استان ها

هفدهمین نمایشگاه کشاورزی در مشهد برگزار می شود.

به گزارش سرگرمی برای همه، برگزارکننده این نمایشگاه علیرضا اعجازی گفت: این نمایشگاه با مساحتی حدود 40 هزار متر مربع با حضور حدود 300 شرکت داخلی و خارجی به عنوان بزرگترین رویداد مهم در حوزه کشاورزی شناخته می شود. برندها در این نمایشگاه حضور دارند.”

او گفت. این نمایشگاه در حوزه های مختلفی از جمله تولیدکنندگان ماشین آلات کشاورزی و تجهیزات، تولیدکنندگان محصولات کشاورزی (کود، آفت کش، بذر)، سیستم های آبیاری مدرن و تحت فشار برگزار می شود.

وی ادامه داد: یک بخش را به تجهیزات گلخانه اختصاص داده ایم. این نمایشگاه از ششم بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی مشهد آغاز به کار می کند و تا 9 بهمن ماه میزبان بازدیدکنندگان خواهیم بود.

نایب رئیس انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه های بین المللی افزود. وی افزود: رویکرد و نگاه ما به این نمایشگاه، ارائه آخرین دستاوردها و توانمندی های حوزه کشاورزی است که بسیاری از تولیدکنندگان مطرح کشور در این نمایشگاه حضور خواهند داشت، آخرین دستاوردهای خود را ارائه خواهند کرد. “آنها انجام خواهند داد.
برگزارکننده نمایشگاه در خصوص حامیان نمایشگاه کشاورزی افزود. 5 انجمن اصلی تولیدکنندگان کشور در زمینه مهندسی مکانیک، از جمله انجمن ماشین آلات کشاورزی و سازندگان ابزار، انجمن آفت کش ها و آفت کش های کشاورزی، انجمن. کودهای شیمیایی، انجمن کودهای آلی بیو و انجمن واردکنندگان بذر بهبودیافته و تعاونی تولیدکنندگان تجهیزات کشاورزی کشور از این نمایشگاه حمایت می کنند.

عجزی گفت. همچنین سازمان های دولتی از جمله سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی و وزارت جهاد کشاورزی حامیان اصلی و حامیان این نمایشگاه هستند.

او گفت. «امسال چهارمین سالی است که ما به عنوان برگزارکننده این نمایشگاه در خدمت کارشناسان و فعالان این حوزه هستیم. قرار است تا 4 روز دیگر بیش از 20000 متخصص، تصویربردار، کشاورز و باغدار از این نمایشگاه دیدن کنند.

او اضافه کرد. این نمایشگاه مکانی برای انتقال نوآوری، فناوری و دانش روز است که البته می تواند فضای بسیار خوبی را برای تبادل اطلاعات و ارتباط مستقیم بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان ایجاد کند.

مجری نمایشگاه کشاورزی مشهد به اهداف این نمایشگاه نیز اشاره کرد. مصرف کنندگان این بخش عمدتاً کشاورزان و باغداران هستند که در طول سال به امور تولید، اصلاح و بهره برداری پرداخته اند. با توجه به فصل برگزاری این نمایشگاه، فرصتی برای ارتقای توسعه کشاورزی نوین، فعالیت های تخصصی در این زمینه، ایجاد روابط سازنده، همکاری تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، حذف واسطه ها فراهم شده است.

او اضافه کرد. یکی از مهمترین مشکلات در حوزه کشاورزی مصرف آب است که بیشترین سهم مصرف در کشور مربوط به بخش کشاورزی است. هدف ما توسعه کشاورزی مدرن در کشور است و این نمایشگاه می تواند ابزاری برای این توسعه باشد. اکثر شرکت های شرکت کننده در نمایشگاه همگی با توانایی های ویژه حضور دارند، بخش کشاورزی ما نسبت به سال های گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است.

اعجاز گفت: در حال حاضر سطح زیر کشت گلخانه ای ما بسیار زیاد است، مصرف آب کاهش یافته است. حضور چشمگیر تولیدکنندگان و واردکنندگان در حوزه فناوری، خدمات و واردات در این حوزه نیز نشان می دهد که این نمایشگاه با ظرفیت خوبی به کار خود ادامه می دهد.

وی افزود: امسال تلاش می کنیم این رویداد را با کیفیت بالاتر و در سطح کمی بالاتر برگزار کنیم. در سال های اخیر کشاورزان، باغداران سایر مناطق، شهرستان ها را ساماندهی کرده ایم و اکثر هیئت های تجاری داخلی از نمایشگاه بازدید کردند.
در آخر به اعجاز گفت. وی از تمامی فعالان و دست اندرکاران این بخش دعوت کرد تا از این رویداد مهم بازدید ویژه داشته باشند.

لازم به ذکر است هفدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی مشهد از 14 تا 20 بهمن ماه سال جاری از ساعت 11 الی 18 در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار می شود.

48: