عمومی

پنجمین رئیس قوه قضائیه را بهتر بشناسیم

با توجه به شبکه اطلاعات شبکه اطلاعات ،

به گفته مرکز اطلاع رسانی قوه قضائیه ، رئیس جدید قوه قضاییه در سال 1335 در روستای اژه واقع در “منطقه ساده” اصفهان متولد شد. این روستا سالها پس از پیروزی انقلاب اسلامی به شهر تبدیل شد.

آقای محسنی اژه ای در یک دهکده کاملاً وفادار به آداب و رسوم مذهبی در یک دهکده با یک پدر کشاورز ، یک مادر خانه دار و با 6 برادر و خواهر خود ، با عشق و ارادت تابستان بزرگ شد.

پدر وی ، معروف به شیخ اسماعیل ، کشاورز ، دانشمند ، آشنا به علوم اسلامی ، کتب اسلامی ، نشریات بود و با روحانیون مردم از جمله مجالس مذهبی فعالان اهل بیت (ع) در ارتباط مداوم بود. ) ، همانطور که در محافل مذهبی و جماعات صحبت می کرد.

پیش از انقلاب اسلامی ، رئیس جدید قوه قضاییه را از مراجع تقلید امام خمینی (ره) می دانستند و در طول هشت سال دفاع مقدس ، وی اغلب در جبهه های دفاع از میهن اسلامی حضور داشت.
رئیس پنجم دادگستری را بهتر بشناسید

زندگی روستایی او را به فردی فعال ، پویا ، با اعتماد به نفس ، اما ساده ، نزدیک تبدیل می کند. برای اینکه بعداً جنبه های شخصیتی وی در مسئولیت عالی قضایی در برائت از جلسات با همکاران منعکس شود ، وی را به عنوان یک مدیر عالی قضایی ، یک چهره نزدیک و محبوب رسانه ای که تبلور وی به عنوان سخنگوی قوه قضائیه بدیهی است ، برای برقراری ارتباط با افراد از رسانه های مختلف ، از جمله دانشجویان.

در سن نوجوانی ، آقای محسن اژه ای ، در سن 16 سالگی ، با تشویق پدری که کاملاً به امامان (علیهم السلام) ارادت داشت و همچنین پیشنهاد ویژه مسلمانان حجت الاسلام ، سید حسن بهشتی نژاد ، برای تحصیل در آنجا آمد. اصفهان در روز جمعه.:

حجت الاسلام و المسلمین بهشتی نژاد به همراه پسر 10 ساله اش در خانه اش ، H.H. 1400 (23 آگوست 1960) در 21 ماه رمضان ، توسط تروریست های یک گروه منافقین.

پس از مدتی ، رئیس جدید دادگستری برای ادامه تحصیلات حوزوی خود به كوم می رود تا در مدرسه هاكانی كه یكی از سنگرهای رژیم دیكتاتوری و شهید بهشتی بود ، حضور یابد. با معمار سیستم “شهید” آشنا شوید. کودوس ».

حضور وی در مبارزات علیه رژیم سامسخه در دوران طالبان همچنان ادامه دارد. به طوری که در جریان یکی از حملات رژیم سرکوبگر به مدرسه فیضی در سال 1354 ، یک دانش آموز جوان انقلابی در این مدرسه حضور دارد ، وی این صحنه های وحشتناک و جنایی را از نزدیک تماشا می کند ، در همان مکان دستگیر می شود. سال:

در سن 20 سالگی ، در جوانی ، هنوز در مراحل نوزادی ، دو سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ، با دختری ازدواج کرد که در خانواده ای آشفته بزرگ شده بود و دارای چهار فرزند ، یک دختر و سه پسر بود. E:

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، آقای محسن اژه ای به دعوت مرحوم شهید کودوسی در سال 1958 به تهران آمد و در دادگاه انقلاب اسلامی کار کرد.

در این سال ها اقدامات قضایی م effectiveثر و دقیق وی باعث شد تا وی در سال 64 به عنوان نماینده قوه قضائیه در وزارت اطلاعات معرفی شود که این یک موقعیت مهم و حساس محسوب می شد.
رئیس پنجم دادگستری را بهتر بشناسید

در طول فعالیت قضایی خود ، آقای محسن اژه ای پیگیر پرونده های سخت بزرگان مقامات از جمله مهدی هاشمی ، فاضل خداداد و غلامحسین کرباسچی بوده است.

رسیدگی و مدیریت کلیه جنبه های پرونده و همچنین توجه ویژه به اصول حقوقی ، از ویژگیهای دادرسی قضات قضات کشور است.

وی در سال 1986 مسئولیت پرونده دشوار “مهدی هاشم” را بر عهده داشت که علاوه بر طولانی شدن تحقیقات ، پیچیدگی پرونده و فشارهای سیاسی شدید ، آقای از دفتر منتظری که در آن زمان معاون رئیس جمهور بود. زمان برای او کار نکرد. روی پرونده تأثیر نمی گذارد.

پرونده فاضل خداداد یکی دیگر از حوزه های فعالیت قضایی رئیس جدید دادگستری در دهه 70 است. این پرونده بسیار حساس است ، زیرا بزرگترین پرونده فساد اقتصادی در زمان خود محسوب می شد ؛ دارای پوشش رسانه ای بسیار گسترده و اجتماعی است و از طرف دیگر ، زیرا دادگاه آن نیز توسط رسانه ملی پخش می شود و به جرات اولین حکم نهایی فساد. متقاضی رانت اقتصادی تصویری ضد فساد به پست آقای محسن اژه ای اضافه می کند.

پرونده شهردار سابق تهران ، کرباسچی ، همچنین یکی از پرونده های جدی در منطقه اژه است که در آن به دلیل عدم اقدام دادگاه های آن زمان ، نبود کیفرخواست ، نقش قاضی بسیار مهم بود. . ،
پخش ملی آن دادگاه از طریق رسانه ملی علاوه بر ضد فساد ، در جامعه آقای است. چهره قاضی مسلط ، دقیق ، خوش بین و آگاه محسن اژه ای. مدیریت و رسیدگی به ده ها پرونده مهم و حساس ملی در راستای اقدامات قضات کشور بوده است.

وی به عنوان وزیر اطلاعات در دولت نهم فعالیت خواهد کرد ، که پس از اختلاف نظر با رئیس جمهور وقت به دلیل اطاعت از استاندار ، از آنجا که وی از نزدیکان رئیس جمهور است ، از کار تعلیق می شود.
سمت های مختلف ، از جمله مسئولیت دادگاه امور اقتصادی مجتمع ویژه قضایی برای تحقیق در مورد کارمندان دولت ، دادستان کل ویژه ، دادستان کل ، معاون اول قوه قضائیه ، رئیس قوه قضائیه عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام در دادگستری جدید

لازم به ذکر است که وی سالها به عنوان دادستان کل ، وزیر اطلاعات که مجتهد است ، کار کرده است که مستلزم مسئولیت در این مناصب است.

آقای محسن اژه ای همچنین دارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق بین الملل است و این دو درجه وی را به چهره ای خاص در علوم حوزوی و دانشگاهی تبدیل می کند.

رئیس جدید دادگستری از سال 1985 به طور کامل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

تحصیلات دانشگاهی ویژه توجه ویژه به اهمیت نخبگان جامعه باعث شده است که آقای محسن اژه ای در گردهمایی های ویژه ، جلسات شرکت کند تا روابط گسترده ای با مجموعه علمی – دانشجویی کشور داشته باشد.

اعلام رئیس جدید قوه قضائیه برای تبیین مسائل ، رویکردها و وقایع قضایی برای جامعه علمی و دانشگاهی کشور ، در زمانی که دستگاه قضایی مورد اتهامات دروغین رسانه های مخالف قرار گرفت ، عده معدودی با حضور در دانشجو موافقت کردند. اجتماعات ، باعث شد دانشجویانی که در جلسات وی شرکت می کردند ، او را به عنوان نوع خود ، طرفداران و همدستان خود در جستجوی عدالت توصیف کنند.

رئیس پنجم دادگستری را بهتر بشناسید
بصیرت ، دانش حقوقی عمیق در زمینه های علمی- دانشگاهی ، تجربه طولانی در دادگستری و شناخت کامل از ساختار و نقاط قوت و ضعف این مجموعه ، بیان صریح ، شناخت دقیق جریانات اجتماعی و سیاسی کشور و روحیه مردمی و اجتماعی. آقای محسن اژه ای او را به عنوان مدیر انقلابی مدیر جهاد در دادگستری منصوب کرده است ، که می تواند با قدرت مسیر اصلاحات قضایی را دنبال کند.