استان ها

هلال‌احمر به حالت آماده‌باش در آمد

پس از هشدار سازمان هواشناسی کشور مبنی بر وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در برخی از استان های کشور، نیروهای امدادی هلال احمر آماده باش شدند.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، مهدی ولی پور، در پی هشدار سازمان هواشناسی کشور مبنی بر وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در برخی از استان های کشور، نیروهای امدادی هلال احمر آماده باش بودند.

ولی پور اعلام کرد. خانه های هلال، دهیاری ها و تمامی نیروهای امدادی مناطق آماده کمک رسانی به موقع به شهروندان هستند.

سازمان هواشناسی با اشاره به خیزش باد شدید و گرد و غبار در برخی از مناطق کشور طی روزهای آینده نسبت به توقف و پارک خودروها در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌ساز، استحکام ساختمان‌های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی و سقف گلخانه‌ها هشدار داد. .

این سازمان با صدور اخطاریه زردرنگ خاطرنشان کرد: وزش باد و گرد و خاک که از روز جمعه اول مهرماه آغاز و در یکشنبه سوم مهرماه به پایان می رسد، موجب وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک، نفوذ گرد و غبار در طول روز شد. در اولین جمعه ماه اکتبر. سیستان و بلوچستان شمالی، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام و منطقه غرب خوزستان، شنبه دوم مهرماه در سیستان و بلوچستان شمالی، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام. ، خوزستان، شمال بوشهر و یکشنبه سوم آنلاین در کرمانشاه، ایلام، خوزستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، شرق کرمان، سمنان، غرب و جنوب تهران، قم، البرز و قزوین.

با توجه به احتمال وزش باد شدید و گرد و غبار، احتمال کاهش کیفیت هوا و دید افقی، سقوط اجسام از ارتفاع، آسیب به سازه های موقت و شکستن درختان کهنسال، آسیب به تاسیسات حساس به گرد و غبار وجود دارد.

انتهای پیام/4129/