عمومی

بانک‌ها به سود مصوب پایبند باشند

با توجه به شبکه اطلاعات شبکه اطلاعات ،
به گزارش ایرنا ، عبدالناصر همتی در اولین جلسه خود با مدیران اجرایی بانک ها در سال 1400 یادآور شد: علی رغم فشارهای سال گذشته ، مشکلات ، علی رغم انتظارات بانک مرکزی از شبکه بانکی ، هنوز هم توانست عملکرد نسبتاً خوبی داشته باشد. »و ما توانستیم به اهداف میان مدت خود برسیم.

رئیس شورای پول با بیان اینکه این بانک تلاش زیادی برای کنترل نقدینگی کرده است ، گفت: سال گذشته تلاش زیادی برای کنترل نقدینگی کردیم ، اگر این تلاش ها نبود ، نقدینگی بسیار بیشتر بود. پول رسیده است

هماتین با تأکید بر اینکه لازم است بانک ها به نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار پایبند باشند ، توضیح داد: لازم است معاون نظارت بر بانک مرکزی برای تقویت کنترل خود ، با بانک هایی که نرخ بهره آنها مطابقت ندارد معاملات انجام دهد.

رئیس کل بانک مرکزی تأکید کرد. “علاوه بر این ، بانک ها باید نرخ سود تسهیلات مصوب شورای پول را حفظ کنند ، مراقب تسهیلات خود باشند و تسهیلاتی را برای هزینه فراهم کنند.”

رئیس کل بانک مرکزی با تأکید بر اهمیت سیستم بانکی در زمینه فرهنگ در اعمال قانون جدید چک افزود: این شبکه باید تلاش کند تا همکاری ها را در این زمینه افزایش دهد ، زیرا هدف این قانون افزایش شفافیت است. شعب همچنین باید تلاش کنند تا اطلاعات لازم را به مشتریان خود ارائه دهند.

وی ادامه داد: رئیس شورای پول از اضافه پرداختی بانک ها از بانک مرکزی انتقاد کرد. “اضافه برداشت بانک ها تخلف محسوب می شود ؛ در یک فرایند جایگزین ، بانک ها می توانند با معاملات repo ، با انتقال اوراق قرضه ، اضافه برداشت را جبران کنند. «

وی برای آینده اقتصاد کشور ابراز امیدواری کرد. “ما به آینده امیدواریم ، اقتصاد کشور در جهت مثبت حرکت می کند ، ما امیدواریم که اقتصاد کشور تا آنجا که ممکن است به بهبود و ثبات برسد.”

یادآوری کرد. “مانند گذشته ، اگر روزی برسد که بانک مرکزی بدهی به دولت داشته باشد ، این به معنای آغاز مدیریت صحیح اقتصاد است – کنترل تورم ، این بدان معنی است که دولت می تواند به بانک مرکزی سپرده گذاری کند. «

رئیس کل بانک مرکزی همچنین بر تعهد شبکه بانکی در انجام تعهدات قانون بودجه که از بانک مرکزی به شبکه بانکی منتقل شد ، تأکید کرد.