علمی و پزشکی

نشانه‌های تازه‌ای از حیات در اتمسفر سیاره زهره

دیجیاتو می نویسد ، این تیم مقاله ای دو صفحه ای را در مورد شناسایی ترکیب شیمیایی “فسفین” در فضای متراکم ونوس منتشر کرده است. آنها معتقدند که ممکن است فسفین توسط میکروارگانیسم های زنده در یک بیوسفر بیگانه تولید شود.

ستاره شناس دانشگاه کاردین جین جین گریوز برای اولین بار در سال 2017 این ترکیب شیمیایی را روی ونوس شناسایی کرد. در مارس 2019 دانشمندان چنین کشفی را با کمک یک تلسکوپ قدرتمند در شیلی تأیید کردند. آنها فسفین را در سطح 5 تا 20 قسمت در میلیارد پیدا کردند که هزاران برابر بیشتر از مقدار موجود در جو زمین است. با وجود این ، تحقیقات آنها به دلیل گسترش زمان محدود ویروس کرونا ویروس ونوس بر روی زمین متوقف شد.

در حال حاضر دانشمندان قادر به جمع آوری میکروارگانیسم ها از سیاره زهره نبوده اند ، حتی قادر به عکاسی از آنها نبوده اند. محققان می دانند که نور به طور مداوم به فسفین تجزیه می شود ، بنابراین لازم است دوباره شارژ شود.

از لحاظ تئوری ، باکتریها می توانند این کار را انجام دهند ، اما برخی از دانشمندان هنوز متقاعد نشده اند که فسفین از طریق زندگی بی هوازی تولید می شود. در حال حاضر ، هیچ دانشمندی توضیح روشنی در این باره ندارد.

اکتشافات جدید ستاره شناسان در حال گسترش مطالعه حیات فرازمینی زهره است. تا به امروز ، دانشمندان توجه زیادی به این سیاره نکرده اند ، به دنبال حیات فرازمینی بر روی آن نیستند ، در واقع ، به طور عمده در مریخ متمرکز شده ، به سمت سیاره سرخ رفته است.

جیم ایم برایدنشتاین ، مدیر ناسا در پاسخ به کشف دانشمندان گفته است که یافتن حیات در این سیاره باید در اولویت باشد. به گفته برایدنشتاین ، کشف فسفین مهمترین پیشرفت در زندگی خارجی است. لازم به ذکر است که چندین سازمان فضایی قبلاً این سیاره را مورد مطالعه قرار داده اند که یکی از آنها ناسا است.

2121