اجتماعی

واکسیناسیون؛عقلانی‌ترین راه مقابله با کرونا/پرهیز از تزریق واکسن خارج از چرخه عمومی واکسیناسیون

پس از واکسیناسیون عمومی ، شبکه مسئولیت های فردی و اجتماعی ، انجام شده یا نشده ، پس از واکسیناسیون عمومی ، با حضور دو پزشک و مدرس دانشگاه تهران انجام شد.

به گزارش سرگرمی برای همه ، دکتر مسعود یونسیان متخصص اپیدمیولوژیست است و در این وبینار ، استاد دانشگاه پزشکی تهران با اشاره به بهبود سیستم شناسایی کووید -19 در ایران ، اشاره کرد: فهمیدیم به قله رسیده ایم. با این حال ، انتظار می رود ابتدا تعداد بیماران و سپس مرگ و میر افزایش یابد. این نشان می دهد که سیستم شناسایی بیمار ما قادر نبود.

او ادامه داد. “در قله های چهارم و پنجم ، این شرایط برعکس بود. در ابتدا ما شاهد افزایش تعداد بیماران بودیم و چند هفته بعد شاهد افزایش تعداد مرگ و میر بودیم.” این خبر خوبی برای ماست. از یک سو ، ما متوجه شدیم که سیستم شناسایی بیمار ما بهبود یافته و قادر به سازگاری با شرایط تشخیص ویروس است ، و از سوی دیگر ، نشان می دهد که اگر تعداد بیماران در حال حاضر کاهش یابد ، تعداد مرگ و میر کاهش می یابد. در یکی دو هفته

یونسیان با اشاره به نگرانی های بسیاری از کارشناسان در رابطه با تعطیلات دو هفته ای در تهران ، افزود. اما همانطور که گفته شد ، تجربه 18 ماهه این ویروس چیز دیگری را نشان می دهد. منطقی ترین راه در این شرایط واکسیناسیون است. کشورهایی مانند انگلستان که نسبتاً کاملاً واکسینه شده اند ، علیرغم مشکلات نسخه دلتا ، با کشورهایی مانند هند و ایران مشکلات بسیار بدتری داشته اند. سرخپوستان نیز پایان تاج گذاری را جشن گرفتند ، اما یک فاجعه بزرگ انسانی رخ داد.

او ادامه داد. “ما همچنین واکسیناسیون را خیلی دیر شروع کردیم ، در واقع تعداد افرادی که واکسینه شده اند بر موج پنجم کرونا تأثیر نخواهد گذاشت. البته موج پنجم در روزهای آینده به اوج خود می رسد ، سپس پایین می رود. اما نه به خاطر واکسن.

یونسیان افزود “هنگامی که ما قبل از دوز دوم واکسینه می شویم ، نه تنها از این بیماری مصون نیستیم ، بلکه به دلیل سهل انگاری و احساس امنیت اشتباه بیشتر در معرض خطر قرار داریم. باید توجه داشت که ایمنی واکسن ها به طور کلی حدود 90 is است پس از دوز دوم ، مصونیت نسبت به عفونت خفیف و بدون علامت. بنابراین ، حتی اگر واکسینه شده باشیم ، در موارد خفیف ممکن است به ویروس آلوده شویم ، بنابراین باید از بازدید از اجتماعات شلوغ و بعد از واکسیناسیون خودداری کنیم.

یونسیان با اشاره به تنوع زیاد واکسن های موجود در کشور ، گفت: زندگی عادی داشته باشید ؛ اثربخشی واکسن پس از این اقدامات به عوامل زیادی بستگی دارد. فرهنگ عمومی – رعایت سوابق بهداشتی و همچنین تعیین و جهش ویروس در آن کشور – بر اثربخشی واکسن تأثیر می گذارد. بنابراین ، اثر واکسن در یک منطقه یا کشور ممکن است لزوماً اثر واکسن را در منطقه دیگر نشان ندهد. با وجود همه این نکات ، واکسن های موجود در جهان ، خوشبختانه همه دارای شرایط استاندارد هستند و مورد تایید نهادهای بهداشتی جهان هستند. بنابراین توصیه من به مردم این است که از مقایسه واکسن ها خودداری کنید؛ با این حال ، اگر بخواهیم بسیار خاص باشیم ، واکسن های مبتنی بر mRNA ایمن سازی بیشتری دارند. برخی استثنائات برای زنان شیرده وجود دارد که جای نگرانی ندارد ، و متخصصان واکسن کشور و این امر کاملاً از این امر آگاه هستند.

وی با اشاره به مسئولیت های فرد واکسینه شده گفت: “فرد واکسینه شده باید فرض کند که واکسینه نشده است.” ما در حال حاضر توانایی آزمایش ایمنی فرد در برابر ویروس را نداریم. همانطور که گفته شد ، بسیاری از افراد بعد از اولین دوز ، تمرینات بهداشتی خود را رها کردند ، که منجر به افزایش موارد در برخی از کشورها ، مانند هلند ، پس از اولین دوز شد. این مشکل رفتار انسان پس از واکسیناسیون کامل است: فرض بر این است که موارد واکسیناسیون افزایش یافته است مناسب نیست. هنگامی که همه افراد واکسینه می شوند ، می توان محدودیت ها را گام به گام برطرف کرد ، اما در اوج همه گیری ، هیچ کس ، حتی واکسن ، کاملاً مصون نیستند. ما: ما باید تلاش کنیم تا مطابق شعار سازمان بهداشت جهانی عمل کنیم که هیچ کس واکسینه نخواهد شد. اگر همسایه اش هم واکسینه نشده باشد،

وی گفت هیچ دستورالعمل غذایی خاصی قبل یا بعد از واکسیناسیون وجود ندارد.

یونسیان در مورد نگرانی عمومی در مورد بازگشایی مدارس گفت: “این سند که توسط YO IC NICEF ، سازمان بهداشت جهانی تهیه شده است ، به وضوح بیان می کند که مدارس باید آخرین مکان تعطیل و بازگشایی باشند.” کودکان کمتر از بزرگسالان در معرض ابتلا به عفونت و مرگ و میر هستند و خطرات و خطراتی که کودکان در خانه یا محل کار با والدین خود با آن روبرو هستند بسیار بیشتر است. تعطیلی مدارس علاوه بر پیامدهای روانی ، می تواند باعث ترک تحصیل بسیاری از دانش آموزان شود. در بدترین حالت ، قرار دادن دانش آموزان در کنار یکدیگر بهتر از رها کردن دانش آموزان است. البته ، وزارت آموزش و پرورش باید اقداماتی را برای تهویه بهتر ، رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی طی یک سال پس از تعطیلی مدارس انجام می داد.

یونسیان با اشاره به اولویت های گروه های اجتماعی واکسیناسیون گفت: “کووید 19 اولین ویروس است که به طور عجیبی با سن ارتباط دارد ، شیوع آن سال به سال در حال افزایش است.” بنابراین ، خوشبختانه ، معیار اصلی ما در اولویت ، ساده ترین معیار ما ، سن است. سن حتی اولویت بالاتری نسبت به بیماری های زمینه ای دارد. اولویت بعدی افرادی هستند که در کارهای روزانه خود با افراد زیادی سروکار دارند – که برای سلامت عمومی بسیار مهم است – واکسیناسیون این افراد را انجام دهند. مشکل دیگر این است که واکسیناسیون جوانان در شرایطی که افراد مسن واکسینه نشده اند ایمنی خاصی را در جامعه ایجاد نمی کند. بنابراین درخواست ما از نسل جوان این است که برای واکسیناسیون عجله نکنند.

یونسیان با اشاره به تغییر وضعیت از ابتدای ویروس گفت: اطلاعات ما در مورد ویروس تغییر کرده است ، اما دیدگاه ما در مورد ویروس در کشور ما هنوز تغییر نکرده است. ما باید از حالت غیرفعال خود خارج شویم ، وقتی ویروس به اوج خود رسید ، به آن حمله کنیم ، در حالت استراحت است ، ما باید با پیروی از پروتکل ها ، با تزریق واکسن ، از نفوذ جدی ویروس جلوگیری کنیم. متأسفانه ، در ماه مه ما فکر کردیم که این داستان تمام شده است ، و همه محدودیت ها برداشته شد ، و ما نتایج فاجعه آمیزی را مشاهده کردیم. بر اساس اطلاعات نظری ، واکسن ها باید در مدت کوتاهی به روز شوند ، اما از نظر عملی ، ما باید هر واکسن موجود را تزریق کنیم ، زیرا نمی توان انتظار بروزرسانی فوری واکسن با نسخه جدید را داشت.

او اضافه کرد. “با توجه به اینکه بسیاری از کشورها هنوز دو دوز واکسن دریافت نکرده اند ، منطقی نیست که در مورد دوز سوم یا دوز تقویت کننده صحبت کنیم ، نه از نظر بشردوستانه ، بلکه از دیدگاه خودخواهانه ، همانطور که همه مردم باید به آن برسند. ایمنی کامل ” آنها همچنین واکسینه شدند. علاوه بر این ، تزریق دوز دوم واکسن دیگر ممنوع نیست ؛ در برخی گزارش ها م moreثرتر بوده است.

به شرح زیر: محمدرضا صالحی – متخصص بیماریهای عفونی ، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران وی با اشاره به ایمنی زایی نسبی همه واکسن های موجود ، با وجود تنوع زیاد ، تأکید کرد. برخی رسانه ها و کارشناسان مردم را در این مورد بسیار حساس کرده اند. اکیداً توصیه می شود افراد واکسینه شده از سوابق بهداشتی پیروی کنند.

او اضافه کرد. “در مورد مدت زمان واکسن ، باید گفت که این موضوع بیشتر به وضعیت جسمانی خاص هر فرد مربوط می شود.” موضوع دیگر در بحث اثربخشی واکسن ، ظهور نسخه های جدید است. به عنوان مثال ، ظهور نسخه دلتا منجر به تزریق قوی در برخی از کشورها شده است.

صالحی گفت: در مورد احتمال عفونت پس از واکسیناسیون ، عوارض جانبی واکسن. “بسیاری از واکسن های موجود ، مانند Sinopharm و Barakat ، از ویروس کشته شده استفاده می کنند.” برخی حتی از مکانیسم پروتئینی مانند واکسن کوپارس رازی استفاده می کنند. واکسن هایی مانند آسترازنکا نیز از مکانیسم ناقلین آدنوویروس استفاده می کنند. هیچ یک از این واکسن ها باعث بیماری ایسکمیک قلب نمی شوند. با این حال ، تعداد بیماران طی دو هفته پس از اولین دوز افزایش یافت. این امر به دو دلیل اتفاق افتاده است که یکی از آنها همانطور که گفته شد کاهش پایبندی به پروتکل ها است و دیگری علائمی است که بدن پس از تزریق از بین می برد ، پس از دو هفته از بین می رود و خود را ایمن می کند. این طبیعی است و جدی نیست.

او ادامه داد. در مورد واکسن فلج اطفال ، که توانسته این بیماری را در برخی کشورها ریشه کن کند ، می تواند یک در یک میلیون مورد واکسن باشد. در مورد واکسن کووید ، اگر عوارض جانبی واکسن و عوارض جانبی خود ویروس را در نظر بگیریم ، قطعاً وزن ترازو بیشتر از عوارض جانبی خواهد بود ، البته عوارض جانبی واکسن بسیار کمتر باشد از سوی دیگر ، مشکلات اقتصادی و اجتماعی که در یک سال و نیم گذشته جهان را گرفتار کرده است ، نیاز به واکسیناسیون را در سراسر جهان نشان می دهد.

صالحی با اشاره به شرایط تزریق واکسن برای زنان باردار و شیرده گفت: سپس Sinofarm و Astrazenka وجود دارد که هر دو توسط سازمان بهداشت جهانی ارائه می شوند.

وی بر واکسن افراد مبتلا به آلرژی تاکید کرد. اگر فردی به دلیل حساسیت در خطر مرگ قریب الوقوع است و با دارو از این خطر نجات یافته است ، بهتر است در مراکزی که گروهی از متخصصان در آنجا حضور دارند واکسینه شود ، ترجیحاً 30 دقیقه پس از واکسیناسیون. باید در محل تزریق داده شود. با این حال ، مواردی مانند سوختگی ، کهیر یا تب حرارتی پس از واکسیناسیون های قبلی چندان خطرناک نیستند.

صالحی ادامه داد و خاطرنشان کرد: استفاده از مسکن ها بعد از واکسیناسیون بی خطر است. در مورد مصرف ویتامین ها ، طبق توصیه ، هیچ دستورالعمل خاصی برای مصرف غذاها یا مکمل های خاص وجود ندارد. شواهدی مبنی بر تأثیر واکسن بر باروری وجود ندارد. با این حال ، در برخی موارد ، بیماری ایسکمیک شدید قلبی باعث کاهش باروری شده است. هیچ مانعی برای افراد مبتلا به حملات پانیک و واکسیناسیون وجود ندارد.

یونسیان با اشاره به اهمیت واکنش محیط به واکسن گفت: “وقتی صحبت از اثربخشی واکسن می شود ، این نتیجه ای نیست که فقط در آزمایشگاه تعیین شود.” در مرحله سوم ارزیابی اثربخشی واکسن ، تعدادی از افراد با واکسن به جامعه باز می گردند و تعدادی از افراد با واکسن به جامعه باز می گردند و پس از دو تا سه ماه سطح نسبی عفونت و ایمنی زایی واکسن تعیین می شود

صالحی با تأکید بر وفاداری گفت: “قابل توجه است که حتی اگر واکسیناسیون واکسنی مانند Pfizer 90 is باشد ، باید در نظر داشته باشیم که می توانیم 10 get دریافت کنیم.”

وی گفت: افرادی که علائم دارند باید از تزریق واکسن اجتناب کنند ، اما مشکلات مفصلی مانع تزریق نمی شود. برای افرادی که شیمی درمانی دریافت می کنند ، بهتر است واکسن را بین جلسات شیمی درمانی خود دریافت کنند. حداقل چهار هفته طول می کشد تا واکسن برای واکسن مثبت شود ، و بهتر است فرد مبتلا به علائم خفیف تزریق را حفظ کند. فردی که مشکوک است به فرد آلوده مبتلا شده است ، مشکلی در دریافت واکسن ندارد.

وی گفت: “افراد مبتلا به فشار خون بالا مجاز به تزریق نیستند ، فقط افرادی که مشکل ترومبوز قلب یا مغز دارند باید از سکوهای مختلف استفاده کنند.”

صالحی در پایان بر ضرورت اعتماد مردم در فرایند واکسیناسیون تاکید کرد. وزارت “از بهداشت خودداری کنید. از این گذشته ، همه باید به پروتکل های عبور ایمن از این همه گیری توجه کنند و ما امیدواریم که بتوانیم با واکسیناسیون در اسرع وقت بر این شرایط دشوار غلبه کنیم.

انتهای پیام: