانه ما از خانه مادرم دور است ، اما من سعی می کنم هفته ای یک بار با مادر و پدرم شام بخورم ، زیرا دخترم دانش آموز دبیرستان است و مجبور است کارهای خانه را بیشتر انجام دهد ، اما من چندین بار در روز با او تماس می گیرم. ما داریم: کاش می توانستم بیشتر به آنها سر بزنم ، در کنار آنها باشم ، اما مسافت طولانی تا غرب شهر ، کارهای خانه فرزندان و همچنین مشکلات کاری همسرم مانع از ملاقات حضوری ما می شد. در غیر این صورت ، خدا می داند که من هر روز چقدر می خواهم مادرم را ببینم.

کرونا جلسات ما را مسدود کرد

– سمیرا خسرو زاده ، 38 ساله ، کادر پزشکی

من سه روز در هفته شیفت کامل می گیرم ، زیرا در شرایط کرون هستیم ، نباید به والدینم نزدیک شوم تا آنها را سالم نگه دارند و از ویروس سالم نباشند ، فقط اگر چند روز برای ثبت سابقه شیفت نگیرم. و من مدتهاست که به آنها سر می زنم ، اما از آنجا که مادرم بسیار به ما وابسته است ، ما روزانه چندین بار با ما تماس تلفنی و تصویری برقرار می کنیم ، اما وقتی در خانه مادرم هستیم ، همیشه صحبت می کنیم و صحبت می کنیم ، شوخی می کنیم و خندیدن و سعی می کنم تلفن را لمس نکنم ، جلوی تلویزیون بنشینم. همچنین ، در صورت نیاز مادرم چیزی تهیه می کنم.

ما با مادرمان نوبت می گیریم

– سهیل محمدی ، 53 ساله ، کارمند ، دارای دو فرزند است

ما هفت برادر هستیم ، پدر ما سالهاست که فوت کرده است ، مادرم تنها در آپارتمان خود زندگی می کند. برای اینکه مادر احساس تنهایی و تنهایی نکند ، ما برنامه ریزی کرده ایم و جلسه ای را با مادر در سفره ترتیب داده ایم: سهم هر یک از ما در ماه چند روز در خانه مادر است. وقتی با او هستیم ، مشغول صحبت با مادر هستیم ، وقت می گذرانیم ، دلمان می گیرد. مامان آنقدر با ما صحبت می کند که خوابش می برد. همچنین می خواهم بگویم آنچه مادر به آن احتیاج دارد ، وقتی نوبت به او رسید ، آن را تهیه و برای هر یک از آنها برداریم. من فکر می کنم دیگران می توانند در زمان مناسب برنامه ریزی کنند ، بسیاری از کارهای غیرضروری مانند ما را لغو کنند ، در روزهای خاصی به ملاقات مادرشان بروند ، به ملاقات او بروند. من شخصاً زندگی می کنم ، در تهران کار می کنم ، اما مادرم در کرج است ، من باید دو یا سه ساعت عصر بروم اما دیدن مادرم مانعی ندارد ، من آمده ام. با آن موافقت کنید

مادرتان را از راه دور دوست داشته باشید.

– سیاوش سلطان ، 35 ساله

من سالهاست که در خارج از کشور زندگی می کنم. در این مدت که پروازها به دلیل شرایط کرونا ویروس یا تعطیل بودند یا قرنطینه شده بودند ، دلم برای مادر خیلی تنگ شده بود. تقریباً هر روز با ما تماس ویدئویی ، تماس تلفنی داریم ، سعی می کنم با مادرم مکالمه کامل داشته باشم ، با او صحبت کنم یا با او صحبت کنم یا او را بخندانم ، او را خوشحال کنم.

ما از طریق تلفن با مادرمان در ارتباط هستیم

– فرزانه ملک ، خانه دار 44 ساله ، دو فرزند

من و همسرم در این مدت به مادر یا پدر خود سر نزده ایم. مادر شوهرم در تهران است و مادرم در شهر. از آنجا که همسرم بسیار حساس است ، ما در این مدت نمی توانستیم با کسی دیدار کنیم ، هر دو بسیار ناراحت هستیم اما با تلفن ارتباط برقرار می کنیم. به لطف تکالیف بچه ها ، فرصت کمتری برای مکالمه تلفنی برای مدت طولانی نیز داریم ، اما هر از گاهی با ما تماس می گیریم. صادقانه بگویم ، من بسیار مشغول هستم و درگیر دروس مجازی بچه هایم هستم.

ما به مادرمان کمی وقت می دهیم اما چاره دیگری نداریم

– رضا نامداری ، 53 ساله ، مستقل ، دارای دو فرزند

مادر تنها زندگی می کند. ما هر چند روز یکبار به مادرم سر می زنیم ، ناهار و شام را برای او می آوریم. آشپزی برای مادر بسیار دشوار است ، بنابراین هر روز یکی از ما آن را می گیرد و انجام می دهد. بعضی اوقات که فرصتی پیدا می کنیم ناهار یا شام را با او می خوریم اما این اتفاق دیر می افتد زیرا سرمان خیلی به کار و زندگی مشغول است. می دانیم که به مادر خود مدتی وقت می دهیم ، اما چاره ای نداریم.

من تمام انرژی خود را صرف پدر و مادرم می کنم

– الهام از مونولوگ 46 ساله

من تمام وقتم را صرف مراقبت از پدر و مادرم می کنم. من با آنها زندگی می کنم ، زیرا برادران من وقت مراقبت از خانه را ندارند ، من به طور مداوم از مادر و پدر بیمار خود مراقبت می کنم. اگر آنها می خواهند من به دکتر بروم یا به خرید بپردازم یا آشپزی کنم ، همه کارهای خانه با من است ، به خصوص اینکه در این شرایط نمی توانم کمک یا خدمتکاری بگیرم ، اما از برقراری ارتباط با مادرم لذت می برم. من با آنها بسیار مهربان هستم. من سخت کار می کنم تا کاری نکنم که خدای ناکرده قلب آنها را بشکند یا احساس کمتری در آنها ایجاد کند. در حال حاضر تنها مشکل من برای اکثر مردم پرهیز از اجتماعات اجتماعی و میهمانی های خانوادگی و مهمانی ها است.

برای کسی وقت بگذارید که جان خود را برای ما گذاشت

هر یک از ما ، هرچه بزرگتر می شویم ، نگرانی ها ، مشکلات ، مشاغل ذهنی ، البته مسئولیت ها و کار و تعداد خانواده هایی که تشکیل می دهیم ، بزرگتر و بزرگتر می شوند ، اما مهمتر از همه ، والدین بزرگتر و ناتوان تر می شوند. بی حوصله تر ، قلب لاغر و حساس تر اگر هر یک از ما یک زن و شوهر ، فرزند ، مدرسه و دانشگاه ، شغل و دوستی ، سرگرمی مجازی و بازی با تلفن و اخبار و سریال های صابونی ، مسافت ، مسافت ، نداشتن ماشین ، هوای سرد ، هوای گرم می خواهیم … همه و دیدن را توجیه نمی کنند برای اینکه وقت با آنها نگذرانیم ، روزی فرا می رسد که دیگر وقت پر کردن آن را نخواهیم داشت. از آنجا که ما عادت کرده ایم همه کارهای خود را به زمانی منتقل کنیم که تنها یا خسته شده ایم ، یا فرصتی پیش می آید یا موقعیتی دارد و غیره ، ممکن است روزی فرا برسد که دیگر سایه دوست داشتنی آنها را احساس نکنیم. مهم نیست که چقدر مشغول هستیم ، مهم نیست که چقدر مشغول باشیم ، این باید در اولویت برنامه های زندگی روزمره ما باشد.

البته ، ما مدتی است که تنها نشسته ایم ، بیهوده با تلفن صحبت می کنیم ، نیازی به هیچ کاری نداریم. زمانهایی که بیشتر از حد معمول کار می کنیم وقت خود را صرف گفتگو با یک همکار می کنیم و دلشکسته است. یا برای خرید ساعت در خیابان قدم بزنید. یا وقت خود را صرف تماشای سریال های تکراری می کنیم یا معمولاً پای برنامه های تکراری می نشینیم. غافل از اینکه با جمع آوری تمام این اوقات یا بهتر از آن ، با دقت بیشتر ، می توانید هفته ای یک یا دو بار به دیدار والدین خود بروید. یادمان باشد که مادری تمام زندگی ، جوانی ، انرژی ، همه شادی ها و خوشبختی های خود را رها کرده است تا فرزندش بزرگ شود و استقلال یابد. دادن وقت برای گفتن به آنها حداقل کاری است که می توان انجام داد.

درست است که در شرایط فعلی ، با وجود ویروس کرونا ، با توجه به اینکه همه برای ما در اولویت هستند ، بسیاری از ما نگران سلامت مادران و پدران خود هستیم ، اما به یاد داشته باشید که نوستالژی مقوله ای بسیار مضر است. و برای این عزیزان غیرقابل تحمل است. می توانیم این عزیزان را ملاقات کنیم و از دور با رعایت نکات بهداشتی و مسافت با آنها صحبت کنیم. آنها دوست دارند فرزندان خود را ببینند ، هیچ چیز نمی کنند ، حتی یک تماس ویدیویی نمی تواند آنها را از دست بدهد. برای هر مادری ، دیدن کودک بلند و طولانی ، حتی از راه دور ، باعث آرامش ، آرامش ، حتی بیش از یک ساعت گفتگو با یکدیگر و تشویق یکدیگر می شود.

مسئله احترام و عشق به مادر به این واقعیت ختم نمی شود که در مناسبت های خاص عکس مادر خود را در شبکه های اجتماعی بارگذاری می کنیم و روز مادر را به او تبریک می گوییم. یا هر از گاهی ، در داستانهایمان ، عشق و علاقه بی پایان خود را نسبت به او به یاد می آوریم. فقط با یادآوری عزیزانمان فقط در صفحات وب ، بدون مرور و صرف وقت و توجه ، نمی توان روز را به آنها تبریک گفت و از آنها قدردانی کرد. همه این روابط مجازی تنها ویترینی است که ما پشت همه سهل انگاری های خود پنهان می کنیم ، تا فراموش کنیم که چقدر این فرشتگان زمینی را نادیده می گیریم. به یاد داشته باشید وقتی مادر دلتنگش می شود همه چیز باید متوقف شود.

انتهای پیام: