عمومی

چالش های شفافیت در نظام بانکی و راه کارهای پیش رو

با توجه به شبکه اطلاعات شبکه اطلاعات ،
وی افزود: “مهران محمامیان” عصر در مصاحبه با تیتر یک خبر در مورد اعتبار بخشی به مشتریان بانک گفت. طبق فناوری های جدید بانک مرکزی ، 110 پروژه برای سه هدف استراتژیک “ایجاد” و “رونق” به طور همزمان دنبال می شود. «” انصاف “از فضای کسب و کار.

معاون فناوری های جدید بانک مرکزی افزود.

محرمیان گفت.

وی به پروژه “نهاب” اشاره کرد و گفت. “سیستم های ادغام ناهابی حاوی اطلاعات هویتی مشتری است که به شما امکان می دهد برای هر یک از اعضای جامعه در شبکه بانکی شناسایی منحصر به فردی تعیین کنید.

یکی از اهداف اصلی این پروژه فراهم آوردن بستری برای انتقال ایمن هویت مشتریان سیستم بانکی است – مرکز ریشه گواهی بانکی برای صدور علائم “نماد” – برای استفاده به عنوان نمایه مشتریان بانکی. ،

معاون وزیر فناوری های نوین بانک مرکزی گفت.

وی مشخصات اعتبار سنجی اعتبار را به مشتریان ارائه داد و گفت: “حسن نیت مردم برای بازپرداخت موسسات بانکی نوعی اعتبار بخشی از افراد و مشتریان بانک است.” نداشتن هویت واقعی در پروژه نهاب مانند داشتن پلاک است.

معاون فناوری های جدید بانک مرکزی افزود. “معاملات افرادی که کد شناسایی ندارند به تدریج مشخص می شود.”

دکتر مهران محرمیان گفت. اجرای این پروژه ها در مبارزه با پولشویی و شفافیت معاملات از طریق معاملات ساتنا آغاز شد.

محرمیان گفت. وی گفت: “انبار داده های اعتبار سنجی” یکی از مهمترین پروژه های بانک مرکزی است. با ایجاد انبار داده در بانک مرکزی ، خدمات به شرکت های معتبر ارائه می شود.

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی “سامانه نهاب” را از اولویت های اصلی شفافیت وام های مشتریان خواند. “در این سیستم ، هویت مبدا و مقصد هر معامله مشخص می شود. بر این اساس ، در سیستم مذکور یک کد به هر دو شخص حقیقی و حقوقی اختصاص داده شده است. در حال حاضر این کد برای بیش از 99٪ افراد صادر می شود و در مورد اشخاص حقوقی ما با دستگاه هایی مشورت می کنیم که برای تکمیل کد سیستم باید این کد را در اختیار اشخاص حقوقی قرار دهند.

وی گفت: “سامت” (سپرده گذاری اوراق بهادار مرکزی – محاسبه وجوه) از سیستم شفافیت دیگر است. “توانایی های تمام شعب بانکی در این سیستم در آن ثبت شده است.”

رازداری بانکی ، پرداخت به موقع مالیات یکی از عوامل تأثیرگذار در اعتبار مشتریان است.

طهماسب مظاهری ، کارشناس مسائل پولی و بانکی ، می گوید: “هیچ انسان عاقلی در پروژه ای شرکت نمی کند که از آن بی اطلاع باشد.”

آرایشگری که پیش از این رئیس کل بانک مرکزی (2007-2008) و وزیر امور اقتصادی و دارایی بود ، افزود: سوال دوم این است که دلیل این مشارکت چیست و تا چه میزان؟ به عنوان یک وکیل سپرده گذاری ، بانک باید مشتریان خود را اعتبار سنجی کند و سپس در پروژه های مختلف با آنها کار کند.

این کارشناس بانکی پولی گفت. بانک مرکزی با اجرای پروژه های شفافیت و اعتبار بخشی ، رشد نقدینگی عمومی را رصد می کند.

او به آرایشگاه ها افزود. “یکی از آفات سیستم بانکی وجود سازوکار اجباری ، اجباری – اجباری توسط دولت است.”