فرهنگ و هنر

بهار رسید – سرگرمی برای همه

سرگرمی برای همه/ خراسان رضوی امروز یکشنبه 20 مارس 2022 فرا رسیدن رسمی بهار در نیمکره شمالی است که به آن «اعتدال بهاری» می گویند، جایی که خورشید مستقیماً بالای خط استوا قرار دارد و روز و شب تقریباً برابر است. پس از این اعتدال، روزها طولانی تر از شب ها تا انقلاب تابستانی (21 ژوئن) خواهد بود.

به گزارش میراث، اعتدال بهاری سرآغاز طبیعتی نو و تازه است. کرم ها و جوانه ها دوباره ظاهر می شوند، پرندگان به سمت شمال مهاجرت می کنند و درختان، گیاهان و درختچه ها شروع به شکوفه دادن می کنند.

از زمان های ماقبل تاریخ، مردم در سراسر جهان فرا رسیدن بهار را از طریق جشنواره های مختلف جشن می گیرند. نمونه های معروف جشن های باستانی اعتدال بهاری در مکزیک است، جایی که مایاها هرم بزرگی را در بعد از میلاد ساختند. در سال 1000، و امروز نحوه تابش خورشید به این هرم گذر زمان را نشان می دهد. در اعتدال بهاری، مخلوطی از نور و سایه ایجاد می کند که شبیه مار بزرگی است که از پله های یک هرم می گذرد. مایاها این روز را “بازگشت مار” نامیدند.

از دیگر جشن‌های محبوب آمدن بهار می‌توان به جشن مسیحی عید پاک، عید فصح معروف به فاطر اشاره کرد. عید قربان توسط فراعنه مصر، هولی هند، نوروز ایرانیان و سونگکران تایلندی (جشن ملی سال نو تایلندی) جشن گرفته می شود.

همه این رویدادها حول اسطوره های رنسانس می چرخد ​​و به مردم سراسر جهان امیدوار می شود که مانند طبیعت، دوباره برمی خیزند و دوباره زندگی را آغاز می کنند.

انتهای پیام: