عمومی

پیرچشمی و درمان آن – سرگرمی برای همه

بینایی قدیمی یا نزدیک بین در افراد بالای 40 سال بخشی از روند طبیعی پیری است که به دلیل مشکلات سخت شدن و سازگاری عدسی چشم ایجاد می شود. این اختلال پیشرونده است و با افزایش سن حادتر می شود.

به گزارش سرگرمی برای همه، چشم پزشک، دکتر رضا میرشاه در مطلبی در روزنامه. بیا دیگه «مردی 45 ساله با عجله وارد اتاق معاینه شد و گفت: آقای دکتر مدتی است که نمی توانم از نزدیک ببینم. من استاد دانشگاه هستم اما الان چند ماهی است که درس خواندن برایم سخت شده است.» خوشبختانه از آنجایی که سابقه بیماری خاصی وجود نداشت، معاینه چشم طبیعی بود. فاصله آنها عالی بود، اما دیدن اجسام نزدیک بسیار دشوار بود. به او توضیح دادم که سنش بالاست که این مشکلی رایج برای افراد بالای 40 سال است. بهترین درمان برای شما استفاده از عینک مطالعه است. این عینک فقط برای کار نزدیک مثلا برای مطالعه یا کار با گوشی است. پس از بحث در مورد درمان های دیگر، او تصمیم گرفت از همان عینک استفاده کند.

اگر بالای 40 سال دارید: می توانید این متن را بخوانید، احتمالا راهی برای غلبه بر پیرچشمی خود پیدا کرده اید. بینایی قدیمی یا نزدیک بین در افراد بالای 40 سال بخشی از روند طبیعی پیری است که به دلیل مشکلات سخت شدن و سازگاری عدسی چشم ایجاد می شود. این اختلال پیشرونده است و با افزایش سن حادتر می شود. در ابتدای پیرچشمی می توان با افزایش نور محیط و افزایش فاصله این مشکل را برطرف کرد اما به تدریج نیاز به درمان های بیشتری است.

رایج ترین راه برای درمان این مشکل استفاده از عینک های نزدیک است که هر چند سال یک بار باید تعداد آن ها را افزایش داد. سایر درمان ها شامل قرار دادن حلقه در داخل قرنیه یا انجام لیزیک روی یک چشم برای بهبود دید نزدیک است. همچنین در مورد آب مروارید می توان از لنزهای داخل چشمی جراحی برای دید دور و نزدیک به طور همزمان استفاده کرد.

انتهای پیام: