اجتماعی

نظارت بر زراعت چوب کافی نیست/ درختان زراعی نباید در فصل بهار قطع شوند

فرآوری چوب یکی از پروژه هایی است که به رفع نیازهای چوبی کشور کمک می کند و از پوشش محدود جنگل کشور محافظت می کند ، اما آیا محدودیت یا راهنمایی برای برداشت این چوب وجود ندارد؟ دبیر ارگان ملی کنوانسیون تنوع بیولوژیکی می گوید: وی افزود: “كنترل كافی در پردازش چوب و برداشت درختان وجود ندارد ، به جز در زمستان ، علاوه بر احتمال شیوع آفات ، به حیات وحش منطقه آسیب می رساند.”

به گزارش سرگرمی برای همه ، ایران کشوری است که تنها 7 درصد مساحت جنگل خود را دارد و این به غنای اکوسیستم جنگل های کشور که دارای انواع گیاهان و جانوران هستند ، می افزاید ، در حالی که پتانسیل مصرف چوب ایران 13 میلیون متر مکعب برآورد شده است. بنابراین ، پردازش چوب از سال 2005 در دستور کار قرار گرفته است.

فرآوری الوار یکی از بزرگترین پروژه های سازمان جنگلها ، کوهها و آبخیزداری برای حفاظت از جنگلها و منابع طبیعی است که بر اساس توسعه درختان صنوبر و اکالیپتوس رشد و رشد سریع صورت گرفته است. به گفته برخی مقامات چوبی ، برنامه استراتژیک توسعه یک محیط پایدار و محدود کردن واردات چوب واقعی اجرای برنامه تنفس جنگل بهترین انتخاب برای تأمین نیازها است.

اگرچه به نظر می رسد برنامه چوب راه حل مناسبی برای تأمین مواد اولیه ، اقتصاد ، اشتغال ، معیشت و کاهش جنگل زدایی است ، اما ما در فصلی مانند بهار و تابستان هر از گاهی محصولات را قطع می کنیم. آیا هر زمان می توان از درختان مربوط به الوار استفاده کرد؟ آیا اصولی برای برداشت این درختان وجود ندارد ، زیرا آنها برای بهره برداری کاشته شده اند؟

هادی کیادلیری ، دبیر نهاد ملی کنوانسیون تنوع بیولوژیکی ، می گوید درختان باید در زمستان استفاده شوند.

وی گفت: بیش از 10 تا 20 سال طول می کشد تا درختان از جمله صنوبر برداشت شوند. “در منطقه ای که بیش از 20 سال درختان زیادی کاشته شده است.” یک اکوسیستم همزمان با رشد ایجاد می شود. این خانه خانه بسیاری از موجودات است: حیات وحش.

دبیر ارگان ملی کنوانسیون تنوع بیولوژیکی ادامه می دهد: بهره برداری از این درختان در فصول مانند بهار و تابستان علاوه بر شیوع آفات ، صدمات مخربی به حیات وحش ، پرندگان منطقه که این درخت را انتخاب کرده اند ، وارد می کند. به عنوان اکوسیستم آنها

کیادلیری معتقد است که کنترل کافی بر بهره برداری از درختان در صنعت چوب وجود ندارد ، زیرا آنها معتقدند که درختان مرتبط با چوب را می توان در هر زمان برداشت کرد.

به گزارش سرگرمی برای همه ، فرآوری چوب همراه با واردات چوب ، اگرچه استراتژی لازم برای تهیه چوب با ارزش به کشور در برابر قطع درختان با ارزش و محدود در کشور تلقی می شود ، اما به نظر می رسد باید کنترل دقیق تری داشته باشیم. حوزه:

انتهای پیام: