پژوهشگران ایرانی و تولید صنعتی پیش‌آغشته کربن اپوکسی

محققان ایرانی و تولید صنعتی اپوکسی کربن پیش آغشته شده

محققان گروه کامپوزیت پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران برای ساخت قطعات کامپوزیتی حساس، اپوکسی کربن و شیشه اپوکسی پیش آغشته شده در مقیاس صنعتی تولید کردند.

گزارش خبرنگار گروه علمی و فنی خبرگزاری سرگرمی برای همه; پیش آغشته یک محصول میانی بین ماده اولیه و کامپوزیت نهایی است که در آن کلیه فرآیندهای طراحی، تشکیل، آغشته سازی الیاف، تنظیم میزان رزین و تثبیت رزین بر روی الیاف و نهایی شدن آن انجام می شود. محصول فقط به یک لایه چینی و پخت نهایی نیاز دارد. بنابراین با استفاده از این مواد می توان قطعات کامپوزیتی حساس را در محیطی تمیز با دقت بالا و تکرارپذیری عالی تولید کرد.

پیش آغشته سازی برای ساخت کامپوزیت های با کارایی بالا و پیشرفته استفاده می شود.

محمدحسین بهشتی، عضو هیات علمی پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران گفت: با همکاری امیررضا پولادوند، دانشجوی دکتری پژوهشکده علمی، موفق به کسب دانش فنی تولید انواع مختلف شدیم. فروشگاه

وی به تولید موفق صنعتی پرایمرهای اپوکسی به طول حدود 300 متر و عرض یک متر در اواخر شهریور 1401 اشاره کرد و افزود: از این محصول

این محقق همچنین گفت: تولیدکنندگان محصولات کامپوزیتی داخلی و صادراتی می توانند از این محصول برای افزایش کیفیت قطعات تولیدی و همچنین سرعت تولید خود استفاده کنند.

بهشتی تاکید کرد. هیچ گونه محدودیتی در نوع الیاف، درصد رزین و نوع پارچه وجود ندارد و تیم فناوری مجری این پروژه می تواند انواع مواد پیش آغشته شده را در مقیاس صنعتی تولید و عرضه کند.

بر اساس اعلام وزارت علوم، تولید صنعتی شیشه پیش جذب فنولی چندین سال پیش توسط گروه کامپوزیت این پژوهشکده انجام شد.

انتهای پیام/





آیا این خبر کمکی کرد؟

بر اساس نتیجه 0: رای دادن به و 0: رای مخالف