عمومی

سرنوشت ترامپ بهتر از صدام نخواهد بود

با توجه به شبکه اطلاعات شبکه اطلاعات ،

آقای حسن روحانی در جلسه دولت با اشاره به اینکه ما هر روز موفق به شکستن تحریم می شویم ، یعنی صهیونیسم ، واکنش و افراط گرایان را شکست داده ایم ، افزود: خواهیم بود

وی گفت: “برخی از افراد احتمالاً برای لغو تحریم ها عجله دارند.” فشار تحریم ها هر روز به مردم ما وارد می شود ، آنها این فشار را متحمل می شوند. بعضی از مردم سعی می کنند آمریکا را فیلتر کنند آنها می گویند که آمریکا خوب است اما دولت خوب نیست.

آقای روحانی با اشاره به اینکه ما دو دیوانه داشتیم ، یعنی صدام و ترامپ ، یکی جنگ نظامی را تحمیل کرد و دیگری جنگ اقتصادی ، افزود: خدا را شکر که آن را بردیم تا روزی که صدام را به دار آویختند ، مردم پیروزی نهایی خود را دیدند. ترامپ از صدام بهتر نخواهد بود.

رئیس جمهور گفت

آقای روحانی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب افزود: “هدف اصلی این است که اجازه ندهیم این تحریم پیامدهای آن را تحت تأثیر قرار دهد یا کاهش دهد. بزرگترین نقطه ضعف این بود که ما اجازه ندادیم این تحریم ها به هدف خود برای پایان دادن به رژیم در سال 1997 برسند.

رئیس جمهور گفت “آنها می خواستند پایان رژیم را در سال 1997 رقم بزنند ، اما شکست خوردند و منزوی شدند. دیدید که هر بار که آنها به سازمان ملل می آمدند ، حتی دوستان سنتی آنها نیز به آنها کمکی نمی کردند ؛ آنها در مقابل ایالات متحده ایستاده بودند.

آقای روحانی افزود. “البته ، تحریم ها علیه مردم ما ما را نگران کرده است ، ما باید این عواقب را کاهش دهیم. این واقعیت که همه مردم در حوزه اقتصادی حضور دارند چیزی است که تأثیر تحریم ها را کاهش می دهد. اگر امسال بتوانیم در اواخر سال 1999 رشد اقتصادی داشته باشیم ، این نشان می دهد که ما توانسته ایم اثرات تحریم ها را کاهش دهیم و همچنین افزایش تولید اثرات تحریم ها را نیز کاهش می دهد.

رئیس جمهور گفت “جدا از هدف سلامت و معیشت انسان ، تا پایان این دولت ، هدف سوم ما رفاه ، پرواز تولید است. امروز شاهد پیشرفت های خوبی در زمینه های مختلف هستیم. شرکت ها و سرمایه گذاری ها در حال رشد هستند ، ما شاهد توسعه روابط با همسایگان خود ، کشورهای جهان هستیم.

آقای روحانی با اشاره به اینکه جنگ در قره باغ باعث آزادسازی مرزهای ما ، انتقال مجدد ما به آذربایجان شد ، افزود: آزادسازی خاک آذربایجان برای تحرکات اقتصادی ما بسیار مثر بود. اولین اثر دستیابی به توافق نهایی در مورد سد خدافر بود ، انشاالله که بتوانیم از “برق و آب” استفاده کنیم. این سد می تواند 120 هزار زمین ما را آبیاری کند. در زمینه ترانزیت در غرب نیز پیشرفت چشمگیری وجود دارد.

رئیس جمهور ادامه داد. “ما در شرق کار خوبی دیدیم ، ما برای اولین بار از طریق راه آهن به افغانستان متصل هستیم ، این خط آهن به مزار شریف ، آسیای میانه می رسد.” حرکت خوبی در جنوب شرقی آغاز شد و دو مسیر تجاری با پاکستان نهایی شد. مرز ریمدان فعال می شود ، مرز سابق فعال می شود ، روابط ما با شرق ، یعنی پاکستان ، افغانستان در غرب ، شمال ، جنوب افزایش می یابد ، شاهد رونقی خواهیم بود که شامل تولید ، تجارت ، رشد اقتصادی است.

آقای روحانی با اشاره به اینکه دولت یکی از مهمترین موضوعات را دنبال می کند ، شفافیت و مبارزه با فساد است. “آنچه این دولت در مبارزه با فساد و شفافیت انجام داده است باید توسط محققان مقایسه شود. اولین کار تأمین فضای مجازی لازم برای کسب و کار و اطلاعات به مردم بود. بی سابقه است که کل بودجه ما در همان روزی که به نمایندگان مجلس ارائه می شود در دسترس همه مردم باشد.

رئیس جمهور افزود. “شفافیتی که امروز وجود دارد و ما می توانیم همه مشکلات – فعالیت اقتصادی را برای مردم فراهم کنیم – یکی از راه های مبارزه با فساد است.” این واقعیت که همه می توانند انتقاد و ابراز کنند به مبارزه با فساد کمک می کند.

آقای روحانی گفت. “تا پایان این دولت تلاش ما نیست – رشد دولت الکترونیکی در زمینه های مختلف ، شاهد تغییر بزرگی در سیستم تجارت ، حمل و نقل ، مالیات ، انبارها و غیره خواهیم بود.” در آینده نزدیک ، مردم مشاهده خواهند کرد که کلیه سهام و محصولات موجود در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

رئیس جمهور با اشاره به چهار لایحه مربوط به FTF ، که دو مورد دیگر هنوز تصویب نشده است ، همچنان مورد مناقشه است. حرکات مالی و پولی را روشن می کند.

آقای روحانی با اشاره به دو کار بزرگ انجام شده توسط این دولت گفت: “یکی از این موارد مربوط به م ofسسات اعتباری غیرمجاز بود. اینها مغازه های فسادی بود که دولت تعطیل کرده بود و بستن آنها بسیار پرهزینه بود. فشار مالی زیادی وجود داشت ، موارد دیگر ، ادغام بانک های نیروهای مسلح ، که همه بانک ها را متحد کرد ، شرایط بهتری پیدا کرد ، برخی از کسانی که در این ادغام مشکل داشتند ، وضعیت مالی ساده تر و امن تری داشتند. تری هم برای نیروهای مسلح و هم برای مردم خلق خواهد کرد.

رئیس جمهور افزود. “مبارزه با فساد تا زمانی که دولت چابک تر شود ، و مسئله رفاه و وسیله رفاه همه اهداف است که ما با کمک مردم و با حمایت رهبر انقلاب تا پایان دولت ادامه خواهیم داد.”