ورزشی

چرا سپاهان، اراک را برای میزبانی از پرسپولیس انتخاب کرد؟

سال گذشته پس از جنجال دو تیم پرسپولیس و سپاهان در آخرین دیدار دو تیم، کمیته انضباطی تصمیم گرفت حریف سنتی آنها در شهری دیگر و در هفته دوازدهم از نیم فصل بیست و یکم میزبانی شود. بیست و یکمین قرعه کشی فصل لیگ، باشگاه «سپاهان» نام داشت تا حق انتخاب شهر بازی از اصفهان و مکانی غیر از تهران را داشته باشد.

سرانجام چند هفته پیش باشگاه سپاهان در حالی که ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک را برای میزبانی انتخاب کرده بود افتتاح کرد و باشگاه پرسپولیس میزبان قهرمان پنج فصل اخیر فوتبال ایران بود.

دو شکست ناامید کننده سرخپوشان در اراک
مهم ترین موضوعی که بعد از این انتخابات مورد توجه قرار گرفت دو حضور ناموفق پرسپولیس در اراک بود که با دو شکست مقابل آلومین همراه بود. دو شکستی که در هفته های ابتدایی لیگ بیست و یکم و بیست و یکم هجمه های زیادی را متوجه کادر فنی پرسپولیس کرد و حالا اولین چیزی که با انتخاب اراک به ذهن اهالی فوتبال رسید، جذابیتی است که شهر اراک در دو قسمت ساخته شده است.

خاطرات خوش طلایی از اراک
این در حالی است که تنها حضور سپاهان در ورزشگاه امام خمینی (ره) در هفته دوم، بازی برگشت این مسابقات بود که در حالی که رسول خطیب به تازگی از این تیم جدا شده بود و هدایت تراکتورسازی را بر عهده داشت، شاگردان نویدکیا با نتیجه 6 بر یک پیروز شدند.

بیشتر بخوانید:

شکست گل محمد در آسیا/ عکس:

مالک جدید دو باشگاه «استقلال» و «پرسپولیس» مشخص شد

موارد جدیدی در پرسپولیس پیش بینی می شود

ورزشگاه استاندارد نزدیک اصفهان
اما علاوه بر این دو موضوع که در بالا به آن اشاره شد، بیشتر جنبه روانی داشت، موضوع دیگری که قطعا مورد بحث سران کادر فنی سپاهان، این باشگاه قرار گرفت، فاصله اصفهان تا میزبان است. انتظار نمی رفت محرم نویدکیا با توجه به سبک بازی تیمش و نیاز به زمین بازی برابر برای اجرای ایده هایش، دو ورزشگاه جدید در کشور مانند امام رضا مشهد یا فولاد آرنا اهواز را در نظر بگیرد، اما مسافت. بین دو شهر و بسیاری از اصفهان، شیراز، کوم، سیو و سایر شهرهایی که از نظر جغرافیایی نزدیک به اراک هستند، ورزشگاه استانداردی ندارند تا سپاهان‌ها در نهایت تصمیم به ماندن در اراک بگیرند.

تصمیم گیری با تیغه های دو طرفه
با تمام این اوصاف اما حالا باید منتظر سوت پایان ورزشگاه بعد از امام خمینی (ره) اراک باشیم. اگر این دیدار با پیروزی «سپاهان» همراه شود، بدون شک بخش قابل توجهی از تمجیدهای پس از بازی به مکان انتخابی برای بازی خواهد بود، اما اگر «پرسپولیس» بتواند با سه امتیاز این دیدار سخت را ترک کند. می تواند بسیاری وجود داشته باشد. انتقاد از تصمیم مدیران سپاهان و ستاد فنی این تیم باید مطرح شود. تصمیمی که احتمالا همین حالا پرسپولیسی ها را برای پایان دادن به ناکامی در اراک متحد کرده است.

256 256: