علمی و پزشکی

مقابله با آلزایمر به کمک نانوپاک‌کننده‌ها

به گزارش شفاف نیوز به نقل از نیوز مدیکال نت. محققان دانشگاه علم و صنعت ماکائو (UCTM) در چین بررسی کرده‌اند که چگونه نانوذرات می‌توانند به سد خونی مغزی برای پاکسازی پروتئین‌های سمی و تنظیم بیماری آلزایمر نفوذ کنند.

موانع مغزی مات و ویژگی های پاتولوژیک پیچیده عوامل اصلی در درمان بیماری آلزایمر هستند. تجمع داروها در محل آسیب و عوارض جانبی کاهش باقی مانده پروتئین TAU باید فوراً از بین برود.

محققان در این پروژه نانوصفحه ای ساخته اند که می تواند انتقال دهنده های عصبی را در واحدهای درون عروقی آسیب های آلزایمر هدف قرار دهد و درونی کند.

با کمک پاک کننده های نانو با آلزایمر مبارزه کنید

این ترکیب ممکن است سمیت عصبی بتا آمیلوئید را کاهش دهد. راپامایسین مورد استفاده در این ترکیب به سرعت از نانوپلاستیک آزاد می شود تا تجزیه بتا آمیلوئید و عادی سازی شرایط التهابی را بهبود بخشد. این ترکیب تجزیه آمیلوئید بتا را تسریع می کند و استرس اکسیداتیو و پاسخ التهابی بیش از حد را کاهش می دهد.

یافته های این مطالعه یک استراتژی برای هدف قرار دادن دقیق آسیب های دخیل در ایجاد آلزایمر ارائه می دهد، درمان های چند رشته ای را برای پاکسازی پروتئین های سمی و مبارزه با آلزایمر پیشنهاد می کند.