اجتماعی

اعطای وام ۵۰ میلیون تومانی برای اشتغال معتادان پس از درمان

سرگرمی برای همه / فارس: معاون پیشگیری و درمان بهزیستی کشور اعلام کرد که با تصویب بهزیستی مناطق ، 50 میلیون وام به هر معتاد متجاهر بهبود یافته و مدت یک سال تحت درمان قرار خواهد گرفت تا بتوانند برای خود شغل ایجاد کنند.

فاطمه رضوان مدنی روز پنجشنبه ، 18 دسامبر در یک نشست خبری در شیراز ، با اشاره به بازدید خود از مرکز درمان و توانبخشی جامعه فارس ، گفت. “فارس یکی از مناطق پیشرو در زمینه اشتغال است.

وی همچنین با اشاره به مطالعات انجام شده در زمینه اعتیاد طی 20 سال گذشته ، افزود: “امروز ، سازمان بهزیستی برنامه های مختلفی را برای بررسی راه های مختلف برای یافتن علت شکست های قبلی در درمان اعتیاد ارائه داده است.”

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به راه های درمان و پیشگیری از اعتیاد در جامعه گفت:

مدنی با اشاره به اینکه در این مراکز با توجه به هرگونه اعتیاد ، درمان آنها آغاز می شود ، به نوع درمان این افراد اشاره کرد که درمانی با هدف پرهیز است و افزود: این مراکز جنبه های دیگر درمان را تحت پوشش قرار می دهند.

او گفت. “درمان این افراد در زمینه های مختلف – روانشناسی ، جامعه شناسی ، مددکاری اجتماعی – آموزش استخدام ، توسط کادر پزشکی – خانواده های آنها انجام می شود.”

مدنی گفت. “اگر کسی بخواهد پس از خلاص شدن از اعتیاد برای ایجاد اشتغال فردی بهبود یابد ، می تواند شخصاً وام بگیرد و اگر افراد بخواهند موضوع کار را پیش ببرند ، برای هر نفر 50 میلیون وام” 14٪ در اختیار آنها قرار خواهد گرفت ، زیرا کارفرما باید بیمه افراد و حقوق کار را کاملاً در نظر بگیرد.

وی با اشاره به پیش بینی بودجه مراکز مشاوره در لایحه بودجه سال آینده گفت: “مشاوره برای برخی از خانواده ها ضروری است ، اما از طرف دیگر به هزینه زیادی نیاز دارد.

مدنی همچنین خاطرنشان کرد که سازمان اجتماعی به افرادی که نیاز به خدمات مشاوره دارند کمک می کند.

مدیر کل بهزیستی فارس در این نشست در مورد حمایت های مربوط به تاج ، که توسط ستاد مبارزه با فساد تاج ملی ارائه می شود ، صحبت کرد و افزود: ناتوانی و دستیابی به این و از طریق مدیریت بودجه سالانه: سازمان برنامه ریزی.

او ادامه داد. “در حال حاضر ، سازمان بهزیستی در حال رایزنی با اعضای پارلمان است. امیدواریم این نگرانی در سال 1400 برطرف شود. ما می توانیم اقدامات بهتری برای اصلاح حقوق بازنشستگی انجام دهیم.”

انتهای پیام: